Peugeot 308 III (2021-)

Peugeot 308 2021

Peugeot 308 je kompaktní model francouzské automobilky, který se ve své třetí generaci představil v roce 2021. Automobil debutoval na jaře 2021 ve formě pětidveřového hatchbacku, o čtvrt roku později jej doplnilo dopředu avizované kombi 308 SW. Jedná se o náhradu za druhou generaci 308 s interním označením T9. Na český trh vstoupil na začátku toku 2022.

Automobil vsadil na zcela nový designérský styl. Nízká příď je definovaná výraznou, bezrámovou maskou chladiče ve stylu modernizované druhé generace 3008, která volně přechází v hlavní světlomety, standardně diodové (za příplatek pak full-LED). Ty jsou prodlouženy o diodové kly, známý prvek třeba ze soudobé 508. Kabina je pak posunuta vzad, zatímco záď svým vodorovným pásem propojujícím koncová světla s grafikou lvích drápů připomíná soudobou 208. Peugeot 308 třetí generace je přitom prvním modelem značky nesoucím nové logo automobilky. To se mimochodem originálně objevuje také na blatnících.

Design ve velké míře ovlivnila také optimalizovaná aerodynamika (součinitel aerodynamického odporu činí cx = 0,28, respektive 0,277 u kombi) a přepracovaný technický základ. Rozvor hatchbacku se mezigeneračně natáhl o 55 mm, délka dokonce o 110 mm. Výška však klesla o 20 mm. Kombi se pak vedle praktičtější karoserie od hatchbacku odlišilo také prodlouženým rozvorem.

Interiér nadále využívá koncepci i-Cockpit s malým volantem a vysoko usazeným přístrojovým štítem, v 308 III však bylo toto řešení dále upraveno. Nový je volant se senzory rozeznávajícími, že má řidič ruce na volantu, což se hodí pro různé asistenční systémy. Obrazovka multimediálního systému s příplatkovou navigací TomTom je pak nově umístěna pod výdechy ventilace, u vyšších stupňů výbavy má úhlopříčku 10″. U vyšších výbav je navíc doplněna dotykovým panelem i-Toggles pro ovládání ventilace a další funkce vozidla. Novinkou je i kompaktní volič automatické převodovky, ve stylu konkurenčního VW Golf 8. Sedačky s příplatkovou masážní funkcí jsou oceněny certifikátem AGR.

Dva plug-in hybridy

Základem je přepracovaná platforma EMP2 ve verzi V3, zde však upravena tak, aby 308 III mohla nabídnout také čistě elektrický derivát. Využívá nové výztuhy pro zvýšení tuhosti karoserie, což má pomoci jízdnímu komfortu i jízdním vlastnostem. Zesílená přední okna zase vylepšují odhlučnění kabiny. Na 50 % komponentů je tak specifických pro tento vůz. Podvozek tvoří v segmentu dnes obvyklá kombinace vzpěr McPherson vpředu a jednoduché zadní nápravy s torzní příčkou vzadu.

V době uvedení nabídla třetí generace Peugeotu 308 hned dva plug-in hybridní deriváty, oba s pohonem přední nápravy a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 12,4 kWh. Hybrid 225 kombinuje motor 1.6 PureTech se 132 kW a elektromotorem o výkonu 81 kW, zatímco Hybrid 180 má jednotku 1.6 PureTech se 110 kW a elektromotor s 81 kW. Celkový výkon soustavy je 162 kW, respektive 132 kW.

K dispozici ale zůstávají také konvenční spalovací agregáty. Ty benzinové zastupují dva výkonové deriváty tříválce 1.2 PureTech (81 kW a 96 kW), z turbodieselů je tu výhradně 1.5 BlueHDi (96 kW). Stejná ústrojí mimochodem využil také technicky spřízněný Opel Astra s interním označením L.

V duchu doby nechybí moderní asistenční systémy, jako je semiautomatické řízení na dálnici kombinující adaptivní tepomat s funkcí stop & go a aktivní hlídání v pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu, při jízdě vpřed i při couvání. Bohatou výbavu může doplnit i vyhřívaná čelní sklo nebo hudební systém Focal s 10 reproduktory.

Příchod elektrické e-308

Na podzim 2022 pak debutovala avizovaná elektrická verze nazvaná Peugeot e-308, která dorazila i ve formě kombíku e-308 SW. Ta vsadila na novou generaci elektrického ústrojí, se silnějším elektromotorem o výkonu 115 kW a bateriemi s využitelnou kapacitou 51 kWh (celková 54 kWh) zajišťujícími dojezd přes 400 km dle metodiky WLTP. Tento 400V akumulátor využívá nové chemické složení, s 80 % niklu, 10 % manganu a 10 % kobaltu, přičemž jeho nabití z 20 na 80 % kapacity ze 100kW nabíječky stejnosměrným proudem trvá 25 minut.

Výroba se přesunula ze závodu Sochaux do továrny v nedalekých Mylhúzách (Mulhouse).

Peugeot 308 III: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4367 x 1852 x 1444 x 2675 mm (308), 4636 x 1852 x 1442 x 2732 mm (308 SW)
  • Objem zavazadlového prostoru: 412 litrů (308), 361 litrů (308 PHEV), 608 litrů (308 SW), 548 litrů (308 SW PHEV)
  • Výroba: 2021- (Mulhouse, Francie)

11 thoughts on “Peugeot 308 III (2021-)

  1. + Povedený design, luxusní materiály uvnitř, povedený nový infotainment, solidní odhlučnění, zajímavý zvuk 1.2 PureTech s vynikajícím řazením, solidní spotřeba, kvalitní parkovací kamera, možnost bohaté výbavy, slušný kufr, komfortní podvozek

    – Kompromisní posaz za volantem, stísněná kabina hatchbacku, přece jen vyšší ceny

  2. Pěkný, pohodlný auto, za kterým se rád otočím. Ten tříválec už pěkně jede a za málo. Kufr má velkej, ale vzadu moc místa není. Ten malej volant super, na okreskách s nim kroutim jak ve formuli. Chtěl bych ale pohodlnější sedačky, na dlouhých cestách z nich bolí záda.

  3. Peugeot 308 GT 1.2 PureTech (96 kW)
    Kompaktní třída je odjakživa vysoce konkurenční prostředí, v němž musí být auto opravdu dobré, aby zaujalo. Nový Peugeot 308 má přitom dnes nepochybné ambice být etalonem třídy.

    Už samotný design zaujme. 308 to přitom sluší jak v zelené z propagačních materiálů, tak třeba ve šmrncovní rudé. Nejvíce se mně líbí zezadu, zvlášť při uvítací sekci světel po odemčení.

    Interiér pak dokazuje, že Peugeot se chce usadit na horní hranici mainstreamu. Použité materiály i jejich zpracování patří mezi to nejlepší v rámci mainstreamové kategorie. Luxusně působí i displeje s vysokým rozlišením. Právě infotainment udělal obří mezigenerační skok. Je přehlednější i rychleji reagující. Líbí se mi i možnost nastavení ikon na středovém panelu pro přímou volbu některé z funkcí multimediálního systému.

    Za volantem se sedí sportovně nízko. Na rozdíl od předchozí 308 pak lépe vidím na vysoko usazený přístrojový štít, i-Cockpit tedy za mě opět udělal krok k lepšímu. Jen v tom 3D zobrazení se řidič může na poprvé ztrácet, vhodné je si pečlivě nastavit zobrazená data, aby jich nebylo přespříliš. Oceňuji i prostorné odkládací prostory, třeba pod loketní opěrkou.

    Zavazadelník hatchbacku je pak plně dostačující, s pravidelným tvarováním a rozměrným vstupním otvorem. Kde však 308 na konkurenci ztrácí, je prostor na zadních sedadlech. Ten je spíše průměrný a dostatek místa tu budou mít nanejvýš děti.

    Peugeot 308 jsem zkoušel s benzínovým tříválcem 1.2 PureTech (96 kW) v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a musím říct, že jako zákazník bych nad jinou motorizací ani neuvažoval.

    Tříválec už má dostatek síly i v dálničních rychlostech. Odhlučnění je slušné, při akceleraci však svým jadrným rykem nezapře svou tříválcovou konstrukci. Je ale neskutečně úsporný. Takřka za všech okolností si říká o šest litrů, ať už ve městě nebo na dálnici. Na okreskách se pak klidně dá jezdit za méně než pět litrů, v horském prostředí nebo za provozu pak i v takovém případě jezdí 308 za slušných šest litrů. Dlouhodobou spotřebu se mně tak podařilo srazit na 5,6 litrů na 100 km. V kombinaci se slušnou palivovou nádrží to znamená, že u benzinek moc často stát nebudete.

    Naprostou pochvalu zaslouží automat, v naprosté většině okolností hladce řadící. Jen při městském popojíždění si občas lehce cukne. Počítejte pak s tím, že osmička je hlavně dálniční převod, ještě při 110 km/h automat obvykle trvá na zařazené sedmičce.

    Podvozek Peugeotu je pak ideálně naladěn. Je dostatečně poddajný i dostatečně jistý, zadní náprava pak prakticky nebouchá. Jen je náchylnější na povrch pod koly, občas umí být hlučnější, zvlášť na dálnici.

    Kolem a kolem to jsou pozitivní dojmy. Zkrátka řečeno, tohle auto se vážně povedlo! Peugeot 308 dnes patří mezi nejlepší kompakty na trhu, není-li ten vůbec nejlepší.

  4. Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI s osmistupňovým automatem má pár chyb. Peugeoťácká kabina nemusí sedět každému, informační systém umí být otravný a nestojí zrovna málo. Ve výsledku je to ale velice dobře jezdící auto, které úchvatně vypadá a má na danou kategorii překvapivě kvalitní interiér. Škoda jen, že krom hybridu v nabídce není žádný výkonný motor.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-peugeot-308-1-5-bluehdi-gt-pack-nejkrasnejsi-hatchback/

  5. Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi (96 kW) GT 2022

    Kompaktní kombíky dnes nadále patří mezi nejžádanější automobily na trhu. Ostatně není divu, pro rodiny nebývá lepšího auta – větší praktičnost za lepší cenu jen málokde najdete. Nabídka je tak opravdu pestrá a zástupci segmentu musejí být hodně povedení, ani klientelu zaujali. Pro Peugeot 308 SW to bezesporu patří. Bez diskuze ho řadím mezi nejlepší kompaktní kombi, co jsou aktuálně na trhu.

    Platí to už pro samotný design. Výrazná maska chladiče zajímavě kombinuje eleganci se sportovností, což je zvlášť zdůrazněno u zkoušené varianty GT. Možná ještě lepší pohled je na 308 SW zezadu.
    Nízká koncová světla dodávají vozu tu správnou míru agresivity, stejně jako náznak spoileru pod zadním oknem. A když se ve tmě rozehraje ten světelný koncert na uvítanou, stojí to obzvlášť za to.

    Rovněž kabina se náramně povedla. Použité materiály i jejich zpracování dokazuje snahu Peugeuotu stát na horní hranici mainstreamu. Palubní deska je navíc díky nezvyklému prolomení originální a vzdušně působící.

    Pochvalu zaslouží i použité displeje s kvalitním obrazem s vysokým rozlišením. Hodně se mně líbila parkovací kamera, s jasným obrazem i za tmy. Jen ten vysoko umístěný přístrojový štít interiéru i-Cockpit je pro mě pořád kompromisní řešení, byť se za malý volant srovnám snáze než v Peugeotech minulé generace. Infotainment ale každopádně udělal velký mezigenerační skok vpřed, nejen díky kvalitnímu obrazu displeje, ale i díky rychlosti. Plusem je i možnost si individualizovat dotykové ikony pod displejem infotainmentu, díky čemuž ani tolik nevadí sázka na dotykové ovládání. I za jízdy velké
    ikony snadno nahmatáte.

    Sedí se hezky nízko. Sedačky jsou pohodlné, testovaný vůz využíval ty s certifikátem AGR. Měly tak i velice povedenou masážní funkci. Plusem je i prostorná schránka v loketní opěrce, s vývodem pro nabíječku chytrého telefonu. Výhled ven nicméně lehce ztěžují tlusté A-sloupky a stylově nízké zadní okno.

    Navzdory prodlouženému rozvoru kombíku ani v případě praktičtější verze nicméně na zadních sedadlech není moc prostoru pro kolena, dospělý už tu má jen průměrně místa. Zato kufr je více než dostatečný, s pravidelnými tvary, háčkem na nákupní tašky a snadným sklápěním zadních sedadel páčkou. Jen po sklopení sedadel není výsledná plocha zcela rovná, byť bez schodu.

    Peugeot 308 SW jsem zkoušel s turbodieselem 1.5 BlueHDi (96 kW). Milovníky nafty jistě potěší. Má slušný zátah a supernízkou spotřebu. Dlouhodobě se drží pod pěti litry, což spolu se slušnou (53l)
    palivovou nádrží znamená, že hravě zvládnete ujet okolo 1.000 km na jednu nádrž. Na dálnici si řekne o 5,5 l/100 km, pravidelné jízdy ve městě znamenají 6 l/100 km, méně při volnější dopravě. Počítejte však s hrubším chodem, který zaznamenáte i na dálnici.

    Největším soupeřem pro naftovou 308 je tak ten z vlastní stáje, 308 s tříválcem 1.2 PureTech. Ten je kultivovanější, s příjemnějším zvukem a dosahuje obdobné spotřeby. Turbodiesel naproti tomu má jistější tah při akceleraci, díky vyššímu točivému momentu.

    Jízdní vlastnosti jsou na jedničku. 308 SW je francouzsky komfortní, zároveň však dostatečně jistá. Nebojí se ani rychlejšího tempa, karoserie se v oblouku nijak nenaklání, podvozek na nerovnostech
    nebouchá. Šum od pneumatik ale bývá slyšet, auto je totiž poměrně náchylné na povrch pod koly.

    Komfortně naladěná je také osmistupňová automatická převodovka. Rychlosti mění rychle a hladce, prakticky neznatelně. Jen při dojezdech třeba k semaforu si lehce cukne.

  6. Peugeot 308 SW 1.5 HDI (2022)

    Plusy
    štýlový dizajn
    dobre svietiace LED svetlomety
    veľký a praktický kufor
    nádherný interiér
    veľmi dobré predné sedadlá s masážnou funkciou
    intuitívne ovládanie infotainmentu
    veľmi dobrý 3D virtuálny kokpit
    príjemné jazdné vlastnosti
    nízka spotreba

    Mínusy
    absencia funkcie auto-hold automatickej prevodovky

  7. Peugeot 308 SW je docela povedeně auto. Zdá se, že designeři naštěstí natrvalo opustili odporný vzhled z doby před 10 lety, takže nyní vypadá 308 jak dynamicky, tak i elegantně jak zepředu, tak i zezadu. Jen boční pohled mě moc neoslovuje, dle mého názoru příliš nekoresponduje se sportovní přídí a zádí, boční silueta 508 se povedla více. Od kolegů jsem také slyšel kritiku na nové logo Peugeotu, ale přes počáteční nejistotu s ním nemám žádný problém, dokonce mi k této přídi nové černé logo sedí více, než kdyby tam byl původní lvíček v chromu. S čím však mám pořád problém, je palubní deska. Nikoliv však kvůli použitým materiálům nebo kvalitě, obojí je na výborné úrovni, zde nemám žádné výhrady. Líbí se mi i celkový design palubovky, ale nelíbí se mi i-Cockpit, nemohu si na něho zvyknout a ani mě neoslovil 3D přístrojový štít. Celé řešení se mi zdá nepřehledné, hůře se v něm orientuji a to vše spolu s dotykovým ovládáním je krokem proti bezpečnosti. Malý hranatý volant je sice hezký designový kousek, ale při delší jízdě je mi nepříjemný do ruky.
    Co se týče vlastní jízdy, tak zde výhrady nemám žádné. Peugeot naštěstí nezapomněl, že ještě existují dieselové motory, které mají velký točivý moment, táhnou hezky odspodu a mají malou spotřebu. To je i případ zde použité 1,5 HDi s automatem. Tato kombinace je velice vhodná na dlouhé cestování, podvozek je velmi pohodlný, dobře naladěný, prostě ideální kompromis mezi sportovností a komfortem. K motoru mám jen jedinou výhradu a to je hrubší chod, ale s tím se dá žít
    Celkově je Peugeot 308 SW velmi povedené auto, pro mnohé určitě téměř ideální rodinné vozidlo. Docela mě bude zajímat, jak se prodejně popere s bratrancem ze stejné stáje, tedy s Opelem Astra, který se také povedl a má konzervativnější palubní desku s klasickými tlačítky a ovladači.

  8. Peugeot 308 Allure Pack Hybrid 180

    Pokud máte možnost nabíjet a využijete čistě elektrický dojezd, tak základní hybrid smysl dává. Jestli na to občas rádi šlápnete, určitě bych sáhl po líbivějším provedení GT s výkonnějším ústrojím. Nafta mi pak v 308 připadá jako nejzbytečnější. Je sice o něco úspornější než 1.2 PureTech, ale taky dražší a ve všech ohledech jízdy horší. Jak už asi tušíte, 1.2 PureTech 130 je za mě tím nejlepším motorem, jaký lze pod kapotu 308 nakonfigurovat. Škoda jen, že Peugeot nenabízí 1.6 Puretech 225 bez hybridu, který má třeba DS 4 ze stejné rodiny.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-peugeot-308-allure-pack-hybrid-180-do-alp-ve-4-lidech-vystup-na-watzmann-2713-m-n-m/

  9. Krásný auto, uvnitř luxusní. Vybíral jsem mezi tříválcem 1.2PureTech a naftou 1.5 BlueHDi. Nakonec jsem vzal puretech, je o dost tišší a s podobnou spotřebou. Na dlouhých cestách je pohodlný, vzadu ale není moc místa

  10. Peugeot 308 GT 1.5 BlueHDi (2021)

    Peugeot 308 patří mezi klíčové součásti nabídky této francouzské značky. V současné generaci jde o povedený model, jak jsem měl možnost zjistit během testování několika kousků. Do ruky mi naposledy padl hatchback s turbodieselem pod kapotou.

    O designu vozu už od jeho premiéry vím, jak je povedený. Má správnou dávku elegance i sportovního šmrnce. Zaujme přitom jak příď s dominantní maskou zdobená novým logem Peugeotu, tak agresivně pojatá záď s nízkými koncovými světly. Plusem je též dostupnost zajímavých laků, vedle výrazné rudé třeba neobvyklá tmavě zelená metalíza Olivine, dodávaná bez příplatku.

    Interiér pak na první dobrou dokazuje, že se Peugeot usadil na horní hranici mainstreamu. Použité materiály i jejich zpracování navozují doslova prémiovou atmosféru.

    Koncepci i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojovým štítem a malým volantem se navíc daří dále ladit, díky čemuž se i se svojí vyšší postavou za volantem srovnám pohodlněji než v některých jiných Peugeotech s tímto řešením a pořád vidím na všechny informace. Naopak manželka, s postavou nižší, si stěžuje, kolik údajů jí věnec volantu zakrývá.

    Sedadla ve vrcholné verzi jsou pohodlná, sedí se sportovně nízko. Výhled do stran nicméně poněkud omezují silné A-sloupky. Infotainment má moderní grafiku a díky displeji s detailním rozlišením krásný obraz. Stejně tak kvalitní obraz má parkovací kamera. Multimediální systém je však pomalejší, občas trvá, než se načte. Líbí se mně však možnost individualizace včetně dotykových ploch na středovém panelu – každý si tak zde nastaví přímý vstup pro funkce, co potřebuje. S nastavením navíc pomůže šikovný videomanuál.

    Co se týče prostornosti, tak na zadních sedadlech je to v rámci kategorie spíše průměr. Naopak zavazadelník je plně postačující. Dostatek odkládacích míst je pak i v kabině.

    Přestože nabídka motorů není tak výkonově pestrá jako kdysi, stále je sama o sobě různorodá – k dispozici jsou benzinové motory, plug-in hybridy a bude tu také čistě elektrická varianta. Navíc 308 pořád nabízí i turbodiesel a právě ten jsem měl možnost vyzkoušet v rámci týdenního testování.

    Naftová patnáctistovka nezapře svůj charakter, zvlášť za studena její práci doprovází spíše hrubší tóny. Síly má ale díky 96 kW a hlavně 300 Nm na rozdávání, odpich je slušný za všech okolností. Plusem je samozřejmě nízká spotřeba. Ta dlouhodobá se drží pod šesti litry, na dálnici se dá jezdit pod 5,5 l/100 km, ve městě za 6 až 7 l/100 km dle provozu. Příplatkový osmistupňový automat pak sice ve většině případů řadí na jedničku, rozjezdy ale někdy nebývají tak hladké, stejně jako zpomalování k semaforu.

    Kolem a kolem bych pro 308 preferoval spíše dříve zkoušený benzinový tříválec 1.2 PureTech s totožným výkonem 96 kW. Pracuje tišeji, je levnější a jeho spotřeba není zase o tolik vyšší.

    Jízdní vlastnosti se pak opět potvrdily jako povedené. 308 komfortně tlumí nerovnosti, kola na nerovnostech nebouchají. Zároveň však auto zůstává jisté i při rychlejším tempu. Snad jen na dálnici je auto od podvozku hlučnější, náchylné na povrch pod koly.

    I další testovaný kousek mně tak potvrdil, že je Peugeot 308 povedené auto. Já osobně bych ho však pořídil s benzinovým motorem.

  11. Plusy
    štýlový dizajn
    nádherne spracovaný interiér
    vysoká kvalita spracovania interiéru
    výborné predné AGR sedačky
    veľa možností masáže sedadiel
    veľmi dobre naladený infotainment
    skvelý virtuálny prístrojový štít
    príjemné zladenie motora a prevodovky
    dobré odizolovanie motora od kabíny
    super naladený podvozok

    Mínusy
    menej miesta na zadných sedadlách
    absencia systému auto-hold

    Video a více info na: https://dominiccars.sk/test-peugeot-308-1-2-puretech-130k/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *