Novinky

Mazda CX-80 se poodhaluje. Nové SUV nabídne sedm míst a šestiválec

Mazda v nadcházejících letech hodlá rozšířit svoji nabídku SUV. Představí různé modely určené pro různá odbytiště. Konkrétně pro Evropu tu vedle již představeného modelu CX-60 bude ještě větší SUV CX-80. Co o modelu nazvaném Mazda CX-80 už víme?

Zatím moc ne. Přestože se premiéra automobilu blíží, Mazda si dobře drží svá tajemství, a tak o CX-80 toho zatím moc neprozradila. Víme však už, že tato novinka bude debutovat před koncem roku 2023. Serveru Automobile News Europe to potvrdil šéf evropské divize značky Martijn ten Brink.

Leccos navíc můžeme odvodit díky informacím o již představeném modelu CX-60. Připravovaná Mazda CX-80 totiž bude větším bratrem modelu CX-60. Od něj se odliší většími rozměry, díky čemuž bude moci nabídnout tři řady sedadel, pro sedmimístnou konfiguraci. Naopak CX-60 je výhradně pětimístná. Pod některých zdrojů pak novinka bude v lecčems evokovat Mazdu CX-90, ještě větší SUV, určené například pro severoamerický trh (ve fotogalerii).

Design odhalují patentové snímky

Zákulisní zprávy přitom naznačují, že CX-80 bude de facto prodlouženou variantou CX-60, s prostornější kabinou a objemnějším kufrem. To potvrzují i uniklé patentové snímky vozu. Z nich vyplývá, že Mazda CX-80 bude odlišná od severoamerické CX-90. Od menší CX-60 se pak odliší hlavně v zadních partiích. Zadní dveře budou prodloužené a delší bude i zadní převis, pro zástavbu třetí řady sedadel. Kvůli tomu se promění i boční prosklení.

Délka může narůst někam k hranici 4,9 metru, zatímco rozvor přesáhne hranici 2,87 metru, což je jeho hodnota u CX-60.

Základem CX-80 bude zcela nová platforma určená pro velké modely značky, jejíž specialitou je pohon zadních kol. To znamená stejnou architekturu jako u menšího sourozence. Spjata s ní je i nová generace pohonných jednotek, představená v již nabízeném SUV CX-60.

Elektrifikované motory

S ohledem na postupující elektrifikaci evropské nabídky aut je potvrzen čtyřválcový plug-in hybrid. Ten by měl mít obdobné parametry jako u menšího bratra. To by znamenalo zážehový přímovstřikový čtyřválec 2.5 e-Skyactiv G (141 kW) a 100kW elektromotor, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh. Systémový výkon tohoto ústrojí v CX-60 je 241 kW.

Rovněž ale dorazí nová generace mild-hybridních jednotek s 48V elektrickým systémem, čtyřválcový turbodiesel Skyactiv-D, dieselový šestiválec 3.3 Skyactiv-D a řadový šestiválec 3.0 e-Skyactiv-X, kombinující charakter zážehových i vznětových motorů.

Mazda CX-80 se podle všeho postaví na vrchol evropské nabídky značky. Zřejmě se stane novou vlajkovou lodí značky místo dnešní Mazdy 6. Nabízena bude také na domácím japonském trhu, naopak pro Severní Ameriku bude určena ještě větší Mazda CX-90. Kdy se začne prodávat, není jasné, automobilka nicméně již potvrdila její příchod na trh v roce 2023, jak se ostatně už dříve očekávalo.

O výrobu by se měla postarat japonská továrna Hofu, která byla přizpůsobena výrobě nové platformy. Nově tak zvládne flexibilně vyrábět auta různých koncepcí.

Nepřehlédněte:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *