Elektrický Renault 5 E-Tech Electric se rýsuje. V roce 2024 nahradí Zoe

Renault 5 patří mezi nejznámější vozy francouzského výrobce, vždyť tento pětidveřový hatchback, předchůdce prvního Clia, se vyráběl dlouhé roky, mezi lety 1972 a 1996. Po mnoha letech se vrátí na scénu, a to v rámci strategie oživení některých slavných modelů z historie Renaultu a v rámci snahy o rozšíření nabídky elektromobilů. Do roku 2025 hodlá francouzský výrobce představit hned sedm elektroaut.

Náhrada za Zoe a možná i Clio

Nový Renault 5 má dorazit na trh jako náhrada za model Zoe, který má skončit v roce 2024. Potvrdil to sám šéf Renaultu Luca de Meo. Zoe je sice nejžádanějším elektromobilem značky a zároveň patří mezi nejprodávanější elektromobily v Evropě, přesto Renault už nepočítá s jeho třetí generací. Vedení totiž věří, že stylově navržený Renault 5 zaujme zákazníky více než přece jen poněkud obyčejně působící Zoe.

V Evropě by navíc novodobá pětka mohla nahradit i Clio. Tím by se vlastně uzavřel kruh, vždyť původní pětku postupně nahradilo právě Clio. Luca de Meo přiznává, že automobilka řeší, jaká bude další budoucnost tohoto malého hatchbacku. I kvůli stále přísnějším emisním normám by se takto malé auto se spalovacími motory mohlo do budoucna prodávat jen mimo Evropskou unii.

Design automobilu, zřejmě v duchu logiky značky nazvaného Renault 5 E-Tech Electric, bude navazovat na letos představený koncept, který poprvé potvrdil myšlenku na oživení slavného modelu pět. Novinka tudíž využije retro stylu s moderními prvky. Příď pak ozdobí nové logo Renaultu, které automobilka už využívá v propagačních materiálech.

Stylový i dostupný

Technický základ pak poskytne nově vyvinutá platforma CMF-BEV. Ta bude určena primárně pro malé modely s tím, že jejím cílem je snížit výrobní a vývojové náklady na vznik elektromobilů. Ve srovnání se Zoe by tak její nástupce mohl podle odhadů automobilky stát až o třetinu méně. Architektura bude technicky vycházet z CMF-B známé z třeba aktuálního Clia, která je určená pro vozy s konvenčním pohonem. CMF-BEV má s CMF-B sdílet většinu komponentů, které nesouvisí přímo s elektrickým pohonem.

I proto může Renault tvrdit, že novodobá pětka bude nejen stylový, ale také dostupný automobil. Cena by se měla pohybovat kolem 20.000 až 30.000 eur (500.000 až 750.000 Kč) s tím, že cílem je být u tohoto projektu výdělečný.

Náklady má snížit také standardizovaný elektromotor, který by měl nabídnout výkon 100 kW. Baterie pak mají mít dostatečnou kapacitu na ujetí až 400 kilometrů bez nutnosti dobíjet. Pravděpodobné je ale nasazení různě velkých sad akumulátorů.

Také jako Alpine

Malý elektrický hatchback navíc na trh nedorazí jen se znaky mateřského Renaultu, ale také s logy Alpine. Sportovní divize francouzské skupiny totiž již potvrdila, že součástí její budoucnosti bude právě i malý hot hatch, postavený na bázi Renaultu 5.

Tzv. Alpine R5 se od výchozího auta odliší agresivnější vizáží zdůrazňující její sportovní charakter. Střechu zakončí výrazný spoiler, počítá se rovněž s rozšířením podvozku pro jistější jízdní vlastnosti. Samozřejmostí bude také silnější motor, počítá se totiž s nasazením elektromotoru o výkonu 160 kW, převzatého z Mégane E-Tech Electric, crossoveru chystaného už pro letošní rok.

Renault 5 E-Tech Electric se patrně představí v roce 2023, před spuštěním výroby v roce 2024. O výrobu se postará takzvané ElectriCity, což je souhrnný název pro trio továren Douai, Maubeuge a Ruitz. Baterie bude pro produkci dodávat nový závod v Douai.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít