Honda CR-V RW (2018-)

Honda CR-V je rodinné kompaktní SUV, nabízené na evropských trzích od roku 2018 už ve své páté generaci, s interním označením RW. Tehdy nahradila předchozí čtvrtou generaci, CR-V RM. Do Evropy se ale tato Honda CR-V RW dostala až se zpožděním, na jiných trzích se prodávala už od roku 2016. Z globálního hlediska šlo o jedno z nejprodávanějších SUV na světě.

Design navázal na předchozí generaci, celkově se však jevil kulatější. Uvnitř byla novinkou možnost třetí řady sedadel, předchůdce byl výhradně pětimístný. I kvůli tomu se navzdory zachování celkové délky oproti předchůdci natáhl rozvor o 40 mm a zadní převis pak o 35 mm.

Základem se stala globální kompaktní platforma sdílená s Hondou Civic desáté generace, v případě CR-V doplněná o možnost pohonu všech kol.

V rámci mezigenerační proměny se změnila také nabídka motorů. Honda v roce 2018 vyhlásila konec turbodieselů, přičemž právě CR-V RW bylo první ukázkou této strategie. Vznětovou verzi nahradila CR-V Hybrid s ústrojím i-MMD tvořeným atmosférickým čtyřválcem 2.0 i-VTEC (107 kW) a dvěma elektromotory, z nichž jeden (se 135 kW) slouží k pohonu. Vedle něj evropská nabídka čítá ještě nový benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo (127 kW).

Pro rok 2021 Honda CR-V generace RW prošla faceliftem. provedené změny byly decentní, nabídku však rozšířila sportovně laděná varianta Sport Line. Naopak z ní vypadla zážehová patnáctistovka, CR-V tak pokračovalo na evropských trzích už jen jako hybrid.

Kvůli globálnímu úspěchu se Honda CR-V vyrábí na několika místech v různých koutech světa, v USA, Japonsku, Thajsku nebo Indonésii.

Honda CR-V: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4600 x 1855 x 1679 x 2662 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 561 litrů
  • Výroba: 2018- (Sajama, Japonsko)

Ohodnoťte Hondu CR-V i vy, v diskuzi pod článkem:

Honda CR-V

4

Design

3.5/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

2 komentáře: „Honda CR-V RW (2018-)

  • 11 února, 2020 (15:11)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Honda CR-V Hybrid dokazuje, že hybridní pohon v kompaktním rodinném SUV nemusí být špatnou volbou. Jen to musí být v autě primárně používaném pro rozvoz ratolestí po městě, kde nabídne parádní spotřebu, kolem šesti litrů. Naopak dálničním křižníkem není, při 140km/h tempu jeho spotřeba přesahuje devítilitrovou hranici. Každopádně se ukazuje, že ústrojí kombinující zážehový atmosférický čtyřválec 2.0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu s dvěma elektromotory, lithium-iontovou baterií a převodovkou s fixním převodem funguje hladčeji a tišeji než řešení v konkurenční Toyotě RAV4. Vzhledově Honda CR-V možná tolik nenadchne, z hlediska prostornosti nebo poskytovaného vnitřního prostoru ale boduje. Ani se tak vlastně nedivím, že jde o jedno z nejprodávanějších SUV na světě.

    Reagovat
  • 19 dubna, 2020 (17:30)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Úsporný hybrid, skvěle odhlučněný motor, praktický interiér, prémiový interiér, bohatý vnitřní prostor, pohodlná jízda
    – Zastarale působící infotainment, nízko otevírané víko zavazadelníku,

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít