Mazda chystá nové SUV CX-80. Nabídne sedm míst a šestiválec

Mazda v nadcházejících letech hodlá rozšířit svoji nabídku SUV. Představí různé modely určené pro různá odbytiště. Konkrétně pro Evropu tu vedle již představeného modelu CX-60 bude ještě větší SUV CX-80. Co o modelu nazvaném Mazda CX-80 už víme?

Zatím moc ne. Přestože se premiéra automobilu blíží, Mazda si dobře drží svá tajemství, a tak o CX-80 toho zatím moc neprozradila. Leccos ale můžeme odvodit o již představeném modelu CX-60. Připravovaná Mazda CX-80 totiž bude větším bratrem modelu CX-60. Od něj se odliší většími rozměry, díky čemuž bude moci nabídnout tři řady sedadel, pro sedmimístnou konfiguraci. Naopak CX-60 je výhradně pětimístná. Zákulisní zprávy přitom naznačují, že CX-80 bude de facto prodlouženou variantou CX-60, s prostornější kabinou a objemnějším kufrem.

Základem CX-80 bude přitom zcela nová platforma určená pro velké modely značky, jejíž specialitou bude pohon zadních kol. To znamená stejnou architekturu jako u menšího sourozence. Spjata s ní je i nová generace pohonných jednotek, představená v již nabízeném SUV CX-60. S ohledem na postupující elektrifikaci evropské nabídky aut je potvrzen čtyřválcový plug-in hybrid. Ten by měl mít obdobné parametry jako u menšího bratra. To by znamenalo zážehový přímovstřikový čtyřválec 2.5 e-Skyactiv G (141 kW) a 100kW elektromotor, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh. Systémový výkon tohoto ústrojí v CX-60 je 241 kW.

Rovněž ale dorazí nová generace mildhybridních jednotek s 48V elektrickým systémem, čtyřválcový turbodiesel Skyactiv-D, dieselový šestiválec 3.3 Skyactiv-D a řadový šestiválec 3.0 e-Skyactiv-X, kombinující charakter zážehových i vznětových motorů.

Mazda CX-80 se podle všeho postaví na vrchol evropské nabídky značky. Nabízena bude také na domácím japonském trhu, naopak pro Severní Ameriku bude určena ještě větší Mazda CX-90. Kdy se začne prodávat, není jasné, automobilka nicméně již potvrdila její příchod na trh v roce 2023, jak se ostatně už dříve očekávalo.

O výrobu by se měla postarat japonská továrna Hofu, která byla přizpůsobena výrobě nové platformy. Nově tak zvládne flexibilně vyrábět auta různých koncepcí.

(vydáno 24. září 2022 23:02, naposledy aktualizováno 4. listopadu 2022 8:07)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *