Honda CR-V je dnes už tradiční součástí nabídky SUV. Vždyť první generace uvedená v roce 1996 patřila mezi průkopníky dnes tak oblíbené kategorie. V minulých měsících se tak čekalo na již šestou generaci tohoto dnes rodinného SUV. Nová Honda CR-V na evropské trhy dorazila v roce 2023. Už o rok dříve se však představila verze pro americký trh, která v lecčems naznačila nyní odhalenou podobu evropské specifikace.
Příchod nové Hondy CR-V pro rok 2023 už dříve naznačily první nákresy připravovaného vozu. Ty avizovaly výraznou změnu podoby, vůz vsadil na dominantní masku chladiče a celkově sportovnější vizáž. Vertikálně orientovaná koncová světla navázaly na předchůdce, zatímco příď na modely Civic nebo HR-V. Právě přední partie evropské varianty se od té americké lehce liší.
Velikostně pak vůz výrazně narostl, konkrétně rozvor se natáhl o čtyři centimetry. Auto je tudíž 4.693 mm dlouhé, 1.864 mm široké a 1.692 mm vysoké, rozvor činí 2.700 mm. Tato změna uvolňuje prostor v nabídce pro nově uvedenou Hondu ZR-V.
Uvnitř si auto uchovalo i konvenční mechanické ovladače. Obrazovku infotainmentu doplňuje digitální přístrojový štít.
Z hlediska pohonných jednotek nové CR-V pokračuje v trendu elektrifikace nabídky Hondy. V Evropě bude totiž CR-V nové generace poprvé k dispozici s možností plně hybridní a plug-in hybridní hnací jednotky. Obě varianty jsou vybaveny 2,0litrovým čtyřválcovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním, který byl přepracován s cílem zvýšit účinnost, kultivovanost a dynamický výkon v celé modelové řadě.
Plug-in hybrid CR-V e:PHEV je schopen ujet 82 km v elektrickém režimu.
Mimochodem USA nové CR-V debutovalo jako hybrid s inovovaným systémem kombinujícím dvoulitrový benzinový čtyřválec s dvěma elektromotory, stejně jako se zážehovým turbomotorem o objemu 1,5 litru.
Jedna ze tří novinek
Automobil je součástí plánů na rozšíření a modernizace evropské nabídky značky. Mezi nové přírůstky tehdy patřily plně elektrické SUV v segmentu B e:Ny1, plně hybridní SUV segmentu C nazvané ZR-V a právě zcela nový model CR-V.
„Dovršení našeho cíle v oblasti elektrifikace představuje významný okamžik pro společnost Honda v Evropě,“ řekl k tomu Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Neusínáme však na vavřínech. S našimi plány na další rozšíření nabídky akumulátorových elektromobilů a hybridních vozidel pro naše zákazníky a naší nabídky v rychle rostoucích segmentech B- a C-SUV vozů jsme již značně pokročili,“ doplnil.
České ceny
České ceny nové Hondy CR-V pro rok 2023 startují na částce 1.079.900 Kč za hybrid s pohonem jedné nápravy. Za čtyřkolku se připlácí 50.000 korun. Už základní výbava Elegance zahrnuje deset airbagů, asistent pro jízdu v kolonách, elektricky ovládané víko kufru, kožený interiér, vyhřívaná přední sedadla nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani navigace, rádio s osmi reproduktory, panoramatická střecha, přední i zadní parkovací senzory nebo zadní parkovací kamera.
Advance pak přidává upozornění na vozidla a osoby blížící se před vůz z boku, head-up displej, vyhřívaná zadní sedadla a přední sedačky s ventilováním, vyhřívaný volant nebo prémiový hudební systém s 12 reproduktory.
Vrcholem je Advance Tech dostupný výhradně jako plug-in hybrid s pohonem jedné nápravy. Přijde na 1.394.900 Kč a zahrnuje adaptivní podvozek či parkovací asistent Parking Pilot.
Příjem objednávek byl zahájen v červenci 2023.
Honda CR-V (2023): České ceny
Motor | 2.0 i-MMD HEV 2WD | 2.0 i-MMD HEV 4WD | 2.0 i-MMD PHEV 2WD |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm3) | 1993 | 1993 | 1993 |
Největší výkon (kW/min) | 135 | 135 | 135 |
Točivý moment (Nm/min) | 335 | 335 | 335 |
Převodovka | CVT | CVT | CVT |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,0 | 9,4 | 9,4 |
Max. rychlost (km/h) | 194 | 187 | 195 |
Dojezd EV [km] | – | – | 82 |
Spotřeba WLTP (l/100 km) | 5,9 | 6,6 | 0,8 |
Cena Elegance (Kč) | 1.079.900 | 1.129.900 | |
Cena Advance (Kč) | – | 1.249.900 | – |
Cena Advance Tech (Kč) | – | – | 1.394.900 |
Honda CR-V: Technická data
- Rozměry – Délka x šířka x výška x rozvor: 4706 x 1942 x 1684 x 2701 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 579-617 litrů dle verze
- Výroba: 2023-
Honda CR-V udělala mezigeneračně obrovský skok vpřed. Auto, které nemělo (až na pravěký infotainment, trošku těžkopádné jízdní vlastnosti a nepříliš velké nadšení z jízdy po dálnici) žádnou výraznou slabinu, vystřídal nástupce, jenž je naprosto ve všem o pořádný kus lepší. Má prémiově působící design karoserie a interiéru, vynikající sedadla, plnou výbavu, prostorný a velmi dobře odhlučněný interiér, konečně zase velký kufr a výborně nastavený podvozek, poskytující komfort i radost z jízdy. Bez problémů zvládá dálnice, takže život s ním mohou znepříjemnit snad jen špatně umístěná díra v silnici. Jestli přemýšlíte o kompaktním nebo midsize SUV, rozhodně nezapomeňte navštívit dealera Hondy. Hlavně bych to doporučil davům majitelů RAV-4, kteří už se tomu z neznámých důvodů úspěšně vyhýbají tak pět, šest let. CR-V v této konfiguraci totiž za sebou nechává většinu mainstreamové konkurence a už konečně dokáže být důstojnou alternativou prémiovým SUV, o což Honda usiluje už docela dlouho.
Více na: https://www.japan-cars.cz/2023/10/20/test-honda-cr-v-ehev/