Volkswagen T-Cross (2018-)

Volkswagen T-Cross je malé městské SUV z dílny německé automobilky, které se začalo vyrábět v roce 2018. Tehdy se stalo nejmenším SUV značky v její evropské nabídce, stojící v hierarchii pod T-Rocem, Tiguanem a Touaregem.

Pětidveřový automobil byl postaven na základech platformy MQB ve verzi A0, která znamená použití výhradně pohonu předních kol, bez možnosti čtyřkolky. Oproti ostatním verzím MQB jsou i další řešení jednodušší, pro snížení ceny.

Design vychází z konceptu Volkswagen T-Cross Breeze z roku 2016, na rozdíl od něj však sériové auto není kabrioletem, ale uzavřeným modelem. Vzhledem k velikosti se vozu v době premiéry přezdívalo Polo SUV, ostatně s tímto malým hatchbackem sdílí techniku. Navíc se pro Evropu vyrábí ve stejné továrně jako Polo, ve španělském závodě Volkswagen Navarra, v Pamploně. Oproti Polu je však VW T-Cross o 54 mm delší a 97 mm vyšší. Pro čínský trh pak existuje verze s prodlouženým rozvorem.

Volkswagen T-Cross: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4107 x 1760 x 1558 x 2563 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 385-455 litrů
  • Výroba: 2018- (Pamplona, Španělsko)

Ohodnoťte Volkswagen T-Cross také vy, v komentářích pod článkem

Volkswagen T-Cross

3.9

Design

4.3/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.3/5

Celkový dojem

4.0/5

Uživatelům se líbí

  • Originální vzhled
  • Bohatý vnitřní prostor

Uživatelům se nelíbí

  • Lacinější detaily
  • Tužší podvozek

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Volkswagen T-Cross (2018-)

  • 7 dubna, 2020 (06:45)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Kategorie malých SUV je v dnešní době už pěkně nabitá, zájem zákazníků o ni neustále roste, a tak není divu, že do ní vstoupil i Volkswagen. Svůj T-Cross přitom přizpůsobil cílové klientele, a tak je na poměry značky nečekaně stylový, vpředu zaujme výraznými mlhovkami, vzadu zase propojenými koncovými světly, případně pestrobarevnými laky. Uvnitř však působí poněkud lacině, kabina totiž využívá záplavu tvrdých plastů. Za volantem se mně pak nesedí příliš pohodlně, nevyhovuje mně posaz, středový panel navíc lehce tlačí do nohy, byť samotná sedačka je vcelku pohodlná. Vzadu je to však lepší, vysoko ukotvený sedák kvalitně podpírá stehna, navíc je tu dostatek místa. Zkoušený tříválec 1.0 TSI (85 kW) je zajímavou volbou, svým jadrným zvukem má až sportovní tón, navíc už poskytuje dostatek síly. Určitě se však vyhněte 18palcovým kolům, ty už jsou na českých silnicích poměrně slyšet, navíc se jimi poněkud přenáší rázy do karoserie. Sám o sobě je ale podvozek pohodlný.

    Reagovat
  • 30 dubna, 2020 (17:11)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen T-Cross na mě s motorem 1.5 TSI udělal rozhodně větší dojem než dříve testovaný exemplář s tříválcem 1.0 TSI. Ani ne tak kvůli parádnímu elánu (slušný odpich nabízí i litr), jako spíše díky kultivovanějšímu projevu a slušné spotřebě paliva. V tyrkysové metalíze to pak T-Crossu rozhodně sluší víc než v obyčejné bílé, vyniknou totiž detaily tohoto netradičně pojatého modelu.

    Přesto to podle mého názoru bude mít Volkswagen T-Cross na trhu složité. Nabídka malých SUV je dnes už opravdu široká, tenhle model bohužel trápí lacinější materiály v interiéru, které nezakryje ani nápaditý dekor, nebo na českých silnicích pořád spíše tužší podvozek. Vysoká je pak cenovka, byť už v základu je výbava na poměry segmentu vcelku bohatá.

    Více na: https://www.auto.cz/volkswagen-t-cross-r-line-1-5-tsi-dsg-napraveni-reputace-134230

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *