Mazda CX-5 KF (2017-)

Mazda CX-5 KF je druhá generace kompaktního SUV japonské automobilky, která se začala prodávat v roce 2017. Nahradila první generaci tohoto vozu, Mazdu CX-5 s interním označením KE. Automobil dále rozvinul designérský jazyk Kodo a techniku Skyactiv, které debutovaly právě v první generaci tohoto SUV. Světová premiéra proběhla na autosalonu v Los Angeles, na podzim roku 2016.

Design byl popisován jako evoluce předchůdce, v zásadě se toho ale změnilo hodně. Mazda CX-5 v druhé generaci přiostřila výraz, dostala užší hlavní světlomety a výraznější masku chladiče. Celkově bylo použito méně hran a prolisů, myšlenku „fluidních“ tvarů dále rozvinula Mazda 3 (BP). Naopak opět výhradně pětimístný interiér se značně proměnil, orientován byl na řidiče, Mazda slibovala i vyšší komfort, mimo jiné díky lepšímu odhlučnění.

Základem byla inovovaná platforma z předchůdce, konkrétně rozvor i délka zůstaly zachovány. Skelet karoserie byl nicméně zesílen, torzní tuhost mezigeneračně vzrostla o 15,5 %. Podvozek nadále tvořily vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. K dispozici byl vedle výchozího pohonu předních kol i pohon všech kol. Pod kapotou opět pracovaly agregáty rodiny Skyactiv, zážehové i vznětové.

Výrobu mají na starosti hned dvě japonské továrny, v Hirošimě a Hofu. Mazda CX-5 KF ale vzniká též v Malajsii nebo Číně pro tamější trhy.

Mazda CX-5: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4550 x 1840 x 1680 x 2700 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 506 litrů
  • Výroba: 2017- (Hirošima, Hofu; Japonsko)

Mazda CX-5

4.6

Design

5.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

5.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

Jeden myslel na “Mazda CX-5 KF (2017-)

  • 19 dubna, 2020 (17:24)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    + Parádní design, skvěle fungující podvozek, přehledný interiér, luxusní materiály uvnitř, dostatek vnitřního prostoru
    – Opatrné elektronické systémy, kratší sedák, nízké rozlišení parkovacích kamer, hlučnější na dálnici, nepříliš hladké řazení u 2.0 Skyactiv-G194

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.