VW Transporter T7 se rýsuje na rok 2023. Bude to bratr Transitu

Volkswagen Transporter je odnepaměti součástí nabídky této německé značky z Wolfsburgu, vždyť dávný předchůdce dnešní generace byl teprve druhý sériový model automobilky – odtud tehdejší název Typ 2, později pro snazší orientaci v jednotlivých generacích změněný na T1. Nyní už se rýsuje sedmá generace tohoto středně velkého užitkového vozidla, nový Volkswagen Transporter T7 přitom čekají zásadní změny.

Nový Volkswagen Transporter T7 se totiž stane součástí alianční spolupráce mezi německou automobilkou a americkým Fordem. Konkrétně tak její vývoj vede Ford, který se postará také o výrobu vozu. Transporter T7 se tak stane sourozencem nové generace Fordu Transit Custom, respektive odvozeného modelu Tourneo Custom. Osobnější verze Volkswagenu by nadále mohla nést označení Caravelle.

Základ Transporteru se tudíž poprvé v historii odliší od Multivanu. Nedávno nově uvedený Multivan T7 vsadil na platformu MQB známou z osobních aut, aby nabídl ještě komfortnější charakter, ve stylu MPV. Obdobně velký Volkswagen ID. Buzz Cargo zase využívá architekturu MEB pro vozy s čistě elektrickým pohonem.

Nový Transit Custom dorazí v roce 2023, ve stejném roce se tak očekává také příchod nového Transporteru. Není však vyloučeno, že si na něj pár měsíců počkáme. To naznačují i slova Lenky Vaňkové, PR českého zastoupení Volkswagen užitkové vozy. „Nový Transporter se v příštím roce rozhodně nepředstaví,“ uvedla pro Česko-slovenský auto katalog. Na trh by se tak vůz mohl dostat nejdříve až v roce 2024. Ostatně i další projekt v rámci strategické aliance, VW Amarok druhé generace se také ještě nepředstavil, zatímco bratrský Ford Ranger už ano.

Plug-in hybrid i elektrická verze

Bližší technické údaje o VW Transporter T7 zatím neznáme. Poslední zprávy ale naznačují, že se novinka s technikou Fordu bude prodávat výhradně s elektrickým pohonem. To by mohlo znamenat dvě verze motoru, o výkonu 100 kW nebo 160 kW, jako nabízí nový Transit Custom.

Po boku novinky by se totiž podle těchto zpráv nadále prodával i současný Transporter T6.1, který by nadále oslovoval zákazníky hledající typickou dodávku s naftovým motorem.

Nechme se však překvapit, zda se plány nezmění. Transit Custom byl představen také jako plug-in hybrid, což by pro nový VW Transporter také dávalo smysl.

Jak již bylo řečeno, o výrobu se postará Ford, a to ve své turecké továrně Otosan. Tam vznikne rovněž nový závod na produkci baterií, pro potřeby nových elektrifikovaných vozů, které se tam budou vyrábět. Dnešní Transporter se vyrábí v německém Hannoveru, tamější továrna se ale do budoucna má zaměřit na produkci elektroaut.

(vydáno 18. března 2022 8:24, naposledy aktualizováno 9. prosince 2022 18:01)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *