Mazda CX-80 za rohem. Nové SUV nabídne sedm míst a šestiválec

Mazda CX-60 2021

Mazda v nadcházejících letech hodlá rozšířit svoji nabídku SUV. Představí různé modely určené pro různá odbytiště. Konkrétně pro Evropu tu vedle již představeného modelu CX-60 bude ještě větší SUV CX-80, které se světu představí již 18. dubna 2024. Co o modelu nazvaném Mazda CX-80 už víme?

Zatím stále moc ne. Přestože je premiéra automobilu již za dveřmi, Mazda si dobře drží svá tajemství, a tak o CX-80 toho zatím moc neprozradila. Víme však, že se premiéra pozdržela. Tato novinka měla debutovat před koncem roku 2023. Serveru Automobile News Europe to tehdy potvrdil šéf evropské divize značky Martijn ten Brink. Nakonec se však premiéra odehraje až na jaře 2024.

Leccos pak můžeme odvodit díky informacím o již představeném modelu CX-60. Připravovaná Mazda CX-80 totiž bude větším bratrem modelu CX-60. Od něj se odliší většími rozměry, díky čemuž bude moci nabídnout tři řady sedadel, pro sedmimístnou konfiguraci. Naopak CX-60 je výhradně pětimístná. Podle některých zdrojů pak novinka bude v lecčems evokovat Mazdu CX-90, ještě větší SUV, určené například pro severoamerický trh (ve fotogalerii).

Design odhalují patentové snímky

Zákulisní zprávy přitom naznačují, že CX-80 bude de facto prodlouženou variantou CX-60, s prostornější kabinou a objemnějším kufrem. To potvrzují i uniklé patentové snímky vozu. Z nich vyplývá, že Mazda CX-80 bude odlišná od severoamerické CX-90. Od menší CX-60 se pak odliší hlavně v zadních partiích. Zadní dveře budou prodloužené a delší bude i zadní převis, pro zástavbu třetí řady sedadel. Kvůli tomu se promění i boční prosklení.

Délka může narůst někam k hranici 4,9 metru, zatímco rozvor přesáhne hranici 2,87 metru, což je jeho hodnota u CX-60. Každopádně půjde o nejprostornější model Mazda v její evropské nabídce.

Základem CX-80 bude nová platforma určená pro velké modely značky, jejíž specialitou je pohon zadních kol. To znamená stejnou architekturu jako u menšího sourozence. Spjata s ní je i nová generace pohonných jednotek, představená v již nabízeném SUV CX-60.

Elektrifikované motory

S ohledem na postupující elektrifikaci evropské nabídky aut je potvrzen čtyřválcový plug-in hybrid. Ten by měl mít obdobné parametry jako u menšího bratra. To by znamenalo zážehový přímovstřikový čtyřválec 2.5 e-Skyactiv G (141 kW) a 100kW elektromotor, který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh. Systémový výkon tohoto ústrojí v CX-60 je 241 kW.

Rovněž ale dorazí nová generace mild-hybridních jednotek s 48V elektrickým systémem, čtyřválcový turbodiesel Skyactiv-D, dieselový šestiválec 3.3 Skyactiv-D a řadový šestiválec 3.0 e-Skyactiv-X, kombinující charakter zážehových i vznětových motorů.

Mazda CX-80 se postaví na vrchol evropské nabídky značky. Zřejmě se stane novou vlajkovou lodí značky místo dnešní Mazdy 6. Nabízena bude také na domácím japonském trhu, naopak pro Severní Ameriku je určena ještě větší Mazda CX-90.

O výrobu by se měla postarat japonská továrna Hofu, která byla přizpůsobena výrobě nové platformy. Nově tak zvládne flexibilně vyrábět auta různých koncepcí.

Nepřehlédněte:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *