Kompaktní automobily nadále patří mezi nejprodávanější vozy v Evropě. Každá nová generace takového automobilu je tak napjatě očekávaná, jak zákazníky, tak výrobci, pro které je prodejní úspěch takového auta ekonomicky důležitý. A právě Peugeot už nyní pracuje na nové generaci 308, a to přestože stávající provedení se teprve chystá na modernizaci. Co už o ní víme?
Už docela hodně, protože francouzský magazín L’Argus je dobře informovaný o dění v tamějších automobilkách. Nová generace Peugeotu 308 má na trh dorazit v roce 2028, a to konkrétně na podzim. Debutovat tak patrně bude na pařížském autosalonu 2028, s tím, že prodej auta bude patrně zahájen až na začátku roku 2029. Očekává se, že nadále bude k dispozici jako pětidveřový hatchback i kombi.
Zatímco o designu zatím představu nemáme, o použité technice leccos víme. A Peugeot se rozhodl k nezvyklému kroku, byť dává smysl.
Jaká nová auta dorazí v roce 2027? Už teď známe mnohé chystané novinky, od BMW, Škody, VW i Dacie
Původně měla nová 308 využít architekturu STLA Medium určenou pro středně velké vozy, jako jsou třeba kompaktní crossovery Peugeot 3008 a 5008. Jenže ta nakonec bude primárně určena pro SUV a vozy střední třídy. Příští 308 oproti tomu vsadí na teprve připravovanou platformu STLA Small, primárně určenou pro malé automobily.
Takové řešení má snížit cenu budoucí 308, zároveň však má jít o dostatečně vyspělé řešení, aby technika nevadila i mezi kompakty. Určena má být pro auta dlouhá až zhruba 4,3 metru. Elektromobily pak mají využít elektromotory o výkonu až 180 kW a baterie o kapacitě až 82 kWh pro dojezd až 500 km na jedno nabití, což není zrovna málo. Pomoci tomu má nová technologie článků.
Důležitou zprávou je pak ta, že platforma STLA Small nakonec nebude přizpůsobena jen elektrickému pohonu, jak se původně plánovalo. Stellantis se musí přizpůsobit dnešním trendům, kdy elektromobily nedosahují takových prodejních čísel, jak se dříve očekávalo, a tak i přechod k čisté elektromobilitě bude pomalejší.
To konkrétně znamená, že STLA Medium je aktuálně upravována tak, aby pojala i mildhybridní motory. Konkrétně má jít o mildhybridní benzinový tříválec o objemu 1,2 litru.
Zdá se tak, že trendy se opravdu mění a vozy se spalovacími motory tady s námi budou delší čas, než se čekalo. Nový Peugeot 308 bude podle všeho jedním z důkazů.