Peugeot 208 (2019-)

Peugeot 208 je malý pětidveřový hatchback, který se od roku 2019 prodává ve své druhé generaci. Francouzská značka je však v daném segmentu zastoupena už desítky let, jen se předchůdci v minulosti jmenovali 207, 206 nebo třeba 205. Z dlouhodobého hlediska se jedná o nejprodávanější Peugeot na světě. V roce 2020 se 208 stala evropským Autem roku.

208 druhé generace se od předchůdce lišila nejen tím, že byla dostupná výhradně s pětidveřovou karoserií. Jiný je vzhled navržený týmem Yanna Beurela pod vedením ředitele designu v Peugeotu Gillese Vidala, tak použitá technika, konkrétně platforma CMP vyvinutá ve spolupráci s čínským Dongfengem určená pro malá auta. Novinkou bylo i nabídnutí elektrické varianty pod označením Peugeot e-208.

Druhá generace Peugeotu 208 byla vyvíjena s myšlenkou, že se má jednat o moderní, výjimečné auto s neodolatelným designem, které nemá být nudné. Mezigeneračně se vůz natáhl o 82 mm, čímž reagoval na obecný trend v segmentu. Vnitřek opět využil koncepci e-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým štítem.

Automobil debutoval na ženevském autosalonu 2019, do prodeje však vstoupil až v druhé polovině roku. O výrobu se starají závody ve slovenské Trnavě (včetně e-208, avšak bez výchozí verze Like) a v marocké Kenitře (bez e-208).

Oslovit má široké spektrum zákazníků, od mladých, nezkušených řidičů hledajících levný povoz, po náročnou klientelu vyššího věku, která už si ráda připlatí. I proto Peugeot 208 může být vybaven i takovými prvky jako aktivním upozorněním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, adaptivním tempomatem s funkcí stop & go nebo hlídáním mrtvého úhlu. 208 dokonce až na noční vidění nabízí stejné bezpečnostní systémy jako model 508, tedy o dva segmenty větší auto.

Peugeot 208: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4055 x 1745 x 1430 x 2540 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 309 litrů
  • Výroba: 2019- (Nitra, Slovensko; Kenitra, Maroko)

Peugeot 208

4.35

Design

4.8/5

Technika

4.3/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

4.3/5

2 komentáře: „Peugeot 208 (2019-)

  • 16 prosince, 2019 (17:56)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Peugeot v náročné kategorii malých automobilů, který oslovuje různorodé typy zákazníků bojuje malým hatchbackem 208. Ten v nové generaci vsadil na povedený styl a nadmíru luxusní interiér, které v dané kategorii až překvapuje svým zpracováním a výběrem materiálů. Zároveň si však auto uchovává atraktivní cenovku. Se stokoňovým motorem 1.2 PureTech je to malý čipera, který je při jízdě ve městě dostatečně agilní. Kombinace s automatem zase potěší hladkým řazením. Jen to řešení i-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým štítem stále rozděluje názory, mně zkrátka nevyhovuje, protože mně malý volant částečně zakrývá budíky. A nebo mám volant mezi nohama, což není při jízdě pohodlné.

    Reagovat
  • 29 března, 2020 (12:20)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Základní motory v malých hatchbacích většinou nezaujmou. Jsou spíše „ceníkovým“ doplňkem snižujícím „cenu od,“ nebo volba pro ty, co jsou zkrátka nuceni volit co nejdostupnější povoz. Peugeot 208 se základním tříválcem 1.2 PureTech (55 kW) ale dokazuje, že to může být důstojná volba. Jestli hledáte auto primárně pro pohyb ve městě, bude vám tenhle tříválce klidně stačit. A když ho budete dostatečně vytáčet do otáček, dočkáte se dostatečného elánu i mimo ulice měst. V takovém případě 208 není vyloženou brzdou provozu ani na dálnici. Líbí se mně i vcelku přesné řazení, pětistupňový manuál ale znamená, že na dálnici motor točí 4000 otáček. Tohle ale zkrátka není dálniční přepravník… Hodně se mně pak líbí, že i druhý nejnižší stupeň Active působí uvnitř díky karbonovému dekoru hodnotně a nepřipadáte si jak v nějakém laciném autě. A na ty analogové budíky je lépe vidět než u vrcholného 3D i-Cockpitu. I ten podvozek skvěle tlumí nerovnosti, což je na českých silnicích vždy skvělé zjistit. Jen toho místa je uvnitř pořád poskrovnu, zadní sedačky jsou nouzovky a zavazadelník má konkurence také větší. Jako auto do města je ale Peugeot 208 skvělou volbou. A klidně i s tím základním motorem.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít