Peugeot 208 patří mezi nejprodávanější automobily v Evropě, a tak je každá jeho nová generace vyhlížena s napětím, protože musí uspět nejen v domovské Francii, kde tradičně soupeří s Renaultem Clio o titul nejprodávanějšího auta vůbec. A nyní se právě nová generace Peugeotu 208 už rýsuje. Změny automobilových trendů ji přitom zásadně ovlivní.
Automobil je vyvíjen s kódovým označením P31 a na trhu se má objevit na jaře 2027. K premiéře však už patrně dojde o nějaký půlrok dříve, a to na pařížském autosalonu 2026.
Jaká nová auta dorazí v roce 2027? Už teď známe mnohé chystané novinky, od BMW, Škody, VW i Dacie
Nový Peugeot 208 přitom bude důležitý v tom, že vyjede na nové platformě STLA Small určené pro malé automobily. Ta má být už přizpůsobena výhradně čistě elektrickému pohonu, v očekávání budoucích emisních norem a rostoucího zájmu o tento druh pohonu. Důležitým prvkem mají být lithium-železo- fosfátové baterie vyráběné ve Španělsku, které mají zásadně snížit cenu malého elektromobilu. Koncern Stellantis mimochodem slibuje, že vozy s touto platformou nabídnou dojezd až 500 km na jedno nabití.
O novince se mimochodem zatím mluví výhradně jako o Peugeotu e-208, vzhledem k technickému základu má dorazit výhradně ve formě elektromobilu. Není tak vyloučeno, že se dočká nového označení, třeba Peugeot 209. Mluví se totiž o tom, že se po jeho boku nadále bude prodávat stávající generace 208 (P21), se spalovacími motory. Zřejmě se tak bude dít minimálně do roku 2030.
Prodej dvou generací jednoho modelu je trend, kterého se do budoucna dočkáme nejen od Peugeotu. Výrobci takto reagují na nejasný zájem o elektromobilitu v dalších letech. Chtějí být tak připraveni na obě možnosti, ať už elektrovozy převezmou hlavní odbyt, nebo ne. Je to navíc vhodnější a levnější řešení než vyvíjet novou platformu pro různé pohony.
Nový Peugeot 208 zároveň má být prvním sériovým modelem značky, který využije tzv. volant Hypersquare prezentovaný v konceptu Inception. Ten má vsadit na řízení steer-by-wire, tedy bez jakéhokoli mechanického spojení volantu a kol. S tím má souviset i nezvyklý hranatý tvar, což ve výsledku zásadně změní koncepci interiéru nové 208. To může být překvapivý krok u tak malého auta, nezapomeňme ale na to, že dnes rozšířenou koncepci i-Cockpit Peugeot kdysi také prvně uvedl právě v malé 208.
Zdá se tedy, že nový Peugeot 208 pro rok 2027 bude chtít být velkou revolucí. Nechme se překvapit, zda se tomu skutečně stane.
Sdílet článek