Audi Q8/SQ8/RS Q8 (2018-)

Audi Q8 50 TDI quattro 2018

Audi Q8 slouží jakožto vlajková loď SUV nabídky automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku. Jeho první generace, s interním označením 4M, na trh přišla v roce 2018. Jako technický základ použila platformu MLB evo převzatou z modelu Q7. O rok později obohatila portfolio také o sportovní verze SQ8 a RS Q8. Zatímco první model debutoval s třikrát přeplňovaným vznětovým osmiválcem 4.0 TDI a později přezbrojil na benzinové 4.0 TFSI, druhý sází na benzinovou V8 od počátku.

Automobil dlouhý asi pět metrů je o chlup kratší než praktičtější Q7, na rozdíl od ní je větší stylovka, ostatně ani nenabízí tři řady sedadel. Q8 se svojí koncepcí řadí mezi tzv. SUV kupé, silueta je však řešena tak, aby neomezovala prostor na zadních sedadlech. Prostorný vůz opravdu je, vzadu mají i dlouháni dostatek místa. Design vychází z konceptu Q8 Sport z roku 2017, některými detaily dokonce odkazuje i na slavné Audi Quattro.

Audi Q8 pořídíte minimálně s šestiválcem, standardem je pohon všech kol i osmistupňová automatická převodovka. V roce 2020 nabídku rozšířily také dva plug-in hybridy. K dispozici je bohatá výbava čítající třeba vzduchové odpružení, hudební systém Bang & Olufsen nebo celá záplava bezpečnostních asistentů.

Pro rok 2023 se Audi Q8 dočkalo modernizace. Stylistické úpravy byly spíše decentní, jak je u Audi zvykem, novinkou se však stala laserová LED Matrix světla a koncová OLED světla s možností úpravy světelného podpisu.

Audi Q8: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4986 x 1995 x 1702 x 2994 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 605 litrů
  • Výroba: 2018- (Bratislava, Slovensko)

4 thoughts on “Audi Q8/SQ8/RS Q8 (2018-)

  1. Audi Q8 slouží jako vlajková loď SUV-nabídky čtyř kruhů a na jeho charakteru je to znát. Chyb na něm najdete jen málo a jsou to jen detaily, a to obzvlášť u sportovně laděného provedení SQ8. Ideální není třeba umístění bezdrátového nabíjení telefonu v loketní opěrce nebo občasné bouchání od velkých kol. Jinak ale SQ8 nadchne svojí univerzálností, sice je to pět metrů dlouhé SUV, v zatáčkách je ale agilní skoro jako hatchback. Na dlouhých cestách je pak nesmírně pohodlné. Tohle se Audi vážně povedlo!

  2. + Parádní vzhled, superluxusní výbava, bohatý vnitřní prostor, skvělé zpracování, pohodlný podvozek, výtečné odhlučnění
    – Vysoká pořizovací cena, mnohdy otravné asistenční systémy, u 50 TDI quattro váhající převodovka

  3. Objektivní kritika se na Audi SQ8 hledá jen těžko. Největší SUV nabídky Audi bychom mohli považovat za novou vlajkovou loď automobilky. Pozici oficiální vlajkové lodi sice pořád zastává limuzína A8, ale většina zákazníků se snaží následovat módní trendy a častěji volí SUV. Audi SQ8 nepochybně patří k nejlepším velkým SUV, ale pořád nemůžu uvěřit jeho jízdním schopnostem. Když opomenu brzdění, častokrát jsem měl pocit, že umí potlačit fyzikální zákony. Opravdu může být takový mastodont rychlý v zatáčkách bez znepokojení řidiče? Vypadá to, že asi ano. Neuvěřitelné.

    Více na: https://templeofspeed.cz/audi-sq8-tdi-jako-lamborghini-turbodieselem/

  4. Audi SQ8 je fantastické auto, protože nabídne ve všech směrech vše tak, jak má být – krásný exteriér, nádherný a moderní interiér a klenot pod kapotou. Možná je to ale dáno i tím, že jsem člověk, který si takové auto nemůže dovolit a palivo platí ze svého, ale já bych se vůbec nebránil modelu Q8 s naftovým motorem. Nevím proč, ale prostě mi SUV a nafta jdou dohromady trochu více. Závidím každému, kdo si SQ8 může dovolit pořídit a provozovat. Já bych naprosto nadšeně zůstal u SQ5.

    Více na: https://www.roadblog.cz/audi-sq8-velikost-styl-a-osmivalec/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *