Renault Talisman (2015-)

Renault Talisman je model střední třídy vyráběný francouzskou automobilkou od roku 2015, kdy nepřímo nahradil hned dva modely – Laguna a Latitude. Velikostně se totiž zařadil mezi tyto vozy střední, respektive vyšší střední třídy. Z toho důvodu vůz použil nové jméno pro odlišení od předchůdců – název Talisman však již v minulosti nesl koncept a sedan pro čínský trh.

Automobil debutoval ve dvou karosářských verzích – jako sedan (interně LFD) a kombi (KFD). Základem se stala alianční platforma CMF-CD, vyvinutá Renaultem a Nissanem pro vozy vyšších kategorií. Talisman byl po MPV Espace druhým sériovým modelem značky s touto architekturou. Ve srovnání s Lagunou architektura umožnila snížit hmotnost auta o 60 kilogramů. Zajímavostí bylo nabídnutí systému 4Control s natáčecí zadní nápravou pro větší agilitu v nízkých rychlost a větší stabilitu ve vyšších rychlostech. K dispozici každopádně pohon výhradně přední nápravy.

Design navržený týmem vedeným Laurensem van den Ackerem navázal na ostatní soudobé modely značky, poznávacím znakem se stala příď s širokou maskou chladiče a světlomety doplněnými o „kly“ diod denního svícení. Zboku zaujmou vyvážené proporce, stylisté se drželi poměru dvou třetin plechů a jedné třetiny prosklení. S délkou 4849 mm byl sedan v době premiéry jeden z největších zástupců střední třídy na evropském trhu.

Od roku 2020 jen jako kombi

Do prodeje vůz vstoupil s bohatou nabídkou motorů, přesně v duchu tehdejší renaulťácké filozofie downsizingu. K dispozici byly maximálně motory o objemu 1,6 litru. Ty benzinové zastopovaly 1.6 TCe (110 kW a 147 kW), zatímco turbodiesely 1.5 dCi (81 kW) a 1.6 dCi (96 a 118 kW).

V roce 2018 však automobil přezbrojil na větší agregáty. Z benzinových tu byla najednou 1.8 TCe (165 kW), z turbodieselů zase 1.7 Blue dCi (110 kW). Postupně je pak doplnily i základní benzin 1.3 TCe (117 kW) a vznětové agregáty 1.7 Blue dCi (88 kW) a 2.0 Blue dCi (118 a 147 kW).

Pro rok 2020 byl Renault Talisman decentně modernizován – lehce se proměnila světla i maska, zatímco uvnitř našel místo nový digitální přístrojový štít s 10,2″ displejem. Z české nabídky navíc kvůli zákaznickému zájmu vypadl sedan a nabídka motorizací se omezila na dvě verze 2.0 Blue dCi (118 kW a 139 kW).

Renault Talisman: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4849 x 1868 x 1463 x 2808 mm (Talisman sedan), 4865 x 1868 x 1465 x 2809 mm (Talisman Grandtour)
  • Objem zavazadlového prostoru: 608 litrů (sedan, bez rezervy), 515 litrů (sedan, s rezervou), 572 litrů (kombi, bez rezervy), 492 litrů (kombi s rezervou)
  • Výroba: 2015- (Douai, Francie)

Ohodnoťte Renault Talisman i vy, v komentářích pod článkem:

Renault Talisman

4

Design

4.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Renault Talisman (2015-)

  • 19 října, 2020 (12:10)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Renault Talisman jsem měl před lety možnost vyzkoušet při jízdě na ženevský autosalon a musím podotknout, že mně na této trase velice zaujal, díky čemuž ho považuji za více než zajímavou alternativu k Passatu, Superbu či Insignii. Už samotný design se mně líbí, je elegantní a zároveň originální (byť sedan evokuje trochu Audi A6), s francouzským šarmem, avšak bez jednoúčelných kudrlinek. Pěkný je též interiér, který zvlášť v luxusní verzi Initiale Paris umí zapůsobit, pravdou ale je, že některé tvrdé plasty působí lacině, a tak trochu kazí celkový dojem. Tisíc kilometrů dlouhá cesta pak dokázala, že i ve čtyřech osobách na palubě je uvnitř dostatek místa, jen vzadu mně vadilo tvarování sedačky, které nepříjemně tlačí do kostrče. Nadmíru velký je pak zavazadelník, který s přehledem pojal zavazadla čtyř osob na pár dní. Osobně mně stačil i tehdejší turbodiesel 1.6 dCi (118 kW). Na papíře sice není žádný tahoun, v praxi si ale uměl poradit i s německým dálničním tempem a plným obsazením. Snad jen převodovka EDC jej někdy zbytečně drží ve vysokých otáčkách. Pravdou ale je, že řadí hladce, byť poněkud pomaleji. Spotřeba se pak na německých dálnicích pohybovala kolem 8 l/100 km, naopak švýcarské pomalejší tempo vyžádané množstvím radarů snížilo apetit pod 7 l/100 km. Jistým kompromisem je však podvozek, který nerovnosti typické české okresky spíše kopíruje než filtruje, příplatkový adaptivní podvozek pak nabízí jen minimální rozdíly mezi jednotlivými režimy nastavení. Auto nicméně působí stabilně i ve vyšších rychlostech. Příplatková natáčecí náprava se pak primárně hodí při pohybu ve městě, kde pomůže agilitě. Jak tedy píšu, velice zajímavá alternativa k tradičním zástupcům dnes bohužel přehlížené střední třídy. Škoda jen, že po faceliftu v roce 2020 se nabídka na českém trhu značně omezila, jen na turbodiesely a vyšší specifikace výbavy, což cenu Talismanu výrazně zvedlo.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít