Novinky

Nové Audi A6 e-tron přijde až v roce 2024. Dorazí i kombi

Audi chystá další rozšíření řady elektromobilů e-tron, dalším v řadě vozů s elektropohonem bude elektrický model vyšší střední třídy, nazvaný A6 e-tron. Nakonec se na trhu objeví až na začátku roku 2024, přičemž se očekává příchod dvou karosářských variant, obdobně jako u dosavadního Audi A6. Vůz vyšší střední třídy s klasickými spalovacími motory v nabídce značky zůstane, avšak pod označením A7.

O příchodu Audi A6 e-tron se spekulovalo už během roku 2022, nakonec však vůz dorazí později, což je zřejmě důsledek pandemie covidu, kdy se produkce aut zpomalila a zájem o stávající generace vozů setrval – mnohé automobilky kvůli tomu příchod novinek odsunuly. O plánovaném příchodu na trh nedávno mluvil šéfdesignér Audi Marc Lichte v rozhovoru pro magazín Autocar. „Na konci tohoto roku uvedeme na trh Q6 e-tron a o několik měsíců později A6 e-tron,“ uvedl.

Mezitím automobilka oznámila změnu logiky pojmenování svých modelů. Vozy se sudým číslem v názvu budou elektromobily (vedle budoucí A6 např. Q6), auta s lichou číslovkou ve jméně zůstanou u spalovacího motoru.

Fastback naznačil již dřívější koncept Audi A6 e-tron, kdy už designéři automobilky dali najevo, že sériovému provedení má z hlediska tvarů hodně blízko. Později pak následoval koncept odvozeného kombíku, Audi A6 Avant e-tron. Ten nejprve odhalila upoutávka lákající na premiéru takového auta, krátce na to došlo k jeho kompletnímu odhalení. I to naznačilo příchod dvou karosářských verzí. Audi totiž nadále ve své nabídce počítá i s kombíky, zatímco třeba konkurenční Mercedes-Benz zvažuje jejich postupný konec. „Stále můžeme vidět vzrůstající poptávku po autě. Není to koncept, který funguje globálně, pravda, ale je velmi úspěšný a žádaný,“ říká k tomu šéf produktového marketingu Audi Niko Martens.

Marc Lichte navíc přiznává, že sériové auto bude mít konceptům hodně blízko s tím, že podobně jako Q6 e-tron bude využívat novou podobu designérského stylu značky.

Nový styl

Design konceptů přitom naznačuje, že sériový elektromobil se stylistickým jazykem značně odliší od stávajících aut s konvenčním pohonem. Maska single frame bude uzpůsobena elektrickému pohonu. Zajímavé budou i nízké světlomety, v přídi vysoko usazené. Záď by pak mohla ozdobit koncová světla rozprostřená přes celou záď. Zpětné kamery místo konvenčních vnějších zpětných zrcátek pak naznačují použití tohoto řešení, minimálně za příplatek. Vždyť Audi už toto řešení nabízí u SUV e-tron.

Také velikostí měl koncept blízko reálnému automobilu. Na délku A6 e-tron i A6 Avant e-tron měří 4,96 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,44 metru, přesně v duchu typického manažerského vozidla vyšší střední třídy.

Zcela nová technika

Potvrzena už je také technika pro nové Audi A6 e-tron. Základem se stane nově vyvinutá platforma PPE (Premium Platform Electric). Ta je určena pro větší, luxusní auta s elektrickým pohonem, čemuž bude odpovídat i pokročilejší technika než u již používané architektury MEB. PPE umožní třeba použití natáčení zadních kol nebo vzduchového odpružení. K dispozici také bude 800V systém umožňující superrychlé dobíjení. Vedle A6 e-tron ji u čtyř kruhů použije také třeba již postupně odhalované SUV Audi Q6 e-tron. Porsche na ní postaví zase Macan EV.

Konkrétně předloňský koncept použil akumulátor o kapacitě 100 kWh, který následně převzal i koncept kombíku. Má zajistit dojezd až 700 km na jedno nabití. Pro jízdu tu sloužila dvojice elektromotorů pro zajištění pohonu všech kol, o kombinovaném výkonu 350 kW a točivém momentu 800 Nm. Takovým parametrům by se mohla minimálně přiblížit i některá z dostupných variant sériového automobilu. Jeho 800V palubní síť a nabíjení o výkonu až 270 kW konceptu měly umožnit dobití baterií z pěti na 80 % za méně než 25 minut.

Jistotou je přitom už i příchod vrcholné verze s přídomkem RS, která by mohla nabídnout výkon až kolem 441 kW.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *