Nový Mercedes-Benz E (W214) dorazí v roce 2023. Co o něm víme?

Mercedes-Benz aktuálně čile pracuje na dalším rozšíření své nabídky elektromobilů. V plánech je dvojice SUV s technikou již přizpůsobenou elektropohonu, středně velké EQE SUV a velké EQS SUV, stejně jako elektrická varianta offroadu třídy G (tzv. EQG). V přípravách jsou ale také konvenční modely se spalovacím motorem. Pro rok 2023 se třeba rýsuje nový Mercedes-Benz třídy E, s interním označením W214.

Rok 2023 přitom bude ve znamení rozsáhlých změn ve vyšší střední třídě. Nový Mercedes-Benz E (W214) není jedinou chystanou novinkou segmentu pro příští rok. V roce 2023 dorazí rovněž nové BMW řady 5 (G60), Audi zase připravuje elektrické A6 e-tron.

To nový Mercedes-Benz E čistě elektrický derivát nenabídne. Stuttgartská automobilka razí strategii osobitých modelů s elektropohonem, ve vyšší střední třídě je tak zastoupena modelem EQE. Ten už má platformu přizpůsobenou elektrickému pohonu, od budoucí třídy E se odliší i svým designem.

Budoucí generace Mercedesu třídy E naopak využije styl navazující na již odhalené nové generace třídy C a třídy S. Očekávejme tudíž hladké linie, výraznou masku nebo vodorovně orientovaná koncová světla. Zachycené prototypy rovněž potvrzují použití výsuvných klik jako u S-Klasse, pro lepší aerodynamiku.

Zdroj: Youtube.com

Nejmodernější technika

Návaznost na třídu C a třídu S pak spatříme také v kabině, s jejím vertikálně orientovaným dotykovým displejem nejnovější generace infotainmentu MBUX. Konkrétně se očekává užití 11,9″ displeje z C-Klasse v základu a příplatkové 12,9″ OLED obrazovky z S-Klasse. Standardem bude také digitální přístrojový štít, s 3D efektem za příplatek.

Samozřejmostí budou i nejmodernější jízdní asistenti, z velké části převzaté z třídy S, zřejmě včetně systému poloautomatické jízdy Drive Pilot. Podobně jako u vlajkové lodi by neměl chybět ani na přání dodávaný vzduchový podvozek či natáčení zadní nápravy.

Rozsáhlá elektrifikace

Obdobný styl a výbavu jako u Céčka a eSka zajistí použití shodné platformy, nejnovější generace architektury MRA2, pro velké modely s pohonem zadních kol a motory vpředu podélně. Ta z hlediska pohonných jednotek znamená rozsáhlou elektrifikaci. Nový Mercedes-Benz třídy W (W214) by tak měl být standardně mildhybridem, ať už na straně benzinových, tak dieselových motorů. Počítá se také s plug-in hybridy, které díky větším bateriím ujedou více v čistě elektrickém režimu.

Základem budou čtyřválcové jednotky, v nabídce zůstanou i šestiválce. Nejistá je však zatím použitá technika u vrcholných derivátů AMG. I v případě třídy E se totiž spekuluje o nasazení připravovaného plug-in hybridního systému se čtyřválcem pod kapotou. Vrcholem nabídky by ale nadále měl zůstat čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly.

Aktuální generace Mercedesu třídy E je dostupná hned ve čtyřech karosářských verzích (pěti, pokud zvlášť budeme počítat i zvýšené kombi E All-Terrain). To se ale v nadcházející generaci změní. Kupé a kabrio skončí, jejich roli totiž převezme model nově nazvaný Mercedes-Benz CLE. Naopak sedan a kombi (stejně jako All-Terrain) zůstanou zachovány.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.