KatalogBMWŘada 2

BMW 2 Active Tourer U06 (2021-)

BMW 2 Active Tourer s interním označením U06 je druhá generace takto označeného kompaktního MPV, představená mnichovskou automobilkou v říjnu 2021. Oproti předchůdci (s interním značením F45) se vůz výrazně změnil, na trh dorazil osamocen. S náhradou za většího bratra 2 Gran Tourer už se nepočítá.

Výrazné změny

Design je proti předchozí generaci výrazně odlišný. Nový designový styl exteriéru a interiéru přináší dynamický výraz a moderní atmosféru v kabině. Poznávacím znakem jsou hlavně výrazné ledvinky, mnohem větší než u první generace, které s nízkými světlomety (standardně full-LED) dodávají dvojce agresivnější vizáž. Boční silueta sice zůstala obdobná, boční prosklení je však ostřeji tvarováno, posunula se také vnější zpětná zrcátka pro lepší výhled do stran. 

Výrazněji se také myslelo na aerodynamiku. Proudění vzduchu kolem vozu je pečlivě usměrňováno mimo jiné následujícími prvky: aktivním systémem vzduchových klapek v masce chladiče i v nasávacích otvorech ve spodní části předního nárazníku, vzduchovými clonami na krajích předního nárazníku; zapuštěnými klikami dveří nebo kombinací střešního spoileru a bočních aerodynamických lišt okolo zadního okna. Díky tomu v závislosti na modelové variantě činí součinitel cx pouhých 0,26.

Oproti první generaci navíc vůz vyrostl, byť rozvor 2.670 mm zůstal zachován. Na délku měří o 32 milimetrů (nyní 4.386 mm), na šířku o 24 milimetrů (1.824 mm) a na výšku o 21 milimetrů (1.576 mm) více.

Ještě výraznější změny najdeme uvnitř. Interiér totiž představuje zásadní modernizaci původního vozu. Nové rozvržení vnitřního prostoru podtrhuje prostornost a vzdušnost. Ústředním prvkem je přitom prohnutý displej inspirovaný tím v BMW iX, s 10,25″ přístrojovým panelem a kontrolním displejem s úhlopříčkou 10,7″, který doplňuje „plovoucí“ loketní opěrka s integrovaným ovládacím panelem.

Vedle moderních inovací se myslelo i na variabilitu. Sklon opěradel sedadel tak lze nezávisle na sobě nastavit a v několika stupních – od mimořádně pohodlné polohy až po svislé nastavení pro maximalizaci přepravních schopností pro náklad. Zadní sedadla se sedáky rozdělenými v poměru 60:40 lze navíc dopředu posunout až o 13 cm, a to buď jednotlivě, nebo společně.

Tišší i agilnější

Podvozek byl navržen tak, aby nabídl obvyklý sportovní styl značky v kombinaci s působivou úrovní jízdního komfortu. K agilitě a hospodárnosti BMW řady 2 Active Tourer druhé generace pak pomáhá lehčí karoserie a podvozek. Inteligentní kombinace materiálů pomohla snížit hmotnost, zvýšit tuhost karoserie a současně zlepšit bezpečnost při nárazu. Za tepla lisované oceli a hliníkové slitiny použité pro prostor pro cestující jsou pro dodatečné vyztužení doplněny ocelemi s proměnnou tloušťkou. 

Koncepce náprav byla sice převzata z předchůdce, všechny komponenty přední nápravy s jedním spodním příčným ramenem jsou však prakticky zcela nová. Proměnou prošla také zadní tříprvková náprava. Za příplatek pak lze pořídit adaptivní M podvozek s aktivními tlumiči a mechanicky nastavitelnou charakteristikou.

Menší je také aerodynamický hluk vznikající tvarem karoserie a přídavných dílů. Vylepšená koncepce těsnění kolem dveří a víka zavazadlového prostoru a současně i efektivnější usměrňování proudění vzduchu nově navrženými vnějšími zpětnými zrcátky zvyšují ve srovnání s předchozím modelem akustický komfort. Použití tišších pneumatik snižuje valivý hluk. K tomu se přidávají úpravy v uložení motoru a převodovky, které snižují přenos vibrací, a tím zvyšují jízdní komfort.

Samozřejmostí je pak ta nejmodernější výbava. Rozšířená realita dostupná pro navigaci pomůže s orientací, obraz z čelní kamery totiž doplní o animaci směrových šipek, aby řidič snáze poznal, kudy jet. Je tu varování při výstupu z vozidla nebo couvací asistent. Ten zvládne samočinně vycouvat až 50 metrů, a to podle trasy, kterou vozidlo předtím ujelo v rychlosti do 36 km/h.

Nabídka se postupně rozšíří

Při uvedení na trh v únoru 2022 si zákazníci mohli vybrat ze tří zážehových motorů a jednoho vznětového. O několik měsíců později se nabídka rozšíří o dva plug-in hybridní modely. Ty budou nově vybaveny technologií BMW eDrive páté generace, která přináší zlepšení dynamiky a výrazně prodloužený dojezd čistě na elektřinu.

Konkrétně se zatím počítá s benzinovým tříválcem 218i (100 kW), mildhybridním tříválcem 220i (125 kW), dvoulitrovým mildhybridním čtyřválcem 223i (160 kW) a novou generací čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu 218d (110 kW) s písty vyrobenými z kalené oceli pro nižší tření, účinnějším dvoustupňovým přeplňováním nebo aktivním elektronicky řízeným olejovým separátorem. Standardem je přitom nová sedmistupňová dvouspojková převodovka. Pro 223i je k dispozici alternativně i pohon všech kol.

Plug-in hybridy zastupují verze 225e xDrive (s kombinovaným výkonem 180 kW) a 230e xDrive (240 kW), které se spoléhají na benzinový tříválec u přední nápravy a elektromotor vzadu. Baterie nově dosahují kapacity 14,9 kWh, která umožňuje dojezd v čistě elektrickém režimu až 80 km podle metodiky WLTP.

Nové BMW řady 2 Active Tourer se stejně jako jeho předchůdce vyrábí v závodě automobilky v Lipsku.

BMW 2 Active Tourer (U06): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4386 x 1824 x 1576 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 406 litrů (225e xDrive, 230e xDrive), 415 litrů (220i, 223i), 470 litrů (218i, 218d)
  • Výroba: 2021- (Lipsko, Německo)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *