Peugeot 308 III (2021-)

Peugeot 308 je kompaktní model francouzské automobilky, který se ve své třetí generaci představil v roce 2021. Automobil debutoval na jaře 2021 ve formě pětidveřového hatchbacku, o čtvrt roku později jej doplnilo dopředu avizované kombi 308 SW. Jedná se o náhradu za druhou generaci 308 s interním označením T9. Na český trh vstoupil na začátku toku 2022.

Automobil vsadil na zcela nový designérský styl. Nízká příď je definovaná výraznou, bezrámovou maskou chladiče ve stylu modernizované druhé generace 3008, která volně přechází v hlavní světlomety, standardně diodové (za příplatek pak full-LED). Ty jsou prodlouženy o diodové kly, známý prvek třeba ze soudobé 508. Kabina je pak posunuta vzad, zatímco záď svým vodorovným pásem propojujícím koncová světla s grafikou lvích drápů připomíná soudobou 208. Peugeot 308 třetí generace je přitom prvním modelem značky nesoucím nové logo automobilky. To se mimochodem originálně objevuje také na blatnících.

Design ve velké míře ovlivnila také optimalizovaná aerodynamika (součinitel aerodynamického odporu činí cx = 0,28, respektive 0,277 u kombi) a přepracovaný technický základ. Rozvor hatchbacku se mezigeneračně natáhl o 55 mm, délka dokonce o 110 mm. Výška však klesla o 20 mm. Kombi se pak vedle praktičtější karoserie od hatchbacku odlišilo také prodlouženým rozvorem.

Interiér nadále využívá koncepci i-Cockpit s malým volantem a vysoko usazeným přístrojovým štítem, v 308 III však bylo toto řešení dále upraveno. Nový je volant se senzory rozeznávajícími, že má řidič ruce na volantu, což se hodí pro různé asistenční systémy. Obrazovka multimediálního systému s příplatkovou navigací TomTom je pak nově umístěna pod výdechy ventilace, u vyšších stupňů výbavy má úhlopříčku 10″. U vyšších výbav je navíc doplněna dotykovým panelem i-Toggles pro ovládání ventilace a další funkce vozidla. Novinkou je i kompaktní volič automatické převodovky, ve stylu konkurenčního VW Golf 8. Sedačky s příplatkovou masážní funkcí jsou oceněny certifikátem AGR.

Dva plug-in hybridy

Základem je přepracovaná platforma EMP2 ve verzi V3, zde však upravena tak, aby 308 III mohla nabídnout také čistě elektrický derivát. Využívá nové výztuhy pro zvýšení tuhosti karoserie, což má pomoci jízdnímu komfortu i jízdním vlastnostem. Zesílená přední okna zase vylepšují odhlučnění kabiny. Na 50 % komponentů je tak specifických pro tento vůz. Podvozek tvoří v segmentu dnes obvyklá kombinace vzpěr McPherson vpředu a jednoduché zadní nápravy s torzní příčkou vzadu.

V době uvedení nabídla třetí generace Peugeotu 308 hned dva plug-in hybridní deriváty, oba s pohonem přední nápravy a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 12,4 kWh. Hybrid 225 kombinuje motor 1.6 PureTech se 132 kW a elektromotorem o výkonu 81 kW, zatímco Hybrid 180 má jednotku 1.6 PureTech se 110 kW a elektromotor s 81 kW. Celkový výkon soustavy je 162 kW, respektive 132 kW.

K dispozici ale zůstávají také konvenční spalovací agregáty. Ty benzinové zastupují dva výkonové deriváty tříválce 1.2 PureTech (81 kW a 96 kW), z turbodieselů je tu výhradně 1.5 BlueHDi (96 kW). Stejná ústrojí mimochodem využil také technicky spřízněný Opel Astra s interním označením L.

V duchu doby nechybí moderní asistenční systémy, jako je semiautomatické řízení na dálnici kombinující adaptivní tepomat s funkcí stop & go a aktivní hlídání v pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu, při jízdě vpřed i při couvání. Bohatou výbavu může doplnit i vyhřívaná čelní sklo nebo hudební systém Focal s 10 reproduktory.

Výroba se přesunula ze závodu Sochaux do továrny v nedalekých Mylhúzách (Mulhouse).

Peugeot 308 III: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4367 x 1852 x 1444 x 2675 mm (308), 4636 x 1852 x 1442 x 2732 mm (308 SW)
  • Objem zavazadlového prostoru: 412 litrů (308), 361 litrů (308 PHEV), 608 litrů (308 SW), 548 litrů (308 SW PHEV)
  • Výroba: 2021- (Mulhouse, Francie)

Peugeot 308

4.2

Design

4.5/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.5/5

Jeden myslel na “Peugeot 308 III (2021-)

  • 21 ledna, 2022 (07:18)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    + Povedený design, luxusní materiály uvnitř, povedený nový infotainment, solidní odhlučnění, zajímavý zvuk 1.2 PureTech s vynikajícím řazením, solidní spotřeba, kvalitní parkovací kamera, možnost bohaté výbavy, slušný kufr, komfortní podvozek

    – Kompromisní posaz za volantem, stísněná kabina hatchbacku, přece jen vyšší ceny

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.