Mazda CX-5 KF (2017-)

Mazda CX-5 KF je druhá generace kompaktního SUV japonské automobilky, která se začala prodávat v roce 2017. Nahradila první generaci tohoto vozu, Mazdu CX-5 s interním označením KE. Automobil dále rozvinul designérský jazyk Kodo a techniku Skyactiv, které debutovaly právě v první generaci tohoto SUV. Světová premiéra proběhla na autosalonu v Los Angeles, na podzim roku 2016.

Design byl popisován jako evoluce předchůdce, v zásadě se toho ale změnilo hodně. Mazda CX-5 v druhé generaci přiostřila výraz, dostala užší hlavní světlomety a výraznější masku chladiče. Celkově bylo použito méně hran a prolisů, myšlenku „fluidních“ tvarů dále rozvinula Mazda 3 (BP). Naopak opět výhradně pětimístný interiér se značně proměnil, orientován byl na řidiče, Mazda slibovala i vyšší komfort, mimo jiné díky lepšímu odhlučnění.

Základem byla inovovaná platforma z předchůdce, konkrétně rozvor i délka zůstaly zachovány. Skelet karoserie byl nicméně zesílen, torzní tuhost mezigeneračně vzrostla o 15,5 %. Podvozek nadále tvořily vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. K dispozici byl vedle výchozího pohonu předních kol i pohon všech kol. Pod kapotou opět pracovaly agregáty rodiny Skyactiv, zážehové i vznětové.

Výrobu mají na starosti hned dvě japonské továrny, v Hirošimě a Hofu. Mazda CX-5 KF ale vzniká též v Malajsii nebo Číně pro tamější trhy.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4550 x 1840 x 1680 x 2700 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 506 litrů
  • Výroba: 2017- (Hirošima, Hofu; Japonsko)

Mazda CX-5

4.6

Design

5.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

5.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

Jeden myslel na “Mazda CX-5 KF (2017-)

  • 19 dubna, 2020 (17:24)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    + Parádní design, skvěle fungující podvozek, přehledný interiér, luxusní materiály uvnitř, dostatek vnitřního prostoru
    – Opatrné elektronické systémy, kratší sedák, nízké rozlišení parkovacích kamer, hlučnější na dálnici, nepříliš hladké řazení u 2.0 Skyactiv-G194

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít