Malá auta do města v roce 2023: Jaké vybrat?
Kategorie malých městských aut prošla v posledních letech významnou proměnou, i tak vozy segmentu B nadále patří mezi nejžádanější modely na trhu. Jejich nabídka je pestrá, cílí na různorodou klientelu, a tak se ve výběru může leckdo ztratit. Jaké malé auto do města vybrat? Mrkněte na výběr nejlepších malých vozů na trhu, pomůžeme jejich s výběrem:
Nejlepší malá auta do města:
Model | Silné stránky | Slabé stránky |
---|---|---|
Citroën C3 | Originální vzhled Bohaté možnosti individualizace Vysoká kabina | Lacinější detaily Hlučnější podvozek |
Dacia Sandero | Dostupná cenovka Slušný vnitřní prostor Možnost pohonu na LPG | Průměrné odhlučnění Vyšší nakládací hrana kufru |
Ford Fiesta | Výtečné jízdní vlastnosti Příkladná pozice za volantem Slušný infotainment | Vyšší pořizovací cena Omezený vnitřní prostor |
Hyundai i20 | Atraktivní ceny Prostorná kabina Povedená sportovní verze i20 N | Vyšší spotřeba paliva Náladová rekuperace u mildhybridu |
Kia Rio | Zajímavý design Prostorná kabina Slušné zpracování kabiny | Tužší podvozek Jednoduchý interiér |
Peugeot 208 | Atraktivní design Luxusně ztvárněná kabina Různorodá nabídka motorů | Interiér i-Cockpit nevyhoví všem Omezený nástupní prostor vzad |
Renault Clio | Povedená kabina Bohatý vnitřní prostor Slušné ceny | Přece jen chaotický infotainment V některých případech tužší podvozek |
SEAT Ibiza | Švihácký vzhled Prostorná kabina Povedené motory | Tužší podvozek Jednodušeji působící kabina |
Škoda Fabia | Vyspělé chování Prostorná kabina Chytrá řešení uvnitř | Nedodělaný infotainment Vyšší ceny |
Toyota Yaris | Úsporný hybridní pohon Odvozený unikátní hot hatch GR Yaris | Pro leckoho malý interiér Zastaralý infotainment |
Volkswagen Polo | Možnost široké výbavy Dospělé jízdní vlastnosti Pohodlné sedačky | Vyšší ceny Přece jen nudný design |
Vybrali jsme 12 malých automobilů do města, která jsou podle nás aktuálně nejlepší a vyzdvihli jejich silné i slabé stránky. Při prokliku názvu modelu se navíc dostanete i na hodnocení jejich uživateli.
Měnící se kategorie
Malá auta do města jsou sice tradiční kategorií aut, poprvé se o nich začalo na evropských trzích mluvit v 70. letech, kdy se automobily díky rozšiřující se nabídce začaly více rozlišovat podle velikosti a účelu, zato však v posledních letech prošly výraznou proměnou. Jestli v minulosti nabízely širokou paletu karosářských verzí, byly tu malé sedany (VW Polo Classic), kombíky (Renault Clio Grandtour), třídveřové hatchbacky (DS 3) nebo kabriolety (Nissan Micra C+C), dnes se jejich nabídka prakticky omezuje na pětidveřové hatchbacky.
Pořád se však najdou výjimky. Škoda Fabia se ještě prodává jako Combi, byť v pomalu končící třetí generaci – její přímý nástupce už nedorazí. Mini je pak stále nabízeno jako třídveřový model i jako kabrio. Malá auta se navíc rozšířila do všech stran, a tak je jejich nabídka ve výsledku pořád hodně různorodá. Na jedné straně je tu dostupná Dacia Sandero, na opačném konci spektra Audi A1. Rozšiřuje se též nabídka elektromobilů do města, za všechny zmiňme Peugeot e-208 nebo Renault Zoe.
Právě pestrý výběr je jedním z důvodů setrvávající obliby malých aut do města, byť část jejich popularity jim vzala malá SUV. Malé městské automobily totiž oslovují různorodou klientelu. Líbí se jak mladým začínajícím řidičům, kteří chtějí kompaktní a cenově dostupné auto, tak řidičům pokročilého věku, kterým už jejich rozměry opět stačí, zároveň ale pořád chtějí něco vyspělejšího a dobře vybaveného. Hodně oblíbená jsou malá auta také mezi ženami.
A když si nevyberu?
Malých automobilů do města je na trhu pořád dost, přesto se může najít klientela, která si v této široké paletě nevybere. V takovém případě mrkněte po jiných segmentech, také přizpůsobených jízdě ve městě. Konkrétně to jsou miniauta nebo malá SUV.