Čínská značka Leapmotor míří do Evropy, a to díky partnerství s nadnárodním koncernem Stellantis. Hodlá nabídnout elektromobily za rozumnou cenu, přičemž na začátku expanze půjde o dva modely. Již dříve avizovaný minivůz T03 doplní i velké SUV C10.
Leapmotor plánuje rychlý vstup na trh, už do konce roku 2024 chce mít po Evropě na 350 prodejních míst, čemuž pomůže právě partnerství se Stellantisem. Na český trh se každopádně Leapmotor v tuto chvíli nechystá. V první fázi expanze začne do konce letošního roku nabízet svá auta v Belgii, Francii, Německu, Řecku, Itálii, Lucembursku, na Maltě, Nizozemí, Portugalsku, Rumunsku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii.
Postupně Lepamotor plánuje vstoupit i na další trhy, a to i mimo Evropu. V následujících letech pak značka chce postupně rozšiřovat nabídku, v následujících třech letech chce uvést na trh jednu novinku ročně. Lákat přitom bude na dostupnou cenovku, vyspělou techniku, vysokou kvalitu a poprodejní péči.
První nabízené modely přitom míří do zcela odlišných segmentů. Leapmotor C10 je velké SUV segmentu D, dlouhé 4.739 mm, postavené na vlastní platformě LEAP 3.0. Pohání ho elektromotor o výkonu 160 kW, baterie s kapacitou 69,9 kW umožňují ujet až 420 kilometrů na jedno nabití.
Leapmotor T03 se zase prezentuje jako chytrá volba do města. Jde o pětidveřový hatchback segmentu A, dlouhý 3620 mm, široký 1577 mm, a vysoký 1652 mm s rozvorem 2.400 mm. Vnitřek je čtyřmístný, sázející na kombinaci 8″ přístrojového štítu a 10,1″ infotainmentu.
Elektrický pohonný systém je z vlastního vývoje. Součástí je elektromotor o výkonu 70 kW a 37,3kW baterie, díky nimž vůz ujede až 265 km na jedno nabití. Jejich dobití na rychlonabíječce stejnosměrným proudem o výkonu 48 kW trvá 36 minut.
Leapmotor je mladá čínská značka, založená teprve v roce 2015 vizionářem Jiangmingem Zhu. Od počátku se orientuje na elektrický pohon a vlastní techniku. Dokáže být přitom neskutečně agilní, když nový automobil zvládne posunout od konceptu do produkční fáze za pouhých 18 až 24 měsíců. První vozy začala prodávat v roce 2019, od té doby na domácím čínském trhu prodala na 400.000 elektroaut.