Nové BMW X3 (G45) dorazí v roce 2024. Co o něm už víme?

SUV jsou dnes už nedílnou součástí nabídky BMW. Platí to i pro středně velký model BMW X3, který se aktuálně prodává ve své třetí generaci, s interním označením G01. Přestože nabídku mnichovské značky v nadcházejících letech čekají mnohé změny, i kvůli postupující elektrifikaci nabídky, iks-trojka má své místo v nabídce jisté. Aktuálně už se pracuje na čtvrté generaci BMW X3, s interním označením G45.

Ta se podle zákulisních zpráv začne vyrábět v srpnu 2024, což znamená v rámci automobilového světa jediné, vývoj nové X3 je v plném proudu. To konkrétně znamená, že už prototypy jezdí nejen na testovacích polygonech, ale i po běžných silnicích, aby vývojáři získali maximum poznatků a vůz správně odladili.

Prototypy nového BMW X3 (G45) se zatím ukrývají pod silnou vrstvou kamufláže, a tak o vzhledu novinky zatím můžeme jen spekulovat. Ze snímků ale vyplývá, že i nová X3 bude mít proporcemi blízko kombíkům. Ostatně perfektní aerodynamika pro co nejnižší spotřebu je v dobách stále přísnějších emisních norem potřeba a právě nižší silueta tomu může silně pomoci.

Opět bude i X3 M

Technický základ bude podle všeho hodně podobný aktuální generaci, CLAR využívající motor vpředu podélně a primárně pohon zadní nápravy. V duchu doby se ale počítá primárně s hybridním pohonem. Standardem podle všeho bude mild-hybridní pohon (alespoň v rámci EU), což znamená spalovací motor kombinovaný s pomocným elektromotorem pro zlepšení akcelerace i snížení spotřeby. Očekává se i rozšíření nabídky plug-in hybridů. U aktuální X3 (G01) je přitom k dispozici jen jediný, xDrive30e s kombinovaným výkonem 210 kW. Nejmodernější technika by navíc mohla zajistit dojezd kolem 100 km v čistě elektrickém režimu. Opět by tu pak měl být rovněž odvozený elektromobil iX3.

I budoucí X3 nicméně potěší i milovníky rychlé jízdy, ostatně jak je u BMW zvykem. V plánech figuruje i vrcholná varianta X3 M (interně G93), stejně jako sportovní provedení X3 M50i. Co konkrétně od nich čekat, je zatím ve hvězdách. U budoucích vozů BMW M (počínaje chystanou M5) se ale očekává nasazení plug-in hybridního pohonu, což by se mělo týkat i budoucí BMW X3 M.

Stejný základ pak bude opět využit také pro odvozené SUV-kupé BMW X4 (tentokrát interně G46). To dorazí s několikaměsíčním zpožděním. Výroba má odstartovat v prosinci 2025. Oba vozy se přitom budou opět vyrábět v americkém závodě Spartanburg v Jižní Karolíně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.