Nový Mini Countryman se rýsuje. Nabídne silný plug-in hybrid
Mini aktuálně připravuje novou generaci své modelové řady. Opět samozřejmě dorazí nová generace hatchbacku Mini, které logicky doplní také nové SUV Countryman, dnes druhý nejprodávanější model značky. Čekají ho mnohé změny.
Jestliže výchozí Mini se podle zákulisních zpráv svým způsobem vrátí ke kořenům a mezigeneračně se zmenší, Countryman si uchová titul největšího modelu Mini a mezigeneračně ještě vyroste. Dlouhý nakonec bude 4.429 mm, oproti předchůdci se tak natáhne o 132 mm. Zároveň bude vyšší o 156 mm, s celkovou výškou 1.613 mm.
S touto velikostí se tak stane více konkurentem pro Volvo XC40 nebo Audi Q3. Nový Countryman by tím měl lépe oslovit klientelu třeba ze Spojených států amerických, kde jsou větší auta v oblibě. Hlavně to má ale připravit prostor pro menší SUV, které rovněž figuruje v budoucích plánech značky, výhradně s elektrickým pohonem. To má svým charakterem navazovat na koncept Aceman.
Vedle plug-in hybridu elektro
S elektrickou variantou se počítá také v případě nového Countrymanu. Tento derivát měl dokonce podle některých dřívějších zpráv zcela nahradit dnešní plug-in hybrid. Countryman Cooper SE je sice prodejně úspěšný, vedení Mini ale věří tomu, že jakmile dojezd elektroaut dostatečně vzroste, nebudou plug-in hybridy potřeba. A právě to by se mohlo v případě použití nejnovější generace elektrické techniky stát. Roli navíc mohou hrát i zprávy o tom, že se ekologickým spolkům přestává líbit, že plug-in hybridy snižují emise hlavně jen na papíře. V reálném provozu se ukazuje, že uživatelé jejich baterie často nenabíjejí a raději jezdí jen na benzin, což jejich emise naopak ve výsledku zvyšuje.
Jenže nakonec ke konci plug-in hybridu nedojde, minimálně ne na začátku životního cyklu nového Countrymanu. V březnu 2022 totiž vyšlo najevo, že nový Mini Countryman plug-in hybridní verze dostane, a to dokonce dvě. Vůz převezme ústrojí z BMW 2 Active Tourer druhé generace, což konkrétně opět znamená kombinaci přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru a elektromotoru. Ve vrcholné formě to však má znamenat až kombinovaný výkon 237 kW, zřejmě u verze nazvané JCW. Bude tu však i slabší hybrid do zásuvky, se systémovým výkonem 177 kW.
Elektrické provedení však na trh také dorazí, a to také rovnou dvě. Countryman E poskytne výkon 140 kW, zatímco Countryman SE ALL4 využije dva elektromotory pro pohon všech kol a krátkodobý maximální výkon 230 kW. Kapacita baterie činí 64,7 kWh, což má zajistit dojezd přibližně 450 km na jedno nabití.
Běžné motory zůstanou
Spalovací motory však v nabídce rovněž zůstanou. Dočkají se však elektrifikace, když se stanou mild-hybridy. To se má stát jak v případě 1,5litrového tříválce verzí One a Cooper, tak čtyřválce verze Cooper S. Naopak další pokračování turbodieselů je ve hvězdách.
Design vozu se zatím ukrývá pod tlustou vrstvou kamufláže. O kabině pak víme oficiálně jen to, že povrchy palubní desky, volantu, čalounění stropu i podlahy vozidla, stejně jako podlahové rohože jsou vyrobeny z recyklovaného polyesteru získaného z PET lahví a zbytků koberců.
Nový Mini Countryman byl připravován pro rok 2023, nakonec však bude uvedeno až v únoru 2024. Nově se bude vyrábět v továrně BMW v německém Lipsku, kam se jeho produkce přesune z holandského Bornu. BMW Group totiž zcela ukončuje spolupráci s holandskou automobilkou Nedcar a raději hodlá efektivněji naplnit výrobní kapacity svých továren. Bude to poprvé, kdy se nějaké MINI bude vyrábět výhradně v Německu. V Lipsku se přitom bude mimo jiné vyrábět po boku BMW 2 Active Tourer (U06) se shodným technickým základem, což zvýší efektivitu produkce. Výroba vozu bude zahájena v listopadu 2023.
(vydáno 18. února 2022 8:23, naposledy aktualizováno 5. dubna 2023 22:38)