Novinky

Nové BMW X3 (G45) dorazí v roce 2024. Co o něm už víme?

SUV jsou dnes už nedílnou součástí nabídky BMW. Platí to i pro středně velký model BMW X3, který se aktuálně prodává ve své třetí generaci, s interním označením G01. Přestože nabídku mnichovské značky v nadcházejících letech čekají mnohé změny, i kvůli postupující elektrifikaci nabídky, iks-trojka má své místo v nabídce jisté. Aktuálně už se pracuje na čtvrté generaci BMW X3, s interním označením G45, která se představí ještě v roce 2024.

Nová generace X3 se podle zákulisních zpráv začne vyrábět v srpnu 2024, což znamená v rámci automobilového světa jediné, vývoj auta je v plném proudu. To má konkrétně za výsledek, že prototypy už jezdí nejen na testovacích polygonech, ale i po běžných silnicích, aby vývojáři získali maximum poznatků a vůz správně odladili.

Design nové X3

Prototypy nového BMW X3 (G45) se zatím ukrývají pod silnou vrstvou kamufláže, a tak o vzhledu novinky zatím můžeme jen spekulovat. Mluví se však o světlometech podobných jako u nové řady 5 nebo běžně velkých ledvinkách, které by tak neměly extravagantně vyrůst jako u některých velkých modelů značky.

Ze snímků pak vyplývá, že i nová X3 bude mít proporcemi blízko kombíkům. Ostatně perfektní aerodynamika pro co nejnižší spotřebu paliva je v dobách stále přísnějších emisních norem potřeba a právě nižší silueta nebo třeba optimalizované kliky dveří ve stylu X1 tomu mohou silně pomoci. Mluví se také o nárůstu rozměrů, což je mimochodem také reakce na zvětšení modelu X1, který v nabídce stojí pod iks-trojkou.

Délka má činit 4.755 mm, šířka 1.920 mm a výška 1.660 mm, zatímco rozvor má zůstat na hodnotě 2.865 mm. Novinka tak bude delší a širší než předchůdce, zároveň však nižší. Nárůst rozměrů pomůže i kufru, jehož objem má činit 570 litrů. o 20 více než dosud.

Interiér pak podle špionážních snímků využije koncepci s dvěma na sebe navazujícími, zahnutými displeji (digitální přístrojový štít a obrazovka infotainmentu). Zároveň si však auto uchová také ovladač iDrive na středovém tunelu, avšak opět v inovované podobě. Volič automatické převodovky pak bude hodně minimalistický, ve stylu třeba dnešních Peugeotů. Multimediální systém bude to nejmodernější z nabídky BMW, v podobě operačního systému OS9.

Také generace G45 nabídne X3 M

Technický základ bude stejný jako u aktuální generace, v podobě upravené platformy CLAR využívající motor vpředu podélně a primárně pohon zadní nápravy. Motory údajně budou z velké části převzaty z předchůdce. V duchu doby se ale počítá primárně s hybridním pohonem.

Standardem podle všeho bude osmistupňová automatická převodovka a mild-hybridní pohon (alespoň v rámci EU), což znamená spalovací motor kombinovaný s pomocným elektromotorem pro zlepšení akcelerace i snížení spotřeby. Konkrétně se bez bližších detailů hovoří o čtyřválcích 20d xDrive, 20 xDrive a 30e xDrive. Na vrcholu běžné nabídky má stát model X3 M50 s třílitrovým šestiválcem.

Do budoucna se pak očekává rozšíření nabídky plug-in hybridů. U aktuální X3 (G01) je přitom k dispozici jen jediný, xDrive30e s kombinovaným výkonem 210 kW. Nejmodernější technika by navíc mohla zajistit dojezd kolem 100 km v čistě elektrickém režimu.

A co elektrické iX3?

I budoucí X3 nicméně potěší i milovníky rychlé jízdy, ostatně jak je u sportovně orientovaného BMW zvykem. V plánech figuruje i vrcholná varianta X3 M (interně G93), stejně jako sportovní provedení X3 M50i. Co konkrétně od nich čekat, je však zatím ve hvězdách. U budoucích vozů BMW M (počínaje chystanou M5) se ale očekává nasazení plug-in hybridního pohonu, což by se mělo týkat i budoucí BMW X3 M.

Opět tu pak bude rovněž odvozený elektromobil iX3 (interně NA5), který je chystán až na rok 2025. Ten však podle zákulisních zpráv použije odlišnou platformu, přizpůsobenou elektrickému pohonu. Budoucí iX3 tak má být jedním z výsledků „Neue Klasse“, zcela nové architektuře, na níž BMW dnes pracuje. Není přitom vyloučeno, že odlišná technika přinese i odlišný design.

BMW X3 nové generace G45 se bude opět vyrábět v americkém závodě Spartanburg v Jižní Karolíně, kde bude vznikat také odvozený elektromobil iX3. Vyrábět se má až do roku 2033. Čistě elektrická verze má ale vznikat též v Maďarsku, v nově vybudovaném závodě Debrecen, po jejímž boku se bude vyrábět rovněž odvozený nový model BMW iX4.

BMW X3 (G45): Předběžná technická data

  • Rozměry: délka x šířka x výška x rozvor: 4.755 x 1.920 x 1.660 x 2.865 mm.
  • Objem zavazadelníku: 570 litrů

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Nové BMW X3 (G45) dorazí v roce 2024. Co o něm už víme?

  • Dobrý deň.
    Sú dostupné informácie aj o spriaznenej X4? Či bude ďalej pokračovať novým modelom (spaľovací motor+ mild hybrid)?

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *