Mazda CX-5 KF (2017-)

Mazda CX-5 s interním označením KF je druhá generace takto pojmenovaného kompaktního SUV japonské automobilky, která se začala prodávat v roce 2017. Nahradila první generaci tohoto vozu, Mazdu CX-5 s interním označením KE. Automobil dále rozvinul designérský jazyk Kodo a techniku Skyactiv, které debutovaly právě v první generaci tohoto SUV. Světová premiéra proběhla na autosalonu v Los Angeles, na podzim roku 2016. Do evropského prodeje se pak vůz dostal na jaře následujícího roku.

Design byl popisován jako evoluce předchůdce, v zásadě se toho ale změnilo hodně. Mazda CX-5 v druhé generaci přiostřila výraz, dostala užší hlavní světlomety a výraznější masku chladiče. Celkově bylo použito méně hran a prolisů, myšlenku „fluidních“ tvarů dále rozvinula Mazda 3 (BP). Naopak opět výhradně pětimístný interiér se značně proměnil, orientován byl na řidiče, Mazda slibovala i vyšší komfort, mimo jiné díky lepšímu odhlučnění.

Základem byla inovovaná platforma z předchůdce, konkrétně rozvor i délka zůstaly zachovány. Skelet karoserie byl nicméně zesílen, torzní tuhost mezigeneračně vzrostla o 15,5 %. Podvozek nadále tvořily vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu.

K dispozici byl vedle výchozího pohonu předních kol i pohon všech kol. Pod kapotou opět pracovaly agregáty rodiny Skyactiv, zážehové i vznětové. Konkrétně v době premiéry CX-5 (KF) nabídla výběr mezi benzinovými atmosférickými dvoulitry 2.0 Skyactiv-G (118 a 121 kW) a 2.5 Skyactiv-G (142 kW), z turbodieselů tu byl 2.2
Skyactiv-D ve verzích se 110 kW a 121 kW. Silnější však v roce 2018 posílil na 135 kW.

Postupné inovace

Jak už to tak u Mazdy bývá, CX-5 druhé generace byla v průběhu životního cyklu postupně inovována. Zásadnějších změn se CX-5 dočkala pro rok 2022. Přepracovaný design se přiblížil modelu 3, konkrétně nová maska se specifickou mřížkou a motivem křídel měla vozu dodávat ještě silnější postoj, stejně jako přepracované světlomety. Uvnitř se zase objevil multimediální systém s 10,25″ obrazovkou.

Lehce se měnila i samotná platforma. Mazda v době premiéry faceliftu zdůrazňovala změny na konstrukci a zavěšení pro vyšší komfort a lepší odhlučnění.

Nabídka motorů inovované CX-5 zahrnuje benzinové čtyřválce 2.0 Skyactiv-G (110 kW) a 2.2 Skyactiv-G (143 kW). Vznětové jednotky zastupuje 2.2 Skyactiv-D ve variantách se 110 kW a 135 kW.

Výrobu mají na starosti hned dvě japonské továrny, v Hirošimě a Hofu. Mazda CX-5 KF ale vzniká též v Malajsii nebo Číně pro tamější trhy. Na českém trhu jde dlouhodobě o nejprodávanější model značky.

Mazda CX-5 (KF): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4550 x 1840 x 1680 x 2700 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 506 litrů
  • Výroba: 2017- (Hirošima, Hofu; Japonsko)

Mazda CX-5

4.55

Design

4.8/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.8/5

Cena

4.2/5

Celkový dojem

4.7/5

Uživatelům se líbí

  • Povedená kabina
  • Vynikající jízdní vlastnosti

Uživatelům se nelíbí

  • Hlučnější podvozek
  • Průměrný prostor vzadu

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Mazda CX-5 KF (2017-)

  • 19 dubna, 2020 (17:24)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    + Parádní design, skvěle fungující podvozek, přehledný interiér, luxusní materiály uvnitř, dostatek vnitřního prostoru
    – Opatrné elektronické systémy, kratší sedák, nízké rozlišení parkovacích kamer, hlučnější na dálnici, nepříliš hladké řazení u 2.0 Skyactiv-G194

    Reagovat
  • 26 srpna, 2022 (18:03)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    MAZDA CX-5 NEWGROUND SKYACTIV-G194 AWD AT
    Mazda CX-5 je prakticky velké SUV. Ne přehnaně, ale tak akorát. Vejde se do ní pět lidí a zavazadla, to jsem vyzkoušel. Jezdí úžasně komfortně a tiše. S testovaným motorem má dostatek síly i při zatížení, zároveň ale nežere i trávu kolem silnice a při ustálené rychlosti o něm nevíte. Když budete chtít, můžete se svižně projet a bude vás to dokonce i bavit. Světla skvěle svítí a výborně se natáčí. Jen při koupi zvažte, do jaké výbavy půjdete. V ceníku je to hezky přehledně rozepsané a i když na první pohled vypadá komplikovaně, člověk v něm najde to důležité. Tak šťastnou ruku při výběru!
    Více na: https://www.roadblog.cz/mazda-cx-5-newground-skyactiv-g194-awd-at-2022/

    Reagovat
  • 5 září, 2022 (22:43)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    5

    Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT Newground (2022)
    Nabídka kompaktních SUV je dnes opravdu bohatá, a tak leckterý model může i pozornému zájemci o nové auto uniknout. V případě Mazdy CX-5 však rozhodně doporučuji tohle SUV nepřehlédnout, minimálně těm, kteří hledají perfektně jezdící SUV.

    Mazda léta staví řidičská auta a platí to i její v Česku dlouhodobě nejžádanější model, kompaktní SUV CX-5. Jen málokterý konkurent takhle skvěle jezdí. CX-5 si je naprosto jistá za všech situací, hbitě mění směr, karoserie se prakticky nenaklání a komunikativní řízení poskytuje množství informací o dění pod koly.

    CX-5 ale výtečně funguje i za každodenního provozu. Konstruktéři ji postupem let pečlivě ladí, a tak třeba podvozek je dnes už takřka perfektní. Ano, na vyloženě rozbitých cestách nebo kočičích hlavách při průjezdu Prahou si povšimnete sportovně tužšího nastavení, za většiny situací je ale podvozek krásně poddajný a skvěle filtruje nerovnosti. Ta 19″ kola jsou nicméně pořád slyšet, zvlášť je pak podvozek náchylný na povrch pod koly. Stejně tak šum větru kolem karoserie je přece jen vyšší než u jiných konkurentů.

    Náramně se mně však líbil testovaný motor, v podobě benzinového 2.5 Skyactiv-G (143 kW). Ano, atmosférické plnění znamená, že možná nemá takový odpich, jak by se vzhledem k výkonu dalo čekat, s motorem je ale radost pracovat. Krásně graduje a rád se nechává vytáčet do otáček, jak se na atmosféru sluší a patří, výkon si tak zkrátka musíte zasloužit, přičemž ve vysokých otáčkách ta síla opravdu je. A co víc, okamžitě reaguje na plyn. Skvělé je také sladění se samočinnou převodovkou. V automatickém režimu možná změnu převodu zaznamenáte, je ale hladká. V manuálním režimu pak možná jiné automaty řadí rychleji, zde ale cítíte sepjetí s vozem. Plusem je i správná logika kulisy manuálního řazení. Velký motor vás tak bude trápit jen z hlediska spotřeby, která je zkrátka vyšší. Jezdit budete do 9 l/100 km, a to takřka za všech podmínek, na dálnici i ve městě. Na okreskách se dá jezdit za osm i jedenáct, záleží na zvoleném tempu. S tím, že to rychlé bude vzhledem ke schopnostem asi častější.

    Design CX-5 inovované pro rok 2022 leckterými detaily připomíná povedenou Mazdu 3. Mně osobně sedí i nově nabízený „maskáčový“ lak Zircon Sand, oživený u verze Newground limetkovými detaily.

    Povedený je také interiér. Materiály jsou na vysoké úrovni, jako právě u zmíněné trojky. Chválím pak infotainment, nadále ovládaný prostřednictvím ovladače na středovém tunelu. Digitální přístrojový štít pak díky kovovým rámečkům působí hodnotně. Ostatně výbava je slušná, ať už perfektní head-up displej nebo parkovací kamera s detailním obrazem. S místem to ale není kdovíjaké, vzadu si budou hovět hlavně děti. Zato zavazadelník je naprosto dostatečný. Ocenil bych však háčky na nákupní tašky.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *