RecenzeTesty Peugeot

Test: Peugeot e-2008 GT 115 kW (2023)

Peugeot 2008 dlouhodobě patří mezi nejžádanější městská SUV v Evropě. Čas je ale neúprosný, a tak loni nastal čas na facelift. Co všechno se změnilo? A co by stálo za to doladit? To jsem během týdenního testu zjišťoval za volantem elektrické verze Peugeot e-2008.

Peugeot je známý svými výraznými změnami u faceliftů svých aut, což je patrné také u 2008 druhé generace. Modernizace výrazně změnila tvář vozu. Nově řešenou masku zdobí nové logo Peugeotu. Jiné jsou i světlomety s třemi “drápy” denního svícení v nárazníku, nahrazující dosavadní “tesák”. Záď se proti tomu měnila spíše decentně, s novou grafikou koncových světel a nápisem Peugeot v inovovaném fontu.

2008 to za mě slušelo už dosud, modernizace je však povedeným oživením pro další léta, která navíc městské SUV opticky přibližuje modelům Peugeot nejnovější generace. Výsledek je elegantnější a dospěleji působící než doteď.

Vylepšení poplatné době

To vnitřek se měnil v duchu doby. Hlavní novinkou je tak nová generace infotainmentu známá z aktuální 308 nebo 408. Vedle zvětšeného displeje na 10” a kvalitnějšího displeje to znamená i moderní grafiku, vyspělejší navigaci TomTom nebo superkvalitní obraz parkovací kamery. Plusem je i možnost personalizace menu. Jaký krok vpřed proti dosavadní verzi. A to tady ani nemusí být ten nastavitelný dotykový panel z 308 a 408. Místo něj tu jsou nadále dodatečná tlačítka pro nastavení vybraných funkcí auta. Pro změnu teploty klimatizace ale už musíte do multimediálního systému. Nevýhodou je pak bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, v níž přistroj klouže. Majitelům starších smartphonů pak může vadit využití USB-C nabíječek.

Jinak je to dobře známá kabina 2008. Použité materiály jsou v rámci segmentu na vysoké úrovni, přední sedadla jsou pohodlná. Do stran je ale hůře vidět kvůli tlustým A-sloupkům. Řešení i-Cockpit s výše posazeným přístrojovým štítem a maličkým volantem nicméně znamená kompromis v posazu za volantem. Na displej zkrátka není moc vidět, částečně ho kryje věnec volantu, anebo máte volant nepohodlně nízko.

Vnitřní prostor je na poměry kategorie městských SUV na slušné úrovni. I dospělý má na zadních sedadlech dostatek prostoru a pohodlně tu zvládne i delší trasy. Stejně tak zavazadelník s udávaným objemem zaslouží pochvalu. Dobíjecí kabely navíc můžete ukrýt ve schránce pod dvojitým dnem.

Dvě výkonové varianty

Důležitou novinkou faceliftu je změna g nabídce motorů. Peugeot e-2008 je totiž nově dostupný ve dvou variantách. Stávající provedení s elektromotorem o výkonu 100 kW a bateriemi s kapacitou 50 kWh doplnil model s modernější technikou, se 115 kWh a 54 kWh, který je předmětem této recenze.

Přestože výkon je vzhledem k velikostní kategorii už slušný, praxi to tolik znát není. Nový hybridní synchronní elektromotor Peugeotu je naladěný spíše na pohodu, akcelerace je tak spíše rozvážná, rychlejších reakcí se dočkáte až v režimu Sport. Vlastně to ale ničemu nevadí, ve městě je agilita i tak dostatečná, jen zkrátka jiná elektroauta působí rychleji. Na dálnici už ale elán e-2008 klesá, bez ohledu na spuštěný režim.

Rekuperaci brzdné energie lze nastavit jen ve dvou režimech, stisknutím tlačítka B ovladače převodovky se dočkáte silnějšího brzdného účinku při sundání nohy z plynu. Mně toto stačí, buď je tu silná, nebo slabá rekuperace, jiné elektrovozy ale nabízejí více úrovní, třeba pomocí páček pod volantem.

Větší baterie s využitelnou kapacitou 51 kWh (46,3 kWh u slabší varianty) logicky zvětšuje dojezd na jedno nabití. Dle metodiky WLTP kombinovaný dojezd činí až 406 km (až 346 km u slabší verze), s takovými hodnotami ale počítejte jen na papíře. Respektive hodnotu 400 km vám auto často ukáže i po nabití, v praxi ale počítejte spíše s 300 km na jedno nabití.

Dlouhodobá spotřeba energie u testovaného kousku činila 17 kWh/100 km, při mých jízdách jsem se však obvykle spíše blížil hodnotě 20 kWh/100 km. S takovou spotřebou jsem jezdil po městě, na dálnici v rámci povolených limitů se apetit pohyboval okolo 22 kWh/100 km.

Dobíjet lze stejnosměrným proudem až o výkonu 100 kW, v takovém případě se akumulátor klidně nabije během půl hodiny. Z 11kW wallboxu pak nabíjení trvá zhruba 3,2 hodiny.

Zlepšení v rámci faceliftu je pak znát i na naladění podvozku, které je dle mého soudu pro tento typ auta příkladné. Nastavení myslí spíše na komfort, což se podepisuje na náklonech karoserie při rychlejším průjezdu obloukem, což ale cílové klientele vadit nebude. Navíc Peugeot pořád působí dostatečně jistě. Plusem pak je, že zadní náprava tolik nebouchá. Optimální je také odhlučnění. Na dálnici už sice lehký šum větru vanoucího kolem karoserie uslyšíte, v rámci kategorie je to ale v mezích.

Peugeot e-2008: Základní technická data

VERZE115 kW 54 kWh
Výkon (kW)115
Točivý moment (Nm)260
Převodovka1A
Maximální rychlost (km/h)150
Zrychlení z 0-100 km/h (s)9,1
Spotřeba energie – kombinovaná dle WLTP (kWh/100 km)15,4
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)0
Dojezd na jedno nabití – kombinovaný dle WLTP (km)až 406
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1624/407

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *