Mitsubishi Eclipse Cross GK (2017-)

Mitsubishi Eclipse Cross s interním označením GK je první generace kompaktního SUV japonské automobilky představená v roce 2017. Pětidveřové SUV se svažující se zádí se v době premiéry stalo vyplněním mezery mezi modely ASX a Outlander. Názvem odkazovalo na někdejší kupé Mitsubishi Eclipse.

Automobil vsadil na styl nového designérského jazyka značky s tzv. dynamickým štítem, neboli výrazně tvarovanou přídí s masivním chromováním. Velikostně se Eclipse Cross zařadil do segmentu kompaktních SUV, jako je Nissan Qashqai. Na rozdíl od něj však vsadil na styl SUV kupé s dynamickou siluetou. Ta přímo vycházela z konceptu XR-PHEV II z roku 2015. Za tvary stojí tým Cunehira Kunimota.

Interiér pak vsadil na moderní koncepci s volně stojícím displejem multimediálního systému na vrchu palubní desky, který se ovládá touchpadem na středovém tunelu. Praktičnosti pomáhá posuvná zadní lavice.

Do prodeje vůz vstoupil s dvěma motory, nově vyvinutým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.5 Turbo (120 kW) a turbodieselem 2.2 DI-D (110 kW) známou třeba již z Outlanderu. V rámci odklonu Mitsubishi od naftových motorů však v nabídce časem zůstal jen agregát 1.5 Turbo, s možností šestistupňového manuálu nebo bezstupňové převodovky CVT. Vedle pohonu předních kol je k dispozici rovněž elektronicky řízený pohon všech kol.

Základem je platforma GS sdílená se soudobým ASX nebo Outlanderem, jejíž základy byly vyvinuty ještě ve spolupráci s dnes už neexistujícím koncernem DaimlerChrysler. Při vývoji Eclipse Cross se konstruktéři zaměřili na zvýšení tuhosti karoserie, které zajišťuje přidání vzpěry s tříbodovým uchycením vpředu a strategické využití strukturálního zpevnění v zadní části.

Facelift pro rok 2021

Pro rok 2021 pak automobil prošel faceliftem. Upravená příď byla další evolucí tzv. dynamického štítu, zatímco záď dostala nové víko zavazadelníku bez rozděleného zadního okna pro lepší výhled ven. Uvnitř se pak objevila nová obrazovka multimediálního systému. Má osm palců, doplňují ji otočné ovladače a je blíže posádce, díky čemuž je více na očích a poskytuje snazší ovládání. Ze středového displeje navíc zmizel ovládací touchpad, který uvolnil místo odkládacímu prostoru.

Pro Evropu se pak počítá výhradně s nově uvedenou verzí Eclipse Cross PHEV s technikou z Outlanderu PHEV, což znamená kombinaci atmosférického benzinového čtyřválce 2.4 MIVEC s dvěma elektromotory a jednostupňovou planetovou převodovkou.

Mitsubishi Eclipse Cross se pro evropské trhy vyrábí v Japonsku. Auto ale vzniká rovněž v Číně.

Mitsubishi Eclipse Cross: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4405 x 1805 x 1685 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 341-488 litrů (podle polohy posuvných zadních sedadel)
  • Výroba: 2017- (Okazaki, Japonsko)

Ohodnoťte Mitsubishi Eclipse Cross. Napište svoji recenzi v komentářích pod článkem:

Mitsubishi Eclipse Cross

3.85

Design

4.0/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

3.8/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

3.8/5

2 komentáře: „Mitsubishi Eclipse Cross GK (2017-)

  • 4 července, 2020 (14:20)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    3.5

    + Neotřelý design, kultivovaný motor 1.5 Turbo, solidní cena, přehledný interiér, možnost pohonu všech kol
    – S CVT vyšší spotřeba, průměrný elán motoru, omezený vnitřní prostor, průměrné jízdní vlastnosti

    Reagovat
  • 16 října, 2021 (22:33)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Při výsledném hodnocení testovaného Mitsubishi Eclipse Cross jsem se musel zapřemýšlet hlouběji, než jsem očekával. Rozhodně se jedná o povedené auto, které má co nabídnout. Přestože mi na něm vadí nesprávná reakce na plynový pedál a převodovka způsobující časté podtáčení motoru, v závěru se jedná o celkem povedené auto, které má co nabídnout.

    Dostupnější verze s manuálem a pohonem předních kol podle mě zaujme spíše zákazníky, pro něž je řízení pouhým ježděním z bodu A do bodu B, přičemž za tím vším nehledají hlubší smysl. Dobře vypadá, je snadná na ovládání, pohodlná a praktická.

    Pokud se však řadíte k lidem, jež za volantem hledají alespoň špetku potěšení a pomyslného zahřátí u srdce, jasnou volbou se i přes nepříliš oblíbenou převodovku CVT stává čtyřkolka S-AWC.

    Více na: https://templeofspeed.cz/mitsubishi-eclipse-cross-zachrani-slavnou-znacku/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít