Malá auta do města v roce 2022: Jaké vybrat?

Kategorie malých městských aut prošla v posledních letech významnou proměnou, i tak vozy segmentu B nadále patří mezi nejžádanější modely na trhu. Jejich nabídka je pestrá, cílí na různorodou klientelu, a tak se ve výběru může leckdo ztratit. Jaké malé auto do města vybrat? Mrkněte na výběr nejlepších malých vozů na trhu, pomůžeme jejich s výběrem:

Nejlepší malá auta do města:

ModelSilné stránkySlabé stránky
BMW i3Elektrický pohon
Originální vzhled
Perfektní manévrovatelnost
Vyšší pořizovací cena
Omezený dojezd na jedno nabití
Citroën C3Originální vzhled
Bohaté možnosti individualizace
Vysoká kabina
Lacinější detaily
Hlučnější podvozek
Dacia SanderoDostupná cenovka
Slušný vnitřní prostor
Možnost pohonu na LPG
Průměrné odhlučnění
Vyšší nakládací hrana kufru
Ford FiestaVýtečné jízdní vlastnosti
Příkladná pozice za volantem
Slušný infotainment
Vyšší pořizovací cena
Omezený vnitřní prostor
Hyundai i20Atraktivní ceny
Prostorná kabina
Povedená sportovní verze i20 N
Vyšší spotřeba paliva
Náladová rekuperace u mildhybridu
Kia RioZajímavý design
Prostorná kabina
Slušné zpracování kabiny
Tužší podvozek
Jednoduchý interiér
Peugeot 208Atraktivní design
Luxusně ztvárněná kabina
Různorodá nabídka motorů
Interiér i-Cockpit nevyhoví všem
Omezený nástupní prostor vzad
Renault ClioPovedená kabina
Bohatý vnitřní prostor
Slušné ceny
Přece jen chaotický infotainment
V některých případech tužší podvozek
SEAT IbizaŠvihácký vzhled
Prostorná kabina
Povedené motory
Tužší podvozek
Jednodušeji působící kabina
Škoda FabiaVyspělé chování
Prostorná kabina
Chytrá řešení uvnitř
Nedodělaný infotainment
Vyšší ceny
Toyota YarisÚsporný hybridní pohon
Odvozený unikátní hot hatch GR Yaris
Pro leckoho malý interiér
Zastaralý infotainment
Volkswagen PoloMožnost široké výbavy
Dospělé jízdní vlastnosti
Pohodlné sedačky
Vyšší ceny
Přece jen nudný design

Vybrali jsme 12 malých automobilů do města, která jsou podle nás aktuálně nejlepší a vyzdvihli jejich silné i slabé stránky. Při prokliku názvu modelu se navíc dostanete i na hodnocení jejich uživateli.

Měnící se kategorie

Malá auta do města jsou sice tradiční kategorií aut, poprvé se o nich začalo na evropských trzích mluvit v 70. letech, kdy se automobily díky rozšiřující se nabídce začaly více rozlišovat podle velikosti a účelu, zato však v posledních letech prošly výraznou proměnou. Jestli v minulosti nabízely širokou paletu karosářských verzí, byly tu malé sedany (VW Polo Classic), kombíky (Renault Clio Grandtour), třídveřové hatchbacky (DS 3) nebo kabriolety (Nissan Micra C+C), dnes se jejich nabídka prakticky omezuje na pětidveřové hatchbacky.

Pořád se však najdou výjimky. Škoda Fabia se ještě prodává jako Combi, byť v odcházející třetí generaci – její přímý nástupce už nedorazí. Mini je pak stále nabízeno jako třídveřový model i jako kabrio. Malá auta se navíc rozšířila do všech stran, a tak je jejich nabídka ve výsledku pořád hodně různorodá. Na jedné straně je tu dostupná Dacia Sandero, na opačném konci spektra Audi A1. Rozšiřuje se též nabídka elektromobilů do města, za všechny zmiňme BMW i3 nebo Renault Zoe.

Právě pestrý výběr je jedním z důvodů setrvávající obliby malých aut do města, byť část jejich popularity jim vzala malá SUV. Malé městské automobily totiž oslovují různorodou klientelu. Líbí se jak mladým začínajícím řidičům, kteří chtějí kompaktní a cenově dostupné auto, tak řidičům pokročilého věku, kterým už jejich rozměry opět stačí, zároveň ale pořád chtějí něco vyspělejšího a dobře vybaveného. Hodně oblíbená jsou malá auta také mezi ženami.

A když si nevyberu?

Malých automobilů do města je na trhu pořád dost, přesto se může najít klientela, která si v této široké paletě nevybere. V takovém případě mrkněte po jiných segmentech, také přizpůsobených jízdě ve městě. Konkrétně to jsou miniauta nebo malá SUV.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.