Peugeot Traveller je středně velká osobní dodávka, která se světu představila na konci roku 2015 a na trh dorazila o pár měsíců později. Auto se představilo jako sourozenec osobních dodávek Citroën Spacetourer a Toyota Proace, později k nim přibyly ještě další sourozenci, Opel Zafira a Fiat Ulysse. Vůz je odvozen od užitkového modelu Peugeot Expert třetí generace, který nicméně debutoval až po něm. V době uvedení na trh hrál roli zajímavé alternativy k MPV, která měla zaujmout jak větší rodiny, tak třeba klientelu z řad taxislužeb hledající vůz pro převoz více pasažérů.
Hlavním poznávacím znakem oproti sourozencům je design. Ten využil prvků soudobých Peugeotů, což se konkrétně týká charakteristického tvarování masky chladiče nebo „vykousnutých“ světlometů. Celkové ztvárnění oproti sourozencům je spíše elegantní. K dispozici přitom v době uvedení byly hned tři deriváty, co se týče délky. Na délku měřily 4600 mm (Compact), 4950 mm (Standard), respektive 5300 mm (Long). Základem se stala platforma EMP2.
Přichází e-Traveller
Nabídka motorů v době uvedení na trh stála na turbodieselových motorech se čtyřmi válci. Základní 1.6 BlueHDi (85 kW) doplňoval 2.0 BlueHDi ve dvou verzích, se 110 kW a 130 kW. V závislosti na modelu tu byl šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat. Šestnáctistovku v roce 2018 nahradil modernější čtyřválec 1.5 BlueHDi (88 kW), rok nato místo šestistupňového automatu dorazil osmistupňový.
V roce 2017 pak na trh vstoupila i varianta s pohonem všech kol od úpravce Dangel, nabízená prostřednictvím oficiálních prodejců Peugeotu. V roce 2020 pak následovala čistě elektrická varianta Peugeot e-Traveller, s elektromotorem o výkonu 100 kW a bateriemi nabízejícími kapacitu 50 kWh nebo 75 kWh. Od roku 2022 se e-Traveller stal na evropských trzích jedinou dostupnou verzí, v rámci snahy Peugeotu o snížení flotilových emisí.
Vývoj vozu měla na starosti někdejší Skupina PSA, ve spolupráci s Toyotou. Právě u PSA se vůz vyrábí, v závodě Sevel Nord ve Francii. V rámci expanze PSA trio modelů doplnil Opel Zafira Life, po sloučení PSA s koncernem FCA do skupiny Stellantis pak přibyl ještě Fiat Ulysse. Také od těchto osobních dodávek byly odvozeny také užitkové deriváty.
Traveller pro rok 2024
Peugeot Traveller se pro rok 2024 dočkal zásadní modernizace. Traveller tak převzal nový vzhled modelové řady Peugeot, zejména design masky chladiče s novým logem značky uprostřed. Objevily se tu i nové full LED světlomety vytvářející ikonický světelný podpis Peugeot ve tvaru tří drápů a nárazník optimalizovaný z hlediska ochrany a aerodynamiky pro vyšší účinnost.
Zásadně se změnil také vnitřek. Digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10″ doplňuje stejně velký centrální dotykový displej nebo nový volant, který může být vyhřívaný, stejně jako nový praktický a kompaktní ovladač automatické převodovky e-Toggle. Navíc přibylo úložných prostorů, zejména v horní části palubní desky a na středové konzole, a zvětšila se jejich kapacita. Samotné zpracování je pak propracovanější.
I po faceliftu je vůz dostupný výhradně jako elektrický Peugeot e-Traveller. Ten je opatřen novým, účinnějším elektrickým motorem s maximálním výkonem 100 kW. Nadále je dostupný s dvěma sadami baterií. Akumulátor s kapacitou 50 kWh zajišťuje dojezd až 224 km, Náročnější požadavky pak řeší baterie s kapacitou 75 kWh a dojezdem až 350 km.
Peugeot Traveller: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4956 x 1920 x 1890 x 3275 mm (Traveller standard), 5308 x 1920 x 1890 x 3275 mm (Traveller Long)
- Objem zavazadlového prostoru: 640-4554 litrů dle verze a počtu sedadel
- Výroba: 2016- (Sevel Nord, Francie)