Volkswagen Tayron se rýsuje. Nový Tiguan Allspace se promění
Volkswagen Tiguan se v průběhu let stal nedílnou součástí nabídky této německé značky, vybraná léta byl dokonce jejím vůbec nejprodávanějším modelem. Pomohl tomu i fakt, že aktuální druhá generace postupně rozšířila nabídku, pětimístný Tiguan doplnil až sedmimístný Tiguan Allspace a v Číně nabízené SUV-kupé Tiguan X. nyní se už rýsuje nový Tiguan třetí generace, který opět čekají zásadní změny. Konkrétně místo Tiguanu Allspace má dorazit nový Volkswagen Tayron.
Model Tayron je už dnes nabízen na čínském trhu jako model cílící na mladé zákazníky, velikostně vyplňující mezeru mezi Tiguanem a Tiguanem Allspace. Konkrétně je dlouhý 4.589 mm, široký 1.860 mm a vysoký 1.660 mm, rozvor činí 2.731 mm.
Už při jeho premiéře v roce 2018 se rýsovala možnost, že by se Tayron vedle čínského trhu prodával také v jiných částech světa, třeba v Evropě. Zatím k tomu nedošlo (možná i kvůli pandemii koronaviru v minulých letech, která silně ovlivnila plány výrobců), v následujících letech se to ale má změnit.
Volkswagen totiž hodlá Tayron uvést na evropský trh v jeho nové generaci, a to právě jako náhradu modelu Tiguan Allspace. Vyplývá to z interních dokumentů, které unikly na veřejnost už v roce 2020. Náhrada Tiguanu Allspace za model Tayron má být zdůvodněna financemi – zjednodušení široké nabídky má zlevnit produkci. Jednoduše řešeno, Volkswagenu se dnes už nevyplácí vyrábět dva podobně koncipované modely a raději místo něj uvede jediný, globálně prodávaný.
O nástupci Tiguanu Allspace se dnes mluví jako o Tayronu, není však vyloučeno, že sériové auto nakonec ponese jiné označení – třeba klidně nadále Tiguan Allspace. Jeden důležitý rozdíl tu však přece jen najdeme, zatímco Tiguan Allspace se dnes do Evropy dováží z Mexika, kde se vyrábí, nový Tayron má vznikat v domovském Wolfsburgu. I to vyplývá z dříve uniklých dokumentů.
Na Tayron si ještě počkáme
Přestože se příchod VW Tayron do Evropy už rýsuje, zatím si na něj počkáme. Dřívější zprávy mluvily o debutu v roce 2024, nyní se však zdá reálnější uvedení v roce 2025, nebo ještě možná o rok později. Vlivem pandemie koronaviru se životní cykly aut prodloužily. Navíc dnešní Tayron se prodává od roku 2018, a tak by dle typických cyklů měl vydržet ve výrobě aspoň do roku 2025.
Co se týče samotné techniky nového Tayronu, dá se předpokládat využití dále inovované platformy MQB Plus. Ta má znamenat další úroveň elektrifikace, konkrétně by vůz měl podobně jako nový Tiguan a Passat B9 využít novou generaci plug-in hybridu s 1.5 TSI pod kapotou. V nabídce by ho měly doplnit i mild-hybridy a zřejmě i nejnovější generace 2.0 TDI. Z hlediska rozměrů by se pak nová generace rodinného SUV oproti dnešnímu Tayronu mohla natáhnout.
Nového VW Tayron se tudíž dočkáme až po příchodu Tiguanu třetí generace, která je plánována pro rok 2024. K představení má dojít letos v září. Jeho výrobu pro Evropu by měl zajistit mateřský závod VW v domovském Wolfsburgu.