BMW X2 F39 (2017-)

BMW X2 s interním označením F39 je první generace kompaktního crossoveru z dílny mnichovské automobilky vyráběná od roku 2017. Tehdy se X2 stala novinkou v nabídce BMW s tím, že byla stylovější variantou k tehdejšímu SUV X1 (F48). Z hlediska délky jde o nejmenšího zástupce X řady BMW.

Podobně jako větší modely X4 a X6 automobilka vůz označuje jakožto Sport Activity Coupé (SAC), na rozdíl od větších sourozenců však X2 vsadila na odlišný tvar střechy, který se tolik nepodobá vozům kupé. Celkový styl je pak na poměry BMW odvážný a mladistvý, lákající primárně mladší klientelu. Nově tvarovány byly ledvinky masky chladiče, originálním detailem byla i loga BMW na C sloupcích karoserie. Boční nástavce prahů se pak liší podle zvolené varianty, základní doplňují modely M Sport a M Sport X.

Technika je sdílena s druhou generací SUV X1 (F48) včetně rozvoru 2.670 mm, X2 je však o o 79 mm kratší a 72 mm nižší. Základem je každopádně rovněž platforma UKL2 s motorem vpředu napříč a pohonem předních, alternativně všech kol.

Široká nabídka motorů

Do prodeje tento crossover vstoupil se třemi agregáty. Benzinový dvoulitr  sDrive20i (později alternativně s pohonem všech kol xDrive20i) nabídl 141 kW, turbodiesel xDrive20d pak 140 kW, zatímco silnější dvoulitr xDrive25d pak 170 kW.

Nabídka motorů se pak v průběhu doby postupně rozšiřovala. Postupně dorazil benzinový tříválec sDrive18i (103 kW) nebo turbodiesely sDrive 16d (85 kW) a sDrive18d/xDrive18d se 110 kW. X2 M35i se s 225 kW stala nejvýkonnější variantou, v roce 2020 uvedené xDrive25e je zase plug-in hybridem.

V závislosti na motoru je pohonná jednotka spárována s šestistupňovým manuálem, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem.

BMW X2 první generace F39 se začala vyrábět na podzim 2017, do českého prodeje vstoupila na trh na jaře následujícího roku. Evropská specifikace se vyrábí v německém Regensburgu, vozy pro Čínu pak vyjíždějí z tamější továrny v Šen-jangu.

BMW X2 (F39): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor:  4360 x 1824 x 1526 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 470 litrů
  • Výroba: 2017- (Regensburg, Německo)

BMW X2

4.25

Design

4.7/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.2/5

Cena

3.7/5

Celkový dojem

4.3/5

3 komentáře: „BMW X2 F39 (2017-)

  • 4 května, 2020 (18:16)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    + Stylový vzhled, široká výbava, skvělé sladění techniky
    – Průměrný vnitřní prostor, hluk od podvozku, tuhý M podvozek, pár lacinějších detailů uvnitř, průměrný zavazadelník

    Reagovat
  • 4 května, 2020 (22:30)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    Nakupovat srdcem a ne hlavou se dá také v segmentu luxusních automobilů. BMW X2 možná není tak praktické jako X1 stojící na shodném základu a je také o nějaký kus dražší, jakmile se ale jednou zamilujete do jeho atraktivních křivek, už vás nepustí. X2 se zkrátka povedla, přičemž nejen ve zlaté Galvanic Gold známé z propagačních materiálů jí to náramně sluší. Uvnitř sice najdete některé lacinější detaily známé z bavoráků s pohonem předních kol (podivné vnitřní zpětné zrcátko), jako celek je ale interiér luxusní a poskytuje množství výbavy. Jízdně je to pak typický bavorák, s M podvozkem poněkud tužší, zato jezdící s naprostou jistotou. O sladění motorů s automatickou převodovkou nemá smysl diskutovat, BMW už se podařilo parádně naladit nejen automat ZF pro vozy s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, ale i Aisin pro modely s motorem napříč a pohonem předních kol. Smíříte-li se tedy s poněkud stísněným interiérem (hlavně) vzadu a hlukem od podvozku, X2 vás nadchne. Jestli ho pořizujete jako auto pro manželku, vězte, že i vy se s ním rádi budete vozit.

    Reagovat
  • 7 ledna, 2022 (19:01)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh
    Zjistil jsem, že čím rychleji auto jede, tím lépe podvozek funguje. Postupem času jsem si na něj tak zvykl, že mi už ani ve městě v nízkých rychlostech nepřišel nijak nepohodlný. Ze začátku jsem byl prostě jen překvapený, tohle auto není jen nějaká designovka, ale opravdu funkční stroj.

    Více na: https://www.roadblog.cz/bmw-x2-xdrive-20i-edition-m-mesh-2021/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.