Volkswagen Tayron oficiálně. Nový Tiguan Allspace uveze 7 osob a láká na dojezd

Volkswagen Tayron 2024

Volkswagen Tiguan se v průběhu let stal nedílnou součástí nabídky této německé značky, vybraná léta byl dokonce jejím vůbec nejprodávanějším modelem. Pomohl tomu i fakt, že druhá generace postupně rozšířila nabídku, pětimístný Tiguan doplnil až sedmimístný Tiguan Allspace a v Číně nabízené SUV-kupé Tiguan X. Nyní už je tu nový Tiguan třetí generace, který se opět dočkal zásadních změn. Konkrétně místo Tiguanu Allspace přichází nový Volkswagen Tayron. Světu se oficiálně představí na pařížském autosalonu 2024.

Design: Větší Tiguan

Design nového Tayronu přímo navazuje na nejnovější Tiguan. Poprvé to naznačily patentové snímky z čínských úřadů, stejně jako první upoutávky, a to už několik týdnů před oficiálním odhalením. Záď pak může zdobit osvětlené logo.

Z hlediska rozměrů je Tayron druhé největší SUV v evropské nabídce značky, po modelu Touareg. Délka 480 centimetrů přitom znamená, že auto výrazně narostlo oproti předchůdci, a to zhruba o 10 cm.

Motory pro Tayron: Plug-in hybrid i turbodiesel

Co se týče samotné techniky nového Tayronu, potvrzuje se předem očekávané využití dále inovované platformy MQB Plus. Ta znamená další úroveň elektrifikace, konkrétně je vůz podobně jako nový Tiguan a Passat B9 dostupný novou generaci plug-in hybridu s 1.5 TSI pod kapotou. K dispozici mají být dvě výkonové varianty, s kombinovaným výkonem 148 kW, respektive 197 kW. Specialitou je fakt, že díky velkým bateriím s kapacitou 19,7 kWh plug-in hybrid ujede přes 100 km bez nutnosti dobití.

Dále jsou k dispozici i dva benzinové motory a dva turbodiesely. Naftový vrchol nabízí výkon 142 kW.

Důležitým rozdílem je i místo výroby. Zatímco Tiguan Allspace se do Evropy dovážel z Mexika, kde se vyráběl, nový Tayron bude vznikat v domovském Wolfsburgu. I to vyplývá z dříve uniklých dokumentů. Výroba nástupce Tiguanu Allspace ve Wolfsburgu začne v roce 2025.

Volkswagen Tiguan Allspace Elegance 2.0 TDI 2023

Test: Volkswagen Tiguan Allspace Elegance 2.0 TDI (2023)

Volkswagen Tiguan se ve své stávající generaci stal klíčovou součástí nabídky značky. Ve vybraných letech byl z globálního pohledu dokonce …

Historie Tayronu

Model Tayron je už delší dobu nabízen na čínském trhu jako model cílící na mladé zákazníky, velikostně vyplňující mezeru mezi Tiguanem a Tiguanem Allspace. Konkrétně je dlouhý 4.589 mm, široký 1.860 mm a vysoký 1.660 mm, rozvor činí 2.731 mm.

Už při jeho premiéře v roce 2018 se rýsovala možnost, že by se Tayron vedle čínského trhu prodával také v jiných částech světa, třeba v Evropě. K tomu nakonec nedošlo (možná i kvůli pandemii koronaviru v minulých letech, která silně ovlivnila plány výrobců), v rámci příchodu nové generace se však mění.

Volkswagen totiž Tayron uvádí na evropský trh v jeho druhé generaci, a to jako náhradu modelu Tiguan Allspace. Poprvé to vyplynulo z interních dokumentů, které unikly na veřejnost už v roce 2020. Následně to v roce 2023 oficiálně potvrdil i Karl-Heinz Hell, technický šéf velkých modelů Volkswagen, který uvedl, že nový Tayron je vyvíjený jako globální model. Dorazit měl dle plánů v polovině dekády, což se nakonec potvrdilo.

Náhrada Tiguanu Allspace za model Tayron má být zdůvodněna financemi – zjednodušení široké nabídky má zlevnit produkci. Jednoduše řešeno, Volkswagenu se dnes už nevyplácí vyrábět dva podobně koncipované modely a raději místo něj uvede jediný, globálně prodávaný.

O nástupci Tiguanu Allspace se delší čas mluvilo jako o Tayronu, nebylo však vyloučeno, že sériové auto nakonec ponese jiné označení – třeba klidně nadále Tiguan Allspace. K tomu však nedošlo.

Nepřehlédněte:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *