Mazda 3 BP (2019-)

Mazda 3 je kompaktní model z dílny japonské automobilky, který se od roku 2019 vyrábí ve své čtvrté generaci. Generace s interním označením BP je stejně jako předchozí trojka (BM/BN) dostupná ve formě pětidveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu.

Automobil se světu poprvé představil na podzim roku 2018, na autosalonu v Los Angeles. Mazda 3 BP se prezentovala jako auto s neotřelým designem, vynikajícími jízdními vlastnostmi zaměřenými na řidiče a revolučními technologiemi.

Design byl další evolucí stylistického jazyka Kodo, je dílem týmu Jasutakeho Cučidy. Ten při návrhu vycházel z konceptu Kai (v případě hatchbacku), respektive z konceptu Vision Coupé (sedan). Jestliže hatch je laděn více do sportovna, sedan se snaží být více elegánem. V obou případech je však design minimalistický, bez záhybů a ostrých hran.

Základem je inovovaná platforma Skyactiv. Umožňuje zástavbu systému pohonu všech kol, vzadu je však místo víceprvkového zavěšení předchůdce torzní příčka. V rámci mezigenerační proměny došlo také k vylepšení odhlučnění.

Nabídka motorů zahrnuje výhradně jednotky rodiny Skyactiv. Konkrétně jde o atmosférický mildhybridní benzinový čtyřválec 2.0 Skyactiv-G, turbodiesel 1.8 Skyactiv-D a unikátní 2.0 Skyactiv-X kombinující charakter vznětových a zážehových agregátů. Výrobu pro evropské trhy zajišťuje japonský závod Hofu, Mazda 3 BP se ale vyrábí také v Mexiku nebo Číně.

Mazda 3: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4460 x 1795 x 1435 x 2725 mm (Mazda 3 Hatch), 4660 x 1795 x 1440 x 2725 mm (Mazda 3 Sedan)
  • Objem zavazadlového prostoru:  334 litrů, respektive 330 litrů s rádiem Bose (hatchback), 450 litrů (sedan)
  • Výroba: 2019- (Hofu, Japonsko)

Mazda 3

4.3

Design

4.3/5

Technika

4.4/5

Jízdní vlastnosti

4.7/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.4/5

5 komentářů: „Mazda 3 BP (2019-)

  • 5 února, 2020 (07:14)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    + Parádní jízdní vlastnosti, přesné řazení, až luxusní interiér, bohatá výbava
    -Vyšší pořizovací cena, omezený vnitřní prostor, kontroverzní design hatchbacku

    Reagovat
  • 11 února, 2020 (07:55)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Aktuální Mazdu 3 jsem postupně vyzkoušel se třemi různými motory a každý měl něco do sebe. benzinový čtyřválec 2.0 Skyactiv-G je řešení pro nadšené řidiče, kteří si budou užívat atmosférického motoru a nebude jim vadit, že si výkon musí zasloužit – bez vyšších otáček to nejde, i v těch středních jednotka působí poněkud mdle. Turbodiesel 1.8 Skyactiv-D je tu pak pro ty, kteří se bez nafty neobejdou. Je kultivovaný a v trojce parádně odhlučněný. Ve výsledku pak díky turbu svižněji působící než dvoulitrová atmosféra. Unikátní 2.0 Skyactiv-X je pak pro milovníky moderní techniky. Bohužel nepřináší takové úspory, jakou byste asi čekali, pořád ale funguje dobře a jízdu si s ním budete užívat. pro všechny varianty pak platí úžasné jízdní vlastnosti a parádní manuální řazení. Uvnitř však není moc místa a cena není zrovna nízká. Mazda se zkrátka nepodbízí a navíc nabízí bohatou výbavu už v základu.

    Reagovat
  • 16 dubna, 2020 (07:57)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Mazda 3 není autem pro každého. Části klientely přijde uvnitř moc malá, motor kvůli chybějícímu turbodmychadlu jakoby bez elánu, drahá a navíc kvůli otylým C-sloupkům vlastně ani ne moc hezká. Jenže trojka ani nechce být autem pro každého, laděna je pro ty řidiče, kteří i v dnešní době snižování nákladů a boje s emisemi hledají od kompaktního hatchbacku skvěle jezdící automobil, který jim vykouzlí úsměv na tváři. A přesně takovým nová Mazda 3 je.

    Ano, omezený vnitřní prostor je neoddiskutovatelný fakt, jenže zbývající kritiku dokážou milovníci řízení vyargumentovat. Motor totiž vůbec není tak slabý, jak by se možná mohlo zdát, jen v turboéře žádá trochu zvyku. Musíte s ním pracovat, vytáčet ho do vyšších otáček a v těch se vám odvděčí zajímavým tónem a více než dostatečným elánem. Rozhodně jsme neměli pocit, že by nám nějaké koně pod kapotou chyběly. A navíc díky skvělému řazení si změnu převodu budete náramně užívat.

    Drahá pak vlastně také není, respektive vyšší pořizovací cena je logickou daní za bohatou základní výbavu. Vždyť kde jinde již ve standardu dostanete navigaci, zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat i head-up displej? No a ten design je vždy subjektivní záležitost, já osobně si na něj za pouhý týden zvyknul a trojka se mně najednou celkem líbí.

    K tomu přidejte skvělé jízdní vlastnosti, dobře odhlučněný podvozek, který skvěle maskuje použití jen jednodušší torzní tyče vzadu viceprvku, a je jasno, tohle auto budou petrolheadi milovat! Za sebe k tomu dodám už jen to, že hledat dnes nějaký kompaktní hatchback, byla by pro mě Mazda 3 hodně vážným kandidátem.

    Více na: https://www.auto.cz/mazda-3-2-0-skyactiv-g-90-kw-skvela-ale-ne-pro-kazdeho-128860

    Reagovat
  • 14 května, 2020 (17:06)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Mazda 3 udělala ve čtvrté generaci krok k prémiové kategorii, když nabídla až nečekaně luxusně působící interiér nebo vyspělé prvky jako rychle chladící klimatizaci, vysoké rozlišení parkovací kamery nebo tiše a jemně pracující start-stop systém. To se sice zároveň podepsalo na vyšší pořizovací ceně, tu ale kompenzuje bohatá výbava už v základu, čítající i takové prvky, jako je navigace nebo head-up displej, tedy prvky, za něž se obvykle připlácí. Auto ale každopádně primárně nadchne nadšené řidiče, kteří ocení sportovní jízdní vlastnosti, stejně jako parádní posaz za skvěle vypadajícím volantem. V každodenním životě oceňuji i přehledný digitální přístrojový štít nebo intuitivní navigaci se snadným ovládáním jako u BMW. Nutno ale podotknout, že se podvozek kvůli sportovnímu charakteru může zdát na rozbitých českých silnicích přece jen tužší. Na to, že je ale vzadu jen torzní příčka, je ale podvozek naladěn skvěle. Počítejte pak s tím, že je Mazda 3 hlavně auto pro dva, na zadních sedadlech není místa nazbyt, kvůli tlustým C sloupkům se tu ale hlavně cítíte poněkud stísněně. Co se týče motorů, mám delší zkušenost s revolučním čtyřválcem 2.0 Skyactiv-X kombinující vlastnosti zážehových a vznětových motorů. Nečekejte však žádný výkonný zázrak, v praxi se jednotka zdá dynamicky spíše průměrná. Na dnešní dobu se s ní totiž musí hodně pracovat, vytáčet do vysokých otáček, v nichž už elán poskytne, což v éře turbomotorů není už tolik zvykem. Výtečné je ale řazení, přesné, tuhé a krátké, s parádně se držící hlavicí řadicí páky. Spotřeba pak není supernízká, jak Mazda slibuje, pohybuje se však kolem šesti, sedmi litrů na 100 km, a to za vlastně za všech podmínek, což ve výsledku není tak špatné.

    Reagovat
  • 16 října, 2021 (19:03)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    I přestože se nejedná o rychlé auto, je čitelné a v zatáčkách umí být hodně zábavné. I méně zkušený řidič jej může snadno ždímat, ale přitom stále jezdí bezpečnými rychlostmi. Dlouho jsem neřídil podobné auto a kvůli atmosféře pod kapotou, koncepci předního pohonu a karoserii s úsměvem na tváři vzpomínám na svůj starý Civic. Mazdě se povedlo oživit kouzlo starých japonských hatchbacků, jejichž špičkově naladěné podvozky vytvářely hlavní zdroj zábavy za volantem.

    Z jízdních vlastností trojky by se mohl poučit nejeden z konkurentů. Trochu rozpačitý jsem ale z nastavení brzd, které mají dostatek síly pro zkrocení 1 358 kilogramů pohotovostní hmotnosti, ale brzdový pedál je až přehnaně tvrdý. Zpočátku je potřeba si na jeho tuhost chvíli zvykat, protože vytváří nepříjemný dojem silného brzdění, které se však nekoná. Brzdná sila jako taková roste lineárně, ale kvůli tvrdému pedálu se nedá citlivě dávkovat.

    Více na: https://templeofspeed.cz/test-mazda-3-skyactiv-g122/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít