Audi rozšiřuje řadu elektromobilů e-tron, dalším v řadě vozů s elektropohonem je elektrický model vyšší střední třídy, nazvaný A6 e-tron. Nakonec se představuje až během roku 2024, přestože se očekával jeho příchod už mnohem dříve. Novinka rovnou debutuje ve dvou karosářských variantách, obdobně jako u dosavadního Audi A6. Vůz vyšší střední třídy s klasickými spalovacími motory v nabídce značky každopádně zůstane, avšak pod označením A7.
O příchodu Audi A6 e-tron se spekulovalo už během roku 2022, nakonec však vůz dorazil později, což byl zřejmě důsledek pandemie covidu, kdy se produkce aut zpomalila a zájem o stávající generace vozů setrval – mnohé automobilky kvůli tomu příchod novinek odsunuly. O plánovaném příchodu na trh loni mluvil dnes už bývalý šéfdesignér Audi Marc Lichte v rozhovoru pro magazín Autocar. „Na konci tohoto roku uvedeme na trh Q6 e-tron a o několik měsíců později A6 e-tron,“ uvedl.
Mezitím automobilka oznámila změnu logiky pojmenování svých modelů. Vozy se sudým číslem v názvu budou elektromobily (vedle budoucí A6 např. Q6), auta s lichou číslovkou ve jméně zůstanou u spalovacího motoru.
Fastback naznačil již dřívější koncept Audi A6 e-tron, kdy už designéři automobilky dali najevo, že sériovému provedení má z hlediska tvarů hodně blízko. To ostatně uniklé snímky sériového auta potvrdily.
Později pak následoval koncept odvozeného kombíku, Audi A6 Avant e-tron. Ten nejprve odhalila upoutávka lákající na premiéru takového auta, krátce na to došlo k jeho kompletnímu odhalení. I to naznačilo příchod dvou karosářských verzí. Vedení značky přitom potvrdilo, že A6 e-tron bude první elektrické Audi, které nabídne dvě karosářské verze, pětidveřový Sportback a kombi Avant.
Audi totiž nadále ve své nabídce počítá i s kombíky, zatímco třeba konkurenční Mercedes-Benz zvažuje jejich postupný konec. „Stále můžeme vidět vzrůstající poptávku po autě. Není to koncept, který funguje globálně, pravda, ale je velmi úspěšný a žádaný,“ říká k tomu šéf produktového marketingu Audi Niko Martens.
Nový styl
Design konceptů přitom poprvé naznačil, že sériový elektromobil se stylistickým jazykem značně odliší od stávajících aut s konvenčním pohonem. Maska single frame je totiž uzpůsobena elektrickému pohonu. Zajímavé jsou i nízké světlomety, v přídi vysoko usazené. Záď by pak zdobí koncová světla rozprostřená přes celou záď, doplněné o svítící logo výrobce. Zpětné kamery místo konvenčních vnějších zpětných zrcátek jsou pak ryze moderním prvkem pro zlepšení aerodynamiky a tím prodloužení dojezdu. Audi toto řešení postupně rozšiřuje napříč nabídkou, už dříve ho nabídlo u SUV e-tron.
Také velikostí má koncept blízko reálnému automobilu. Na délku A6 e-tron i A6 Avant e-tron měří 4,96 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,44 metru, přesně v duchu typického manažerského vozidla vyšší střední třídy.
Uvnitř auto sází na moderní řešení se zahnutými displeji s OLED technikou. Přístrojový štít má úhlopříčku 11,9″, obrazovka infotainmentu pak 14,5″. Doplnit je přitom může i dodatečný displej před spolujezdcem s 10,9″ a head-up displej s rozšířenou realitou.
Zcela nová technika s výkonem až 405 kW
Už dopředu byla potvrzena technika pro nové Audi A6 e-tron. Základem se stává nově vyvinutá platforma PPE (Premium Platform Electric). Ta je určena pro větší, luxusní auta s elektrickým pohonem, čemuž odpovídá i pokročilejší technika než u již používané architektury MEB. PPE umožňuje třeba použití natáčení zadních kol nebo vzduchového odpružení. K dispozici také bude 800V systém umožňující superrychlé dobíjení výkonem až 270 kW. Vedle A6 e-tron ji u čtyř kruhů používá také třeba již postupně odhalované SUV Audi Q6 e-tron. Porsche na ní postavilo zase Macan EV.
Co se týče nabídky, tak novinka do prodeje vstoupí jako A6 Sportback/Avant e-tron performance s výkonem 270 kW a pohonem zadních kol, nad nímž stojí S6 Sportback/Avant e-tron s výkonem 370 kW (405 kW se spuštěnou funkcí launch control) a pohonem všech kol.
Baterie poskytují dle očekávání kapacitu 100 kWh (užitečná 94,9 kWh), které by mohly zajistit dojezd až 700 km na jedno nabití. Později pak dorazí i základní derivát s akumulátorem o kapacitě 83 kWh.
Jistotou je už také příchod vrcholné verze s přídomkem RS, která by mohla nabídnout výkon až kolem 441 kW.
Nové Audi A6 e-tron se začne prodávat v září 2024, a to rovnou v obou karosářských variantách.