Audi Q3 (2018-)

Audi Q3

Audi Q3 přišlo v roce 2018 ve své druhé generaci, s interním označením F3. Ta měla následovat úspěch předchůdce, který se stal jedním z nejprodávanějších modelů značky vůbec. Jedná se o zástupce čtyř kruhů v segmentu kompaktních SUV, patří tedy do stejné kategorie jako třeba konkurenční BMW X1 a Volvo XC40. Nabídku běžných variant doplňuje i sportovně orientované verze Audi RS Q3, poháněná benzinovým pětiválcem o objemu 2,5 litru.

Automobil v mezigenerační proměně výrazně narostl, natáhl se o 97 mm a rozšířil o 18 mm, což souviselo i s uvolněním prostoru pro městský crossover Audi Q2. Spolu s tím se měnil i design, tým Marca Lichteho nahradil obliny první generace ostřejšími hranami, ve stylu velkého Audi Q8. Vedle výchozího modelu je k dispozici i odvozené pětidveřové SUV kupé, nazvané Audi Q3 Sportback.

Jako technický základ posloužila koncernová modulární platforma MQB, konkrétně verze sdílená s Volkswagenem Tiguan. To znamená u všech verzí vzpěry typu McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny vpředu a čtyřprvkové zavěšení vzadu. Poháněná jsou primárně přední kola, k dispozici jsou však i verze s pohonem všech kol. 

Audi Q3 (F3): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4484 x 1856 x 1586 x 2680 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 530 litrů
  • Výroba: 2018- (Gyor, Maďarsko)

Ohodnoťte Audi Q3 i vy, v komentářích pod článkem

4 thoughts on “Audi Q3 (2018-)

  1. Audi Q3 ve své druhé generaci vlastně nemá zásadních chyb, přesně odpovídá tomu automobilu, který zákazníci od prémiového kompaktního SUV čekají. Je pohodlné, uvnitř luxusní a navenek pohledné. Jenže je trochu nudné, chybí mu šmrnc, který předchůdce míval. V dané kategorii zkrátka najdete osobitější auta jako Evoque nebo XC40. Navíc i v rámci svého segmentu je Audi Q3 spíše dražší auto.

  2. Audi Q3 je přesně takové, co byste od kompaktního SUV luxusní značky mohli čekat. Pohodlné, uvnitř luxusní a atraktivní navenek. Jenže přestože je hezké a nedělá zásadní chyby (radili bychom pouze lépe naladit převodovku a pečlivěji odhlučnit motor), je vlastně trochu nudné, postrádá takový ten charakter, díky němuž byste se do něj zamilovali. Předchůdce přitom takový šmrnc měl…

    Více na: https://www.auto.cz/audi-q3-35-tdi-110-kw-vetsi-hezci-ale-opravdu-lepsi-128505

  3. Audi Q3 Sportback 45 2.0 TFSI 2020
    Plusy
    štýlový dizajn
    kufor s množstvom praktických riešení
    vzhľadom na tvar karosérie dostatok priestoru na zadných sedadlách
    vysoká kvalita spracovania interiéru
    skvelý infotainment
    výborný virtuálny prístrojový štít
    lahodný prejav motora
    perfektné fungovanie S-tronic prevodovky
    dobré naladenie pohonu všetkých 4 kolies

    Mínusy
    aj v športovom režime príliš ľahké riadenie

    Více na: https://dominiccars.sk/test-audi-q3-sportback-45-2-0-tfsi-quattro/

  4. Audi Q3 35 TFSI 110 kW S tronic – celkově trochu nudné auto, ale vlastně nemá žádnou výraznou slabinu a dělá dobře vše, co dělat má. Designově asi nejhezčí zpředu, z boku a zezadu trochu nuda. Uvnitř kvalita, poctivě udělané, pořád si zachovává hlavně klasické, tedy „nedotykové „, ovládání jak na volantu, tak i klimatizace. Infotainment je samozřejmě dotykový, slušně rychle fungující, hezké rozlišení a kontrast obrazovky, ale např T-Roc z vlastní koncernové stáje má hezčí grafiku a konkurenční BMW zase více možností individualizace. Tam by se u Audi měli trochu inspirovat. Pochválit musím virtuální přístrojový štít, který umožňuje zobrazení mapy navigace a do určité míry dokáže suplovat i chybějící head up displej. Podvozek malinko tvrdší, než bych, u auta směřovaného spíše pro dámskou klientelu, očekával, ale díky tomu zase umožňuje, do jisté míry, i sportovnější jízdu. Trochu jsem se obával dvouspojkové převodovky, ale sladění s motorem není špatné, snad jen při delším poskakování v městském provozu automat občas zaváhá, ale není to nic, s čím by se nedalo žít, a většina řidičů si toho asi ani nevšimne. Ke kladům ještě připočítávám posuvné zadní sedačky, které zvyšují praktičnost auta. Pokud bych hledal ještě další slabinu, tak je to asi trochu vyšší cena, což ale u auta této značky v tomto segmentu se dá předpokládat. Já osobně, pokud bych si měl vybrat, bych asi šel do varianty Sportback. I když bych se musel spokojit s nižší praktičností, musel bych si trochu připlatit, ale to snížení dizajnové nudy by mně za to stélo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *