Nový Peugeot 308 (2021) už se rýsuje. Co od něj čekat?

Peugeot už čile pracuje na nové, třetí generaci kompaktního modelu označeného 308. Představit se měla již letos, to jsme se ale nakonec dostali jen decentní facelift stávající generace 308. V příštím roce se však už dočkáme, nový Peugeot 308 má debutovat v březnu 2021 ve formě hatchbacku. Co o novince už všechno víme?

Design: Ve znamení nového loga

Francouzské automobilky léta sázejí hlavně na stylový vzhled a nejinak tomu bude i v případě nové 308. Špionážní snímky zveřejněné zahraničními médii potvrzují obdobné rozměry jako dnes, avšak kabinu posunutou více vzad. Díky dlouhé kapotě tak novinka bude evokovat někdejší BMW řady 1 s pohonem zadních kol. Zároveň se má při snaze o co nejlepší aerodynamiku snížit výška karoserie, což spolu s posunutím kabiny patrně negativně ovlivní vnitřní prostor. Zkrátka styl je styl.

Samotný design pak údajně naváže na větší 508, hlavně díky použití obdobných klů předních světlometů. Hlavně se ale dočkáme nového loga, kterým se stane retro stylizovaný emblém se lvem, který debutoval už na konceptu e-Legend (vizte titulní snímek). To přitom bude užito nejen na přídi, ale také na bocích, na podbězích za předními koly, skoro jako u nějakého Ferrari…

Interiér: Další evoluce i-Cockpitu

Peugeot už od dob předchozí 208 (A9) věří koncepci interiéru nazvané i-Cockpit, jejímž ústředním motivem je maličký volant se zvýšeným přístrojovým štítem. V tomto ohledu se nic nezmění ani u nové 308, která tuto koncepci zachová. Převezme však možnost digitálního přístrojového štítu s 3D efektem, který už užívají aktuální generace 208 a 2008. Novinkou pak má být multimediální systém, očekávejme větší dotykovou obrazovku, hlavně ale rychlejší a přehlednější prostředí, což jenom kvitujeme.

Motory: Místo GTI 308 PSE?

Technický základ 308 zůstane stejný jako dosud, i nadále bude využita platforma EMP2, avšak více přizpůsobena hybridnímu pohonu. Právě s plug-in hybridem se počítá, a to zřejmě se stejnou verzí s benzinovou šestnáctistovkou, elektromotorem a pohonem předních kol jako v 3008 nebo 508. Do budoucna by ale mohlo dorazit také ryze ostré provedení Peugeot 308 PSE. To přijde v případě, že se větší 508 PSE ukáže jako obchodně úspěšná. Tak nějak se to očekává, a tak místo dnešního hot hatche 308 GTI, jehož výroba už končí, dorazí sportovní plug-in hybrid s logy Peugeot Sport Engineered.

Důležitou novinkou ale bude také příchod mildhybridů. Za základ poslouží zážehový tříválec 1.2 PureTech, nově však doplněný o elektrický startér-generátor a dostatečně dimenzovanou palubní síť pro možnost jet s vypnutým spalovacím motorem. Jako první dorazí v kombinaci s manuální převodovkou, v roce 2022 ale má dorazit i kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, díky nově navázanému partnerství se společností Punch Powertrain. I nadále počítejme také s turbodieselem, nabídka se však omezí výhradně na 1.5 Blue HDi. Peugeot ukončuje další vývoj vznětových motorů, a tak očekávejme jen minimalistickou nabídku.

Karosářské verze: Přijde sedan, nebo crossover?

Aktuální Peugeot 308 se prodává ve dvou karosářských variantách, nástupce ale má svoji nabídku rozšířit. Jako první dorazí již zmíněný pětidveřový Peugeot 308 hatchback (interně P51), který se po premiéře v březnu začne prodávat na podzim 2021. Následovat bude kombi Peugeot 308 SW (P53), které se však má začít prodávat až v roce 2022.

Doplnit je pak má ještě třetí derivát, byť v tuto chvíli stále není jasné, o jaký půjde. Dlouho se mluvilo o Peugeotu 308 sedan, který by nahradil dnešní lowcostový model 301, a pomohl značce s návratem do USA, kde jsou takové vozy stále populární. Jenže ještě populárnější jsou tam dnes crossovery. A tak se aktuálně mluví o tom, zda nepřijde spíše nějaká zvýšená varianta, vyplňující mezeru mezi 308 SW a 3008. Nechme se tak překvapit, jak to ještě bude. Už jen proto, že návrat Peugeotu do Severní Ameriky mohou ovlivnit nejen následky aktuální pandemie koronaviru, ale také blížící se spojení Skupiny PSA s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler Automobiles do společného koncernu Stellantis.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.