KatalogPoloVolkswagen

Volkswagen Polo AW (2017-)

Volkswagen Polo je malý model německé automobilky, který se od roku 2017 vyrábí už ve své šesté generaci. Na rozdíl od předchůdce (Polo s interním označením 6R) je Volkswagen Polo (AW) dostupný výhradně jako pětidveřový hatchback, třídveřový model skončil kvůli nízkému zájmu zákazníků. Existuje však i odvozený sedan Virtus, prodávaný v Jižní Americe. Nebo technicky spřízněné SUV T-Cross, přezdívané kvůli své velikosti „Polo SUV.“

Design automobilu navrhoval tým Klause Bischoffa, přičemž navazuje na předchozí generaci a zároveň připomíná větší model Golf. Využity tudíž byly opět konzervativní linie, tak typické pro značku Volkswagen. Mezigeneračně přitom vůz značně vyrostl, rozvor se natáhl o neskutečných 94 mm, karoserie se zároveň rozšířila o 69 mm.

Základem je modulární platforma MQB ve verzi A0 určené pro malá vozidla, kterou Volkswagen Polo (AW) sdílí se Seatem Ibiza páté generace. Ta umožňuje zástavbu moderních palubních systémů jako adaptivní tempomat schopný pracovat až do rychlosti 210 km/h, adaptivní tlumiče nebo sledování mrtvého úhlu.

Do prodeje vůz vstoupil s bohatou nabídkou motorů. Základní atmosférický tříválec 1.0 MPI (48 kW a 55 kW) doplnilo přeplňované 1.0 TSI (70 kW a 85 kW) a 1.0 TGI (66 kW) na stlačený zemní plyn. K dispozici byl i čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) nebo turbodiesel 1.6 TDI (59 a 70 kW).

Postupně se ale nabídka měnila, nejvíce v roce 2020, a to i v reakci na snížení flotilových emisí a zákaznický zájem. Základní litr tehdy z nabídky vypadl, silnější posílil na 59 kW. Podobně silnější 1.0 TSI oslabilo v rámci emisních úprav na 81 kW. Postupně v roce 2020 skončily i 1.5 TSI a 1.6 TDI.

Jako již tradičně slouží jako vrchol nabídky Volkswagen Polo GTI, který konkrétně používá přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI (147 kW). Poháněná jsou přední kola, platforma MQB A0 zástavbu čtyřkolky ani neumožňuje.

Facelift v roce 2021

V roce 2021 Volkswagen Polo prošel modernizací. Ta upravila přední partie i záď, pomocí přepracovaných hlavních světlometů a nárazníku pro optické rozšíření karoserie nebo prostřednictvím koncových světel nově protažených do víka zavazadelníku. Uvnitř se stal standardem digitální přístrojový štít s 8″ obrazovkou, případně ta příplatek 10,25″. Multimediální systém pak využívá dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 6,5″, 8″ nebo 9,2″ dle verze. Novinkou je pak dotykové ovládání na přání dodávané dvouzónové automatické klimatizace.

Z větších vozů pak byl převzat systém Travel Assist, kombinující funkce adaptivního tempomat a udržování v jízdním pruhu pro poloautomatickou jízdu. Přepracovány byly také výbavové stupně, nově nazvané Polo, Life, Style a R-Line.

Nabídka motorů se v rámci faceliftu neměnila. Standardem zůstal atmosférický tříválec 1.0 MPI (59 kW) doplněný o přeplňovaný derivát 1.0 TSI (70 a 81 kW), případně 1.0 TGI (66 kW) na CNG.

Krátce po představení faceliftu debutovalo i modernizované Polo GTI, které se dočkalo inovovaných světel vpředu i vzadu i přepracovaného nárazníku. Také v jeho případě byly k dispozici moderní asistenční systémy jako Travel Assist či nový infotainment.

Volkswagen Polo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4053 x 1751 x 1446 x 2564 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 351 litrů
  • Výroba: 2017- (Pamplona, Španělsko)

Ohodnoťte Volkswagen Polo i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Volkswagen Polo AW (2017-)

  • Upřímně, z Volkswagenu Polo GTI jsem mile překvapený. Čekal jsem, že bude zapadat přesně mezi Up! GTI a Golf GTI, ale je lepší. Pokud bych měl v nabídce wolfsburgské značky hledat opravdového duchovního nástupce prvního Volkswagenu Golf GTI, nejspíše to bude tohle auto. Pokud bych si měl vybrat ideální kompromis mezi běžným ježděním a sportovním svezením, asi bych sáhl po tomhle autě.

    Oproti Swiftu Sport je sice výrazně dražší, ale vzhledem k lepším jízdním vlastnostem a kvalitnímu německému zpracování to za to stojí. Na druhou stranu, na rozdíl od výrazně dražší a exkluzivnější Toyoty Yaris GRMN postrádá řidičské vzrušení a nefalšovanou radost za volantem. Tohle Volkswagen v poslední době prostě neumí. Jakkoliv je Polo GTI technicky povedené a výborně fungující auto, emoce je potřeba hledat jinde.

    Více na: https://templeofspeed.cz/test-volkswagen-polo-gti/

    Reagovat
  • Malá auta v posledních letech ušla dlouhou cestu. Už dávno to tak nejsou prckové do města, ale dospěle jezdící vozy, které jsou prcky jen svými rozměry, nikoliv charakterem. Platí to i pro Volkswagen Polo.

    Polo se dospěle tváří už dlouhou dobu. Vzhledem tak připomíná o segment větší Golf, a tak se mu často říká právě malý Golf. Na malý hatchback tak design ve výsledku není tak hravý, jako třeba u francouzské konkurence, právě podobnost většímu sourozenci ale leckomu imponuje. Aspoň částečnou hravost může zajistit třeba nezvyklý lak, jako třeba dostupná netradiční fialová.

    Interiér je pak typický Volkswagen, jednoduše a účelně navržený. Možná to není poslední móda, za to to však působí nadčasově. A co víc, ty moderní prvky tu nechybí. Přístrojový štít umí být digitální, ovládání dvouzónové automatické klimatizace je dotykové. A u faceliftované verze nechybí ani nadmíru bohatá výbava. Světlomety mohou být Matrix LED, je tu i travel assist, kombinace hlídání jízdy v pruzích a adaptivního tempomatu. Bohužel to však znamená, že ceníková cena se umí vyšplhat hodně vysoko. Navíc ta dotyková klimatizace v praxi během řízení není tak intuitivní na ovládání, dotykové plochy i přes jejich tvarování poslepu tak snadno nenahmatáte. Infotainment pak nebývá z nejrychlejších.

    Polo jsem měl možnost vyzkoušet s tříválcem 1.0 TSI (81 kW) v kombinaci s DSG a pravdou je, že mám jen málo výhrad k této kombinaci. Považuji ji tak pro Polo za optimální. Síly má tento tříválec na rozdávání, motor je to kultivovaný a dobře odhlučněný. I při akceleraci uslyšíte jen vzdálené jemné vrčení. Do 2000 otáček možná lehce duní, od 3000 otáček ale náramně táhne, a to až k omezovači. DSG pak ve většině případů rychle a hladce řadí, na manuální pokyn pak rychle reaguje. Rozjezdy však nebývají tak hladké, třeba při manévrování. Spotřeba se pak z dlouhodobého hlediska pohybuje kolem 6 l/100 km. Městské popojíždějí znamená cca 7,5 l/100 km, na dálnici se apetit pohybuje okolo 7 l/100 km. Rychlé tempo pak na okresce spotřebu zvýší k 9 l/100 km.

    Také z jízdního hlediska se Polo chová dospěle. V oblouku je velice jisté a dostatečně agilní. Podvozek je obecně tužší, jak je u VW zvykem. Na 17″ kolech se tak Polo zdá mnohdy tuhé, nerovnosti typických českých silnic jsou celkem slyšet. Doporučuji tak obouvat kola o palec menší. V dálničních rychlostech je pak slyšitelný šum větru kolem karoserie.

    Reagovat
  • Volkswagen Polo je povedené auto pro mladé, disponuje sportovními pohodlnými sedačkami, motor 1.0 TSI je hbitý, v zatáčkách automobil dobře podrží, nevýhodou může být tužší podvozek, přičemž je cítit i každá drobná nerovnost na silnici. Interiér shledávám jednodušší bez dalšího přizdobení, tlačítko od výstražných světel není po ruce, stanice rádia reagují pomaleji, nicméně basy multimediálního systému jsou kvalitní. Vyzdvihla bych dobrou parkovací kameru, je však škoda, že je pouze vzadu, dále velké střešní okénko se jeví jako praktické. Automobil má bohatou výbavu, jen škoda té vyšší ceny.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *