Novinky

Nové BMW X3 (G45) dorazí v roce 2024. Co o něm už víme?

SUV jsou dnes už nedílnou součástí nabídky BMW. Platí to i pro středně velký model BMW X3, který se aktuálně prodává ve své třetí generaci, s interním označením G01. Přestože nabídku mnichovské značky v nadcházejících letech čekají mnohé změny, i kvůli postupující elektrifikaci nabídky, iks-trojka má své místo v nabídce jisté. Aktuálně už se pracuje na čtvrté generaci BMW X3, s interním označením G45, připravovaná pro rok 2024.

Nová generace X3 se podle zákulisních zpráv začne vyrábět v srpnu 2024, což znamená v rámci automobilového světa jediné, vývoj auta je v plném proudu. To má konkrétně za výsledek, že prototypy už jezdí nejen na testovacích polygonech, ale i po běžných silnicích, aby vývojáři získali maximum poznatků a vůz správně odladili.

Prototypy nového BMW X3 (G45) se zatím ukrývají pod silnou vrstvou kamufláže, a tak o vzhledu novinky zatím můžeme jen spekulovat. Ze snímků ale vyplývá, že i nová X3 bude mít proporcemi blízko kombíkům. Ostatně perfektní aerodynamika pro co nejnižší spotřebu paliva je v dobách stále přísnějších emisních norem potřeba a právě nižší silueta tomu může silně pomoci. Mluví se také o nárůstu rozměrů, což je mimochodem také reakce na zvětšení modelu X1, který v nabídce stojí pod iks-trojkou.

Interiér pak podle špionážních fotografií využije koncepci s dvěma na sebe navazujícími displeji (digitální přístrojový štít a obrazovka infotainmentu). Zároveň si však auto má uchovat také ovladač iDrive na středovém tunelu, avšak opět v inovované podobě. Volič automatické převodovky pak bude hodně minimalistický, ve stylu třeba dnešních Peugeotů.

Také generace G45 nabídne X3 M

Technický základ bude podle všeho hodně podobný aktuální generaci, CLAR využívající motor vpředu podélně a primárně pohon zadní nápravy. V duchu doby se ale počítá primárně s hybridním pohonem. Standardem podle všeho bude mild-hybridní pohon (alespoň v rámci EU), což znamená spalovací motor kombinovaný s pomocným elektromotorem pro zlepšení akcelerace i snížení spotřeby. Očekává se i rozšíření nabídky plug-in hybridů. U aktuální X3 (G01) je přitom k dispozici jen jediný, xDrive30e s kombinovaným výkonem 210 kW. Nejmodernější technika by navíc mohla zajistit dojezd kolem 100 km v čistě elektrickém režimu.

Opět tu pak bude rovněž odvozený elektromobil iX3, který je chystán až na rok 2025. Ten však podle zákulisních zpráv použije odlišnou platformu, přizpůsobenou elektrickému pohonu. Budoucí iX3 tak má být jedním z výsledků „Neue Klasse“, zcela nové architektuře, na níž BMW dnes pracuje.

I budoucí X3 nicméně potěší i milovníky rychlé jízdy, ostatně jak je u BMW zvykem. V plánech figuruje i vrcholná varianta X3 M (interně G93), stejně jako sportovní provedení X3 M50i. Co konkrétně od nich čekat, je však zatím ve hvězdách. U budoucích vozů BMW M (počínaje chystanou M5) se ale očekává nasazení plug-in hybridního pohonu, což by se mělo týkat i budoucí BMW X3 M.

BMW X3 nové generace G45 se bude opět vyrábět v americkém závodě Spartanburg v Jižní Karolíně, kde bude vznikat také odvozený elektromobil iX3. Čistě elektrická verze má ale vznikat též v Maďarsku, v nově vybudovaném závodě Debrecen, po jejímž boku se bude vyrábět rovněž odvozený nový model BMW iX4.

(vydáno 23. června 2022 7:18, naposledy aktualizováno 4. dubna 2023 19:10)

David Bureš

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *