Ani se to nezdá, nicméně aktuální generace Peugeotu 508 je na trhu už nějakou chvíli, a tak nedávno nastala vhodná chvíle na její facelift. Co všechno modernizace změnila a jak Peugeot 508 na začátku roku 2024 poslouží? To jsem zjišťoval za volantem plug-in hybridní verze PHEV 225 během týdenního testu.
Peugeot patří mezi výrobce, kteří rádi výrazně mění styl svých aut, což přesně platí i pro modernizaci 508. Design se v rámci faceliftu totiž poměrně zásadně změnil. Světlomety změnily řešení svých klů, které jsou kratší, ale širší a díky tomu výraznější. Jiná je rovněž maska, zdobená novým logem Peugeotu, která opticky prostupuje do předního nárazníku, což je motiv převzatý i z dalších modelů značky. Záď pak zdobí nápis Peugeot doplňující koncová světla s motivem tří „lvích“ drápů.
Jestli jste tak měli pocit, že Peugeot 508 facelift ani nepotřebuje, designéři vám dokázali opak. Facelift je zajímavým oživením, které 508 posunulo zase do nových sfér. A pokud jeho krásu chcete dávat na odiv, určitě volte červený lak Elixir testovaného kousku, který je z celé palety barev nejvýraznější a nejzajímavější.
Povedený interiér
Kabina potvrzuje, že Peugeot dnes zabírá horní část mainstreamu. Použité materiály jsou kvalitní, stejně jako jejich zpracování.
Samotná koncepce kabiny je dnes už pro Peugeot klasická, i-Cockpit s volantem s malým věncem a vysoko umístěným digitálním přístrojovým štítem mi zde tolik nevadí, na budíky je díky pozici za volantem dobře vidět. Malý volant mi však je nepohodlný na dlouhých cestách, což je u modelu lákající na charakter gran turisma, tedy vůz pro dlouhé cestování, škoda. Poněkud však u vrcholné varianty GT překvapí absence vyhřívání volantu nebo bezdrátového nabíjení chytrých telefonů, které u vozů střední třídy bývají už běžnými prvky výbavy. Chybějící head-up displej je pak důsledkem i-Cockpitu, kvůli vysoké pozici budíků podle představitelů Peugeotu není potřeba.
Punc luxusu zdůrazňují i “klavírové” klávesy pro přímý vstup do vybraných položek menu. Škoda jen, že mezi klávesami není ta od navigace. Naštěstí však lze nový infotainment personalizovat a domovskou stránku přizpůsobit svým požadavkům. Multimediální systém je mimochodem povedený, s hezkou grafikou a kvalitním 10″ displejem. Obraz parkovací kamery je také perfektní. To nicméně platí i pro ostatní dnešní Peugeoty s tímto systémem. Středový tunel je pak vcelku široký, zajímavá je „ukrytá“ odkládací polička ve stylu vozů Volvo.
Přední sedadla jsou nadmíru pohodlná, ve vrcholném provedení nabízí i povedenou funkci masáže. Zato však prodloužení sedáku se nastavuje tak nešikovně, že při jeho vysunutí vzniká nepříjemný otvor, který nepodpírá stehna.
Nevýhodou pak zůstává spíše omezený prostor na zadních sedadlech, způsobený vnějšími rozměry – s délkou 4.750 mm a rozvorem 2.790 mm dnes Peugeot 508 patří spíše mezi ty menší zástupce střední třídy. Před koleny tak má dospělý vzadu minimum místa, moc prostoru nemá ani nad hlavou, na což má vliv nízká silueta fastbacku.
Nijak velký není ani zavazadelník s udávaným objemem 487 litrů. Největším negativem je však fakt, že u plug-in hybridu není pořádně kam dát nabíjecí kabely, do malého prostoru pod podlahou se nevejdou, a tak zabírají místo ve výchozím prostoru zavazadelníku.
Peugeot 508 PHEV
Peugeot 508 je dnes na českém trhu oficiálně dostupný výhradně jako plug-in hybrid. K dispozici jsou dvě výkonová ústrojí kombinující benzinový čtyřválec 1.6 PureTech s 81kW elektromotorem a bateriemi s kapacitou 12,4 kWh. Základní má kombinovaný výkon 133 kW, testované provedení pak 165 kW.
To už je slušná síla, a tak není divu, že se testovaný Peugeot 508 PHEV 225 umí více než důstojně rozpohybovat. Slušný odpich má i při pohybu výhradně na elektřinu. Samotné sladění obou pohonů však nejlépe funguje při dobitých baterií. Jakmile se vybijí, už přepínání mezi spalovacím a elektrickým motorem poznáte. Naštěstí se to však obejde bez nějakého cuknutí, jako u jiných plug-in hybridů.
Osmistupňový automat pak mění převody hladce. Při popojíždění v kolonách je však znát, že plug-in hybrid by v takovém režimu měl jet na elektřinu. Při jízdě na benzin totiž převodovka občas trochu cukne.
Spotřeba paliva se pak odvíjí od stavu nabití baterií, jak už to tak u plug-in hybridů bývá. Ve městě se tak dá jezdit za 2/l100 km, ale i za 10 l/100 km, dle toho, jak prudce šlapete na plyn a kolik máte v akumulátoru šťávy. Čistě na elektřinu městské přesuny vůz zvládá za 23 kWh/100 km. Na elektřinu tak v praxi zvládnete nějakých 30 km bez nutnosti dobíjet. Na dálnici si pak 508 vezme do sedmi litrů benzinu, s čímž pomáhá nízká silueta.
Baterie lze ze 7,4kWh wallboxu dobít na 100 % kapacity za 1,9 hodiny, z domácí zásuvky to trvá šest hodin.
Jak jezdí?
Peugeot 508 jako gran turismo nejen vypadá, ale také jezdí. Myslí hlavně na komfort, což je u tohoto typu auta žádaná vlastnost. Také s 19” koly je podvozek pohodlný a nerovnostech nijak nebouchá. Jen mám pocit, že pro 508 je v tomto směru velkou konkurencí podobně laděný, ale trochu jinak stylizovaný Peugeot 408.
Zároveň je však Peugeot 508 při rychlejším tempu dostatečně jistý. V takovém případě ho však poněkud limituje spíše lehčí a ne moc komunikativní řízení. Spíše mě však mrzí průměrné odhlučnění, na dálnici je slyšet šum okolního vzduchu. Zato světlomety Matrix LED svítí parádně a spolehlivě funguje i přepínání tlumených a dálkových světel.
Peugeot 508: Základní technická data
MOTOR | PHEV 225 e-EAT |
---|---|
Kombinovaný výkon (kW) | 165 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 360 |
Převodovka | 8A |
Maximální rychlost (km/h) | 250 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 7,9 |
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km) | 1,5 |
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km) | 34 |
Objem palivové nádrže (l) | 43 |
Hmotnost provozní/užitečná (kg) | 1811/469 |
Peugeot 508: Další recenze
Pan tajemný
+ Super úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi, krásný design, pěkně zpracovaný interiér, komfortní naladění podvozku
– i-Cockpit nevyhoví všem, málo prostoru na zadních sedadlech, u fastbacku omezený výhled kvůli tlustým A sloupkům a malému zadnímu oknu
Lukáš Volšický, Temple of Speed
Peugeot 508 v testované konfiguraci s 1.5 Blue HDI s šestistupňovým manuálem není dokonalým autem, protože mi k jeho jízdnímu projevu nesedí manuální převodovka, ale rozhodně není špatným autem. Ať už se jedná o nádherný moderní design, který bude stárnout pomalu, kvůli němuž mě tohle auto opravdu baví, nebo komfortní naladění podvozku. Nový Peugeot je skvělý společník na dlouhé cesty a s výkonnějším motorem a automatickou převodovkou EAT8 půjde o výborné rodinné auto.
Tomáš Devera, Roadblog.cz
Peugeot 508 můžete mít i jako plug-in hybrid. Nabíjení je rychlé, výkon pořádný, dojezd dostatečný. A navíc si můžete vybrat mezi sedanem a kombi.
Plug-in hybrid kombinuje 180 koňovou jedna šestku a elektromotor a tím se dostává na výsledný výkon 225 koní. Tohle je pohodové a nádherné auto. Které však dokáže být opravdu rychlé! Zrychlení z nuly na sto je lehce přes 8 sekund a točivý moment 360 Nm, takže kdykoliv potřebujete, výkonu máte dost. Jen musíte počítat s menší prodlevou, pokud zrovna jedete na elektrický režim.
Jistě, pokud máte nabito, tak máte spotřebu paliva nulovu, případně okolo litru, maximálně dvou, když se rozvášníte. Ale co když se baterie vybije? Nepřijde pak smutný okamžik, kdy zjistíte, že jste na deseti litrech a netušíte jak? Nepřijde. Já totiž podmínky pro dobíjení nemám ideální, takže jsem jezdil často i s vybitou baterií. Auto pak funguje jako klasický hybrid a hmotností baterií navíc. Já měl spotřebu 5,5 l/100 km. S čistě benzínovou verzí jsem měl 7,7 litru. Takže i zde je úspora.
Vit B.
Peugeot 508 je přesně to auto, které bych si koupil, kdyby….. Ale popořadě. To auto je opravdu vzhledem povedené. Míval jsem Passat CC a když jsem hledal nástupce, ještě Arteon nebyl a 508 II také ne. Přitom to auto je nádherné, zvlášť v liftbacku (i když plno recenzí chválilo hlavně kombi), je nízké, vypadá sportovně, dynamicky a má bezrámová okna (pro ta mám slabost). Interiér je designem také velmi povedený, pěkné kvalitní materiály, pěkně zakomponovaná a natočená obrazovka palubního počítače, krásné jsou i ty „klavírní“ tlačítka ovládání. Vůbec mi nevadí, že je vzadu málo místa, stejně jezdím většinou sám nebo ve dvou, ani mi nevadí ten horší výhled dozadu, dnes to zachraňuje kamera. Možná bych i skousnul slabý výkon motoru bez rezervy, i když by možná stačilo jej lépe naladit, ale co je podle mě špatně, je posaz za volantem. Kombinace krátkého sedáku (a to měřím jen 180 cm) spolu s i-Cockpitem, je pro mě „smrtelná“ kombinace. Já tam prostě nenajdu takovou pozici, abych do auta sednul v Plzni a vylezl v Itálii bez nutnosti strávit den na rehabilitaci. Takže ……kdyby ho dali na trh dříve a někdo tam dal delší sedák a „normální“ budíky, tak ho mám v garáži. Ne, tu mám zaplněnou bordelem…… tak ho mám na chodníku před domem.