Volkswagen Polo AW (2017-)

Volkswagen Polo je malý model německé automobilky, který se od roku 2017 vyrábí už ve své šesté generaci. Na rozdíl od předchůdce (Polo s interním označením 6R) je Volkswagen Polo (AW) dostupný výhradně jako pětidveřový hatchback, třídveřový model skončil kvůli nízkému zájmu zákazníků. Existuje však i odvozený sedan Virtus, prodávaný v Jižní Americe. Nebo technicky spřízněné SUV T-Cross, přezdívané kvůli své velikosti „Polo SUV.“

Design automobilu navrhoval tým Klause Bischoffa, přičemž navazuje na předchozí generaci a zároveň připomíná větší model Golf. Využity tudíž byly opět konzervativní linie, tak typické pro značku Volkswagen. Mezigeneračně přitom vůz značně vyrostl, rozvor se natáhl o neskutečných 94 mm, karoserie se zároveň rozšířila o 69 mm.

Základem je modulární platforma MQB ve verzi A0 určené pro malá vozidla, kterou Volkswagen Polo (AW) sdílí se Seatem Ibiza páté generace. Ta umožňuje zástavbu moderních palubních systémů jako adaptivní tempomat schopný pracovat až do rychlosti 210 km/h, adaptivní tlumiče nebo sledování mrtvého úhlu.

Do prodeje vůz vstoupil s bohatou nabídkou motorů. Základní atmosférický tříválec 1.0 MPI (48 kW a 55 kW) doplnilo přeplňované 1.0 TSI (70 kW a 85 kW) a 1.0 TGI (66 kW) na stlačený zemní plyn. K dispozici byl i čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) nebo turbodiesel 1.6 TDI (59 a 70 kW).

Postupně se ale nabídka měnila, nejvíce v roce 2020, a to i v reakci na snížení flotilových emisí a zákaznický zájem. Základní litr tehdy z nabídky vypadl, silnější posílil na 59 kW. Podobně silnější 1.0 TSI oslabilo v rámci emisních úprav na 81 kW. Postupně v roce 2020 skončily i 1.5 TSI a 1.6 TDI.

Jako již tradičně slouží jako vrchol nabídky Volkswagen Polo GTI, který konkrétně používá přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI (147 kW). Poháněná jsou přední kola, platforma MQB A0 zástavbu čtyřkolky ani neumožňuje.

Facelift v roce 2021

V roce 2021 Volkswagen Polo prošel modernizací. Ta upravila přední partie i záď, pomocí přepracovaných hlavních světlometů a nárazníku pro optické rozšíření karoserie nebo prostřednictvím koncových světel nově protažených do víka zavazadelníku. Uvnitř se stal standardem digitální přístrojový štít s 8″ obrazovkou, případně ta příplatek 10,25″. Multimediální systém pak využívá dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 6,5″, 8″ nebo 9,2″ dle verze. Novinkou je pak dotykové ovládání na přání dodávané dvouzónové automatické klimatizace.

Z větších vozů pak byl převzat systém Travel Assist, kombinující funkce adaptivního tempomat a udržování v jízdním pruhu pro poloautomatickou jízdu. Přepracovány byly také výbavové stupně, nově nazvané Polo, Life, Style a R-Line.

Nabídka motorů se v rámci faceliftu neměnila. Standardem zůstal atmosférický tříválec 1.0 MPI (59 kW) doplněný o přeplňovaný derivát 1.0 TSI (70 a 81 kW), případně 1.0 TGI (66 kW) na CNG.

Krátce po představení faceliftu debutovalo i modernizované Polo GTI, které se dočkalo inovovaných světel vpředu i vzadu i přepracovaného nárazníku. Také v jeho případě byly k dispozici moderní asistenční systémy jako Travel Assist či nový infotainment.

Volkswagen Polo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4053 x 1751 x 1446 x 2564 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 351 litrů
  • Výroba: 2017- (Pamplona, Španělsko)

Ohodnoťte Volkswagen Polo i vy, v komentářích pod článkem:

Volkswagen Polo

4.1

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Volkswagen Polo AW (2017-)

  • 16 října, 2021 (18:59)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Upřímně, z Volkswagenu Polo GTI jsem mile překvapený. Čekal jsem, že bude zapadat přesně mezi Up! GTI a Golf GTI, ale je lepší. Pokud bych měl v nabídce wolfsburgské značky hledat opravdového duchovního nástupce prvního Volkswagenu Golf GTI, nejspíše to bude tohle auto. Pokud bych si měl vybrat ideální kompromis mezi běžným ježděním a sportovním svezením, asi bych sáhl po tomhle autě.

    Oproti Swiftu Sport je sice výrazně dražší, ale vzhledem k lepším jízdním vlastnostem a kvalitnímu německému zpracování to za to stojí. Na druhou stranu, na rozdíl od výrazně dražší a exkluzivnější Toyoty Yaris GRMN postrádá řidičské vzrušení a nefalšovanou radost za volantem. Tohle Volkswagen v poslední době prostě neumí. Jakkoliv je Polo GTI technicky povedené a výborně fungující auto, emoce je potřeba hledat jinde.

    Více na: https://templeofspeed.cz/test-volkswagen-polo-gti/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít