VW Transporter T7 přijde až v roce 2024. Bude to bratr Transitu
Volkswagen Transporter je odnepaměti součástí nabídky této německé značky z Wolfsburgu, vždyť dávný předchůdce dnešní generace byl teprve druhý sériový model automobilky – odtud tehdejší název Typ 2, později pro snazší orientaci v jednotlivých generacích změněný na T1. Nyní už se rýsuje sedmá generace tohoto středně velkého užitkového vozidla, nový Volkswagen Transporter T7 přitom čekají zásadní změny.
Nový Volkswagen Transporter T7 se totiž stane součástí alianční spolupráce mezi německou automobilkou a americkým Fordem. Konkrétně tak její vývoj vede Ford, který se postará také o výrobu vozu. Transporter T7 se tak stane sourozencem nové generace Fordu Transit Custom, respektive odvozeného modelu Tourneo Custom. Osobnější verze Volkswagenu by nadále mohla nést označení Caravelle.
Základ Transporteru se tudíž poprvé v historii odliší od Multivanu. Nedávno nově uvedený Multivan T7 vsadil na platformu MQB známou z osobních aut, aby nabídl ještě komfortnější charakter, ve stylu MPV. Obdobně velký Volkswagen ID. Buzz Cargo zase využívá architekturu MEB pro vozy s čistě elektrickým pohonem.
Nový Transit Custom se začal nabízet v roce 2023, ve stejném roce se tak očekával také příchod nového Transporteru. Nakonec však bude všechno jinak, což už loni naznačila slova Lenky Vaňkové, PR českého zastoupení Volkswagen užitkové vozy. „Nový Transporter se v příštím roce rozhodně nepředstaví,“ uvedla loni pro Česko-slovenský auto katalog. Letos pak tyto informace potvrdily zprávy, že dnešní Transporter T6.1 vydrží ve výrobě až do léta 2024.
Plug-in hybrid i elektrická verze
Není však vyloučeno, že se Transporter T7 bude nějaký čas prodávat po boku Transporteru T6.1. Loňské zprávy totiž naznačily, že novinka minimálně zpočátku dorazí výhradně jako elektromobil – spalovací motory by naopak nadále ještě nějaký čas nabízela stávající generace. Ta by nadále oslovovala zákazníky hledající typickou dodávku s naftovým motorem. Novinka by naopak byla zaměřena na progresivnější klientelu.
Nechme se tak překvapit, jak to bude. Transit Custom byl představen také jako plug-in hybrid, což by pro nový VW Transporter také dávalo smysl. Bratrský Transit Custom se představil jako elektromobil, plug-in hybrid i se spalovacím motorem, což naznačuje, že i možnosti pohonných ústrojí pro nový Transporter budou bohaté.
Jak již bylo řečeno, o výrobu se postará Ford, a to ve své turecké továrně Otosan. Tam vznikne rovněž nový závod na produkci baterií, pro potřeby nových elektrifikovaných vozů, které se tam budou vyrábět. Dnešní Transporter se vyrábí v německém Hannoveru, tamější továrna se ale do budoucna má zaměřit na produkci elektroaut.
(vydáno 18. března 2022 8:24, naposledy aktualizováno 23. března 2023 22:23)