Renault Clio léta patří mezi nejdůležitější a nejprodávanější modely francouzské značky. Jenže vzhledem k plánované elektrické budoucnosti a příchodu obdobně velkého elektromobilu Renault R5 se spekulovalo, jaká je vlastně budoucnost tohoto malého hatchbacku. Řešilo se, zda do budoucna Renault nebude mezi malými vozy zastoupen právě jen elektrovozem. Z centrály ale zazněly dobré zprávy. Nový Renault Clio bude! A potvrzují to i první záběry kamuflovaných prototypů.
Již šestá generace Renaultu Clio byla podle dřívějších zpráv připravována pro rok 2026, což víceméně odpovídá životnímu cyklu stávající generace Clio V představené v roce 2019. Nakonec to však na trh možná stihne ještě před koncem letošního roku! Premiéra se pak patrně odehraje v létě 2025, v rámci oslav 35 let od příchodu první generace Clia.
Automobil je vyvíjen s interním označením B1318 a na trhu vydrží minimálně do roku 2030. Poté už skutečně může být postupně nahrazen elektromobilem, minimálně na trzích Evropské unie.
Nová technika i vzhled
I kvůli snižování nákladů pro vývoj nových elektroaut bude příští Renault Clio postaven na platformě předchůdce, v podobě architektury CMF-B. Dá se očekávat, že příští Clio bude už výhradně hybrid.
Mluví se o tom, že nové Clio nabídne dvě motorizace. Základem bude 48V mild-hybrid využívající nově vyvinutý tříválec 1.2 TCe, ve dvou výkonových verzích s 74 kW a 85 kW. V závislosti na variantě tu bude možnost šestistupňového manuálu nebo dvouspojkové převodovky EDC. Agregát bude navíc dostupný i ve verzi schopné spalovat LPG.
Vedle toho to bude také full-hybrid, s novým benzinovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který poskytne výkon 118 kW. Nahradí stávající hybrid s benzinovou atmosférickou šestnáctistovkou, proti němuž má mimo jiné nabídnout delší dojezd v elektrickém režimu. Naopak turbodiesel určitě nedorazí, v rámci odklonu značky od tohoto typu pohonu.
Zajímavostí je fakt, že některé zprávy naznačují, že budoucí Clio v průběhu svého životního cyklu dorazí také v podobě elektromobilu. Příchod elektrického Renaultu 5 by naznačoval, že automobilka bude mezi malými elektromobily dostatečně zastoupena, výrobce ale věří, že se na trhu v budoucnu uživí dva obdobně velké vozy s elektropohonem. Elektrické Clio přitom má sdílet platformu Ampr Small z Renaultu 5, která nicméně vychází z CMF-B, díky čemuž by verze s různými motory mohly vznikat na jedné montážní lince.
Design: Inspirace konceptem Embleme
Naopak design nového Renaultu Clio je zatím neznámý. První video maskovaných prototypů nicméně potvrzuje, že celková silueta bude prakticky stejná jako u aktuálního vydání.
Jinak styl má být každopádně zcela odlišný od dnešní generace, což má souviset i s příchodem nového stylistického směru značky. V poslední době se v této souvislosti mluví o inspiraci konceptem Embleme.
Pod tvary bude podepsán tým šéfdesignéra značky Gillese Vidala. Spekuluje se přitom o tom, že nové Clio obdobně dlouhé jako dnešní generace, což by znamenalo délku okolo 4.050 mm.
Interiér pak podle všeho bude navazovat na Renault 5, hlavně z hlediska použitého multimediálního systému.
Výrobu podle všeho budou i nadále zajišťovat dvě továrny, v turecké Burse ve slovinském Novom Mestě. Většina produkce má nicméně pocházet z Turecka, jelikož slovinský závod se chystá na výrobu nového Twinga.