Nový Opel Astra (L) se chystá pro rok 2021. Už tu jsou první snímky

Opel pokračuje ve zbavování se techniky od bývalého majitele, koncernu General Motors. Další na řadě je Astra, která přezbrojí na základ od Skupiny PSA už letos. Co už o nové generaci Opelu Astra (L) chystané pro rok 2021 víme?

Design ve stylu Mokky

Tvary nové Astry sice zatím samozřejmě zůstávají zahalené tajemstvím, určitou představu už máme. Při představení aktuálního Opelu Mokka už vedení automobilky dalo najevo, že je prvním zástupcem nového designérského stylu, který převezmou také další modely Opelu, právě včetně nové Astry. To se následně potvrdilo v červnu 2021, kdy automobilka zveřejnila první detaily Astry pro rok 2021.

Kompaktní model tudíž převezme tzv. Opel Vizor, tedy charakteristicky tvarovanou příď s maskou propojenou s předními světlomety, ve stylu někdejšího modelu Opel Manta. Uvnitř zase očekávejme tzv. Pure Panel, alias minimalistickou palubní desku s digitálním přístrojovým štítem doplněným o dotykovou obrazovku multimediálního systému, doprovázenou konvenčními ovladači.

Šéfdesignér značky Mark Adams nicméně zdůrazňuje, že nová Astra nebude jen kopií Mokky s jiným typem karoserie, můžeme tak očekávat jisté stylistické odlišnosti.

Ještě před premiérou pak vyšlo najevo, že nová Astra si uchová velikost předchůdce. Bude totiž jen o nějaké čtyři milimetry delší. Zároveň však bude o 15 mm nižší a o 51 mm širší, což pomůže proporcím. Natažení rozvoru o 13 mm má mít zase pozitivní vliv na vnitřní prostor. Objem zavazadelníku v případě hatchbacku bude mimochodem činit 422 litrů.

Opel Astra pro rok 2021 se má každopádně výrazně odlišit od nového Peugeotu 308, s nímž bude sdílet svůj technický základ. Menší Corsa sdílející techniku s Peugeotem 208 přitom dokazuje, že to půjde. Co se pak týče nabízených karosářských variant, je jistotou zachování dnešního pětidveřového hatchbacku a kombíku. Obě karosářské verze potvrdil šéf Opelu Michael Lohscheller v rozhovoru pro sever Automotive News Europe v dubnu 2021.

Technika od Peugeotu

Současná Astra s interním označením K používá ještě platformu D2XX z dílny předchozího vlastníka, amerického koncernu General Motors. To nástupce, Astra s interním označením L, logicky využije architekturu od současného majitele Opelu, Skupiny PSA. Konkrétně tedy půjde o platformu EMP2 sdílenou s novou generací Peugeotu 308, rovněž chystanou pro rok 2021. Půjde o upravený základ aktuální 308, více přizpůsobený hybridnímu pohonu.

Nová Astra dorazí ve formě plug-in hybridu, jak ostatně potvrdil sám generální ředitel značky. Konkrétně půjde hned o dvě výkonové varianty kombinující přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou s elektromotorem, z Peugeotu 308, s kombinovaným výkonem 132 kW nebo 162 kW. Naopak příchod čistě elektrické verze zatím potvrzen nebyl, avšak ani vyvrácen.

Počítá se však také s dalšími elektrifikovanými variantami. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru (u francouzských značek známý jako 1.2 PureTech) se tak minimálně časem dočká kombinace s malým elektromotorem. Nejprve ve spolupráci s manuální převodovkou, později i s automatem, a to v podobě nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky, v rámci nově navázaného partnerství Skupiny PSA s firmou Punch Powertrain. Opel navíc vyvíjí pro celý koncern i novou zážehovou šestnáctistovku, kterou by příští Astra měla rovněž použít. Z turbodieselů se počítá se čtyřválcem známým z Peugeotů jako 1.5 BlueHDi. Jednotky pak bude možné kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem

To znamená, že motorová paleta se zcela odliší proti dnešní Astře, jejíž agregáty pocházejí ještě z vývoje GM.

Výroba v domovské továrně

Dnešní generace Astry se vyrábí ve dvou závodech, v polských Gliwicích a britském Ellesmere Portu, Opel ale už potvrdil, že nástupce bude od roku 2021 vyrábět ve své domovské továrně v německém Rüsselsheimu. Ve stejném závodu se bude vyrábět i technický spřízněný kompaktní model prémiové značky DS. Polský závod v Gliwicích totiž bude přebudován na výrobu užitkových vozidel, zatímco další budoucnost Ellesmere Portu je vzhledem k brexitu stále nejasná. Snahou je však tam vyrábět elektromobily, a tak by tam potenciálně mohla v budoucnu vznikat elektrická Astra, pokud bude realizována.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít