Čínské automobilky se českému trhu dlouho vyhýbaly, v posledních letech a měsících set to však rychle mění. Obchodní úspěch čínsko-britského MG leckoho zaujal, a tak na český trh míří další a další čínští výrobci. Zatím poslední z nich je Farizon patřící pod skupinu Geely, do níž spadají také Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus nebo Aston Martin.
Společnost Farizon, založená v roce 2016 je první čínskou značkou užitkových vozidel, která nabízí kompletní produktovou řadu založenou na nových pohonech, včetně těžkých a lehkých užitkových vozidel a autobusů, a také celosvětově první nákladní vůz M100 poháněný metanolem. Společnost Farizon se snaží podporovat ekologickou dopravu s nulovými emisemi, pro kterou vyvinula vlastní pohonné systémy. Po úspěchu v Asii značka vstoupila na další mezinárodní trhy a nyní působí v Jižní Americe, na Blízkém východě, v jihovýchodní Asii a v roce 2024 zahájila expanzi do Evropy.
Distribuce značky Farizon začne v druhé polovině roku 2024, a to s modely V6E a SuperVan. Především druhý z nich bude kombinovat moderní technologie s unikátní flexibilní architekturou, atraktivními specifikacemi a cenou.
Na český trh bude vozy Farizon dovážet maďarská společnost AutoWallis Group. Ta s Geely uzavřela důležitou dohodu o exkluzivní distribuci užitkových vozidel značky Farizon v 8 zemích střední a východní Evropy. Vedle České republiky jde o Rakousko, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko. AutoWallis Group má aktuálně ambice stát se do konce desetiletí předním prodejcem vozidel a poskytovatelem služeb mobility v regionu střední a východní Evropy. Firma působí v 16 zemích regionu střední a východní Evropy.
Damir Domitran, ředitel značky Farizon v rámci AutoWallis Group, který bude zastřešovat tuto značku pro všechny výše zmíněné země včetně ČR, se bude snažit zopakovat úspěch, který společnost AutoWallis Group zaznamenala na českém trhu s jihokorejskou značkou SsangYong. Její vozy patří mezi dnes nejžádanější SUV v Česku.