Americký výrobce elektromobilů Tesla zase jednou chystá nový automobil. Je jím Tesla Model 2, zatím nejmenší a nejlevnější elektrovůz této značky. Podle dřívějších zpráv se měl představit co nevidět, nyní se ale zdá, že si na něj ještě počkáme. Co už však o připravovaném Modelu 2 víme?
Poprvé se o Tesle Model 2 mluvilo v roce 2020, kdy dokonce byla prozrazena skica takového automobilu. Ta naznačila, že nejmenší automobil značky bude crossover, což následně potvrdily nedávno odhalené nákresy. Ty se však proti dřívější skice liší, a tak na definitivní vzhled si ještě musíme počkat.
Slušný dojezd za dobrou cenu
Tesla Model 2 přitom vychází ze strategie, podle níž tato automobilka postupně představuje čím dál dostupnější automobily. Z Tesly se tak místo luxusního zboží postupně stává čím dál masovější záležitost.
Automobilka přitom přípravami takového vozu dokazuje, že stále věří evropskému trhu. Model 2 totiž má primárně cílit na Evropu. Podobně jako pick-up Cybertruck především láká zákazníky z domovského USA.
Ještě před premiérou se rýsují informace o parametrech. Model 2 by měl využít LFP baterie s kapacitou okolo 50 kWh, které mají zajistit reálný dojezd až 350 km na jedno nabití. Zajímavá pak má být i cena. Ta se má v přepočtu pohybovat jen okolo 570.000 Kč. Na to by konkurence aktuálně neměla odpověď. Nejlevnější elektromobily v Česku se dnes často blíží k milionu, nepočítáme-li tedy miniaturní Dacii Spring.
V minulých týdnech se množily zprávy, že se Tesla Model 2 představí již 1. března 2023 na tzv. dni pro investory, pro nějž Elon Musk měl údajně chystat překvapení – právě možná v podobě nového auta. Model 2 se nicméně na této prezentaci nakonec neukázalo. Vedení Tesly nicméně mluvilo o budoucí technice, kterou by připravovaný vůz mohl použít. Hlavní designér Tesly Franz von Holzhausen nicméně investorům sdělil, že nový model dorazí až později.
Nová generace techniky
Americký výrobce nicméně pracuje na nové generaci techniky, která by měla elektromobily dále zlevnit. Mluví se dokonce o 50% snížení nákladů díky modulárním systémům a výraznému snížení emisí vypouštěných továrnami firmy. Tesla navíc počínaje Cybertruckem počítá se začleněním 48V elektrického systému u svých aut, do budoucna pak počítá s bateriemi, v nichž nebude nutné používat vzácné kovy.
Výroba by pak měla probíhat na několika místech, po celém světě, pro uspokojení globální poptávky. Produkci pro Evropu zajistí německý závod Grünheide nedaleko Berlína, jak při návštěvě továrny na podzim 2023 potvrdil sám Elon Musk. Firma přitom údajně plánuje prodat 4 miliony kusů tohoto vozu do roku 2030.
Na druhou stranu je nutné připomenout, že Tesla má často potíže s dodržením svých plánů a prohlášení svého vedení. Je tak otázkou, kdy se vlastně Model 2 skutečně objeví v prodeji. Vždyť třeba na nový Roadster se čeká již léta, přestože se už měl dávno prodávat, podobně jako Cybertruck.
(vydáno 26.2.2023 13:58, aktualizováno 7.11.2023 7:02)