Český guru etikety Ladislav Špaček se zaměřil na dosud neprobádanou oblast, správné chování fanoušků a závodníků na Rallye Dakar. A říká, že peprné výrazy v případě tématu Dakarské etikety nevadí.
Chystanou videosérií Dakarská etiketa čítající šest epizod má na svědomí agentura Socialsharks, která při její tvorbě vedle Špačka spolupracovala také se závodním týmem Big Shock Racing, v jehož barvách na Dakaru 2020 startuje posádka Martina Macíka mladšího a motocyklista Jan Brabec.
První zveřejněný díl se zaměřuje na oslovování. „Oslovování se mezi závodníky na Dakaru neřídí dvakrát vybranými pravidly etikety,“ říká k tomuto tématu Špaček. Doplňuje, že populárním výrazem pro oslovování závodků je slovo vole. „Podle hezky česky znělého vole lze také v jinak čistě multikulturním prostředí Dakaru poznat kosa,“ zdůrazňuje mistr etikety výhodu tohoto slůvka.
„Celý koncept Dakarské etikety Ladislava Špačka je dělaný jemu na míru. Nezalekl se naší nabídky na spolupráci a přinesl do naší Dakarské etikety svůj nepostradatelný šarm a grácii,“ říká k video sérii Daniel Krásný, kreativní ředitel agentury Socialsharks.
Podle našeho názoru se nápad povedl a už se těšíme na další zveřejněné díly!