Nové Audi A6 e-tron se ukáže ještě letos. Dorazí i kombi

Audi chystá další rozšíření řady elektromobilů e-tron, dalším v řadě vozů s elektropohonem bude elektrický model vyšší střední třídy, nazvaný A6 e-tron. Představí se patrně ještě během roku 2022, přičemž se očekává příchod dvou karosářských variant, obdobně jako u konvenčního Audi A6, nadále nabízeného s klasickými spalovacími motory. Ve výrobě se každopádně vůz objeví nejdříve až v příštím roce, v nabídce Audi má doplnit dnešní A6, nadále dostupnou s konvenčními spalovacími motory.

Fastback naznačil již loňský koncept Audi A6 e-tron, kdy už designéři automobilky dali najevo, že sériovému provedení má z hlediska tvarů hodně blízko. Letos pak následoval koncept odvozeného kombíku, Audi A6 Avant e-tron. Ten nejprve odhalila upoutávka lákající na premiéru takového auta, krátce na to došlo k jeho kompletnímu odhalení. I to naznačuje příchod dvou karosářských verzí.

Nový styl

Design konceptů (pokud bude skutečně zachován) přitom naznačuje, že sériový elektromobil se stylistickým jazykem značně odliší od stávajících aut s konvenčním pohonem. Maska single frame bude uzpůsobena elektrickému pohonu. Zajímavé budou i nízké světlomety, v přídi vysoko usazené. Záď by pak mohla ozdobit koncová světla rozprostřená přes celou záď. Zpětné kamery místo konvenčních vnějších zpětných zrcátek pak naznačují použití tohoto řešení, minimálně za příplatek. Vždyť Audi už toto řešení nabízí u SUV e-tron.

Také velikostí měl koncept blízko reálnému automobilu. Na délku A6 e-tron i A6 Avant e-tron měří 4,96 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,44 metru, přesně v duchu typického manažerského vozidla vyšší střední třídy.

Zcela nová technika

Potvrzena už je také technika pro nové Audi A6 e-tron. Základem se stane nově vyvinutá platforma PPE (Premium Platform Electric). Ta je určena pro větší, luxusní auta s elektrickým pohonem, čemuž bude odpovídat i pokročilejší technika než u již používané architektury MEB. PPE umožní třeba použití natáčení zadních kol nebo vzduchového odpružení. K dispozici také bude 800V systém umožňující superrychlé dobíjení. Vedle A6 e-tron ji u čtyř kruhů použije také třeba SUV Audi Q6 e-tron. Porsche na ní postaví zase Macan EV.

Konkrétně loňský koncept použil akumulátor o kapacitě 100 kWh, který následně převzal i koncept kombíku. Má zajistit dojezd až 700 km na jedno nabití. Pro jízdu tu sloužila dvojice elektromotorů pro zajištění pohonu všech kol, o kombinovaném výkonu 350 kW a točivém momentu 800 Nm. Takovým parametrům by se mohla minimálně přiblížit i některá z dostupných variant sériového automobilu. Jeho 800V palubní síť a nabíjení o výkonu až 270 kW konceptu měly umožnit dobití baterií z pěti na 80 % za méně než 25 minut.

(vydáno 16. března 2022 8:44, aktualizováno 22. listopadu 2022 22:38)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *