Mazda 3 BM/BN (2013-2018)

Mazda 3 BM/BN je třetí generace modelu nižší střední třídy japonské automobilky, která byla vyráběna mezi lety 2013 a 2018. Nabízena byla opět jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Nahrazena byla v roce 2019 Mazdou 3 čtvrté generace (s interním označením BP). Ve své době šlo o nejprodávanější model značky Mazda.

Automobil využil designérského jazyka Kodo, konkrétně se pod jeho stylem navazujícím na model CX-5 první generace podepsal tým Koičiho Tabaty. Základem pak byla platforma Skyactiv, součást celého balíčku technologií Skyactiv, která nahradila architekturu C1 od Fordu z předcházející generace Mazdy 3. Vyvíjena byla hlavně pro úsporu hmotnosti, výsledkem bylo mezigenerační snížení hmotnosti trojky v průměru o 60 kilogramů, a to navzdory mírnému zvětšení karoserie pro více prostoru a větší zavazadelník. Na konstrukci byl pro snížení hmotnosti užit vyšší podíl vysokopevnostní oceli, který zároveň zvýšil tuhost o 30 %.

Použité motory pro model Mazda 3 BM/BN pocházely z rodiny Skyactiv, a to jak ty benzinové (Skyactiv-G), tak ty naftové (Skyactiv-D). Poháněná byla přední kola, pro japonský trh však existovala i verze s pohonem všech kol. Sportovní verze Mazda 3 MPS bohužel nevznikla.

O výrobu pro evropské trhy se postarala japonská továrna Mazdy Hofu, třetí generace Mazdy 3 se pro další trhy vyráběla též v Mexiku, Thajsku nebo Číně. V roce 2016 byla Mazda 3 mírně modernizována, což upravilo interní označení z BM na BN. Na vybraných trzích se vůz prodával jako Mazda Axela.

Mazda 3: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4470 x 1795 x 1450 x 2700 mm (Mazda 3 Hatch), 4580 x 1795 x 1450 x 2700 mm (Mazda 3 Sedan)
  • Objem zavazadlového prostoru:  364 litrů (hatchback), 418 litrů (sedan)
  • Výroba: 2013-2018 (Hofu, Japonsko)

Mazda 3

4.2

Design

4.3/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.3/5

2 komentáře: „Mazda 3 BM/BN (2013-2018)

  • 14 dubna, 2020 (18:13)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    + Výtečné manuální řazení i u základního 1.5 Skyactiv, přesné řízení, vynikající jízdní vlastnosti, skvělá pozice za volantem, lehká a tuhá karoserie
    – Hůře odhlučněný podvozek, vyšší pořizovací cena

    Reagovat
  • 17 října, 2021 (20:50)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Kromě velmi povedeného motoru mi trojka během testu nabídla nejen solidní jízdní komfort, ale i slušnou dávku zábavy díky podařeným jízdním vlastnostem. Mazdě patří metál za to, že se vydala svou vlastní cestou a tím naplnila jinde často zcela prázdné marketingové fráze o radosti a nadšení z jízdy. U Mazdy 3 to totiž doopravdy platí.

    Více na: https://templeofspeed.cz/mazda-3-2-0-kouzlo-jmenem-skyactiv/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít