Peugeot 508 II (2018-)

Peugeot 508 vstoupil v roce 2018 na trh ve své druhé generaci. Oproti předchůdci se přitom v mnoha ohledech změnil, zůstal sice zástupcem střední třídy, využil však výrazně sportovnějšího stylu, což se projevilo i na nabízených karosářských verzích. Peugeot 508 II už není sedanem a kombíkem, ale fastbackem a sportovně střiženým kombi inspirovaným shooting braky.

Odvážný design a změna z tradiční čtyřdveřové siluety k pětidveřové, nezvykle nízké karoserii s bezrámovými okny byly reakcí na aktuální trendy na trhu, kdy klasická střední třída v Evropě klesá a zákazníci hledají raději jiné formy aut, např. SUV.

Poznávacím znakem se stala šachovnicová maska chladiče a především svítilny s opalescenčními LED denními světly rámujícími příď. Označení modelu na nose kapoty je pak hold dávným modelům Peugeot a také prvek, který později převzal i model 208. Oproti předchůdci se pak vůz výrazně zmenšil, je nejen nižší (konkrétně fastback o 53 mm), ale také o 80 mm kratší.

Vnitřek samozřejmě využívá řešení i-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým panelem s displejem o úhlopříčce 12,3“ a obrazovkou multimediálního systému s úhlopříčkou až 10 palců.

Moderní technika

Základem 508 druhé generace je modulární platforma EMP2 s pohonem předních kol, která vozu umožnila být až o 70 kilogramů lehčí než předchůdce. Nový postup svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla zajistil vyšší tuhost, montáž silentbloků přední nápravnice zase zajišťuje optimální odpružení a odfiltrování vibrací.

Architektura navíc umožňuje zástavbu plug-in hybridního pohonu, který nabídku rozšířil v roce 2020. Nechybí ani moderní výbava typu nočního vidění.

Peugeot 508 II se pro evropské trhy vyrábí ve francouzské továrně v Mylhúzách. Existuje i čínská verze s prodlouženým rozvorem, tzv. Peugeot 508L, produkovaná ve Wu-chanu.

Peugeot 508: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4750 x 1859 x 1403 x 2793 mm (508 fastback), 4778 x 1859 x 1420 x 2793 mm (508 SW)
  • Objem zavazadlového prostoru:  487 litrů (508 fastback dle metody objemu tekutin), 530 litrů (508 SW dle metody objemu tekutin)
  • Výroba: 2018- (Mylhúzy, Francie)

Ohodnoťte Peugeot 508 i vy, v komentářích pod článkem:

Peugeot 508

4.45

Design

5.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.3/5

3 komentáře: „Peugeot 508 II (2018-)

  • 1 dubna, 2020 (16:34)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    + Super úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi, krásný design, pěkně zpracovaný interiér, komfortní naladění podvozku
    – i-Cockpit nevyhoví všem, málo prostoru na zadních sedadlech, u fastbacku omezený výhled kvůli tlustým A sloupkům a malému zadnímu oknu

    Reagovat
  • 1 dubna, 2020 (16:36)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Nová generace Peugeotu 508 je velice povedeným automobilem. Vypadá báječně, uvnitř využívá skvělé materiály, nabízí komfortní plavnou jízdu a jeho základní turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW) je neobyčejně úsporný motor, s nímž se dá hravě jezdit se spotřebou okolo pěti litrů na sto kilometrů.

    Přesto se trochu bojíme, zda v době klesajícího zájmu o modely střední třídy a úprku zákazníků k všelijakým SUV nepřišel na trh pozdě. Před pár lety by nepochybně byl hitem, v dnešní době ale může být klienty bohužel přehlížen.

    A to by byla škoda. Některé drobnosti se sice na 508 najdou – uvnitř kvůli vnějším rozměrům a nízké siluetě není moc místa, kvůli tlustým A sloupkům a malému zadnímu oknu je ven hůře vidět, kufr není nijak zvlášť velký a i-Cockpit ani v tomto případě nevyhoví všem. Není divu, že se 508 dostala mezi finalisty českého i evropského Auta roku 2019. Peugeotu se opravdu povedla a my bychom byli rádi, kdyby střední třídu zachránila!

    Více na: https://www.auto.cz/peugeot-508-1-5-bluehdi-bude-zachrancem-stredni-tridy-126428

    Reagovat
  • 4 dubna, 2020 (18:28)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Druhá generace Peugeotu 508 po příchodu na trh rozhodně zaujala svým originálním vzhledem, který střední třídu osvěžil, ať už koncepcí fastbacku nebo elegantním designem. Jen o ladných tvarech to ale není, interiér je až nečekaně luxusně zpracovaný, špatné nejsou ani motory. Zvlášť turbodiesel 1.5 BlueHDi 130 k zaujme svým slušným zátahem (byť až nad 1500 otáčkami, nad volnoběhem je mrtvý) a především nízkou spotřebou, vždyť z dlouhodobého hlediska se dá s ním jezdit za 5,5 litru na 100 km. Počítejte ale s tím, že s fastbacku není moc dobře vidět, výhled vzad omezuje malé zadní okno, do stran zase tlusté A sloupky. A toho místa na zadních sedadlech věru moc není.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít