Český trh

Auta a SUV s velkým kufrem: Jaký praktický vůz vybrat?

Velký zavazadelník je vlastnost, podle níž kdekdo vybírá svůj budoucí automobil. Objem zavazadlového prostoru je údaj často sledovaný nejen u vozů kombi, ale také u SUV a také dalších druhů automobilů. Propátrali jsme proto katalogy dnes dostupných vozů a zjišťovali, která auta a SUV mají v roce 2023 největší kufr. Které automobily to jsou?

Není velkým divem, že mezi automobily s největším kufrem na trhu patří hlavně velké modely a SUV, vzhledem ke svým vnějším rozměrům, a také osobní dodávky, které jsou účelně navržené pro převoz velkých předmětů. Třeba velké osobní dodávky jsme ale s přehledu vyřadily, někdy udávají objem kufru po střechu, což je trochu jiná metodika měření velikosti kufru auta.

Auta a SUV s největším kufrem

ModelRoky výrobyObjem kufru (l)Pozn.
VW Caddy2020-1057pro verzi Maxi, s 5 místy
SsangYong Rexton (Y400)2017-10515místná konfigurace
Audi Q7 (4M)2015-8905místná konfigurace
Mercedes-Benz GLS (X167)2020-890po sklopení 3. řady sedadel
Range Rover (L460)2021-857pro verzi LWB s 5 místy
Toyota Proace City Verso2020-850verze Long
VW Touran (5T)2015-834
Hyundai Staria2021-831záleží na konfiguraci
VW Touareg (CR)2018-810
Renault Kangoo III2020-775
VW Multivan T72021-763verze Long
BMW X72018-7505místná konfigurace
Škoda Kodiaq2016-7205místná konfigurace
Dacia Jogger2021-7085místná konfigurace
Kia Sorento (MQ4)2020-7055místná konfigurace, s 2.2 CRDi
Audi Q8 e-tron2018-660u Sportbacku 615 l
Škoda Superb III2015-660u verze Combi
Toyota Highlander (XU70)2020-658se sklopenou 3. řadou
BMW X5 (G05)2018-650
VW Passat (B8)2014-650u verze Variant
Range Rover Sport III2022-6475místná konfigurace

Metodiky VDA a SAE

Metodik měření objemu zavazadlového prostoru osobních aut je několik, přičemž v Evropě nejpoužívanější je metodika VDA (Verband der Automobilindustrie, německá Asociace automobilového průmyslu), která byla v minulosti zahrnuta i do standardu ISO 3832. Při tomto měření se využívají kvádry o objemu 1 litr (konkrétně s rozměry 200 x 100 x 50 mm), kterými se postupně vyplňuje zavazadelník.

VDA ale zároveň definuje několik měřených hodnot. Ta nejsledovanější je tzv. V210, definovaná jako prostor za druhou řadou sedadel do výšky krytu kufru nebo horní hrany zadních opěradel. Ta tudíž nejlépe vypovídá o skutečné využitelnosti zavazadlového prostoru. Zároveň se ale do tohoto čísla počítají i dodatečné objemy (V209), jako je prohlubeň pro uložení rezervního kola, nářadí nebo nejrůznější boční schránky, pokud jsou tedy volně přístupné.

Naopak americké automobilky nejčastěji využívají tamější metodiku SAE (Society of Automotive Engineers – americká Asociace automobilových inženýrů). V tomto případě se zavazadelník vyplňuje speciálním setem kvádrů sedmi velikostí od 5,6 do 67,5 litru, které mají simulovat běžná zavazadla. Teoreticky má tak číslo blíže skutečnému užití automobilu, na druhou stranu u vozů americké produkce bývá často uváděn objem měřený až po strop. I proto, že kryty zavazadelníků bývají v USA často za příplatek.

Metoda kapalin

Třetí užívanou metodikou je tzv. metoda kapalin, často využívá francouzskými výrobci nebo britskými. Zde jde spíše o teoretické číslo, počítačově zjištěné – simuluje se, kolik litrů vody by se vešlo do zavazadelníku, pokud by jí byl celý naplněn.

Protože objem kufru často nebývá v některých případech v katalozích přesně definován, je nutné uváděná čísla brát s rezervou a nepoměřovat zavazadlové prostory dvou aut do posledního litru. V praxi totiž někdy praktičtější kufr může díky pravidelným tvarům auto, jehož objem zavazadelníku je na papíře menší.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *