Genesis chystá vstup do Evropy. Má tu luxusní Hyundai vůbec šanci uspět?

Genesis je luxusní značka jihokorejského koncernu Hyundai Motor, která se od mateřské značky osamostatnila v roce 2015. Od té doby postupně expanduje na nové trhy, přičemž už od premiéry se hovoří také o vstupu na evropský trh. Tento krok se zřejmě opravdu blíží, má ale Genesis jako nová luxusní značka vůbec šanci na náročném trhu uspět?

Infiniti jako varování

Vedení Genesisu ale čeká velice náročný a specifický úkol. Evropané jsou už léta považováni za náročné klienty, kteří jsou navíc velice konzervativní, v oblasti luxusních automobilů nadále preferují domácí výrobce, především německou prémiovou trojku. I z toho důvodu v Evropě neuspělo Infiniti (luxusní divize Nissanu), které se z kontinentu letos stáhlo. Oficiálně tu přitom působilo teprve od roku 2008. Acura, luxusní divize Hondy, to nakonec na starém kontinentu ani nezkusila, byť se o takových plánech také hovořilo.

Pro Genesis to bude náročné i kvůli současné situaci na trhu. Delší dobu se hovořilo o příchodu ekonomické krize a s tím souvisejícím pádem prodejů nových aut, k němuž nakonec došlo dříve, než se čekalo, kvůli pandemii koronaviru. Vstupovat s novou značkou na trh za takové situace se proto jeví jako hodně nejistý krok.

Na druhou stranu třeba trend elektrifikace může Genesisu paradoxně pomoci. Značce léta chybí důstojný silný turbodiesel, po kterém evropští zákazníky léta volali, jenže odklon Evropanů od nafty znamená, že tato nevýhoda už nevadí. Expanze takové Tesly navíc dokazuje, že i evropští zákazníci rádi vyzkoušejí něco nového, pokud je to dostatečně výrazné.

Právě to byla chyba Infiniti, která nevyužila své síly v kategorii SUV a nabízela až příliš zaměnitelné vozy s konkurencí. Naopak Tesla je jedinečná díky svému elektrickému pohonu, Lexus díky hybridům a třeba Land Rover díky v terénu schopným SUV.

Zkusí to Genesis vodíkem?

Vedení Genesisu by se tudíž mělo zaměřit právě na svébytný charakter s osobitými vlastnostmi, který zatím značce navzdory jejím kvalitám poněkud chybí. Možností by byla třeba odvážná sázka na vodíkový pohon, který do budoucna může hrát důležitou roli. A tak proč se jím s předstihem nezabývat? Zvlášť v době, kdy Hyundai už nabízí SUV Nexo s palivovými články.

Firma si je každopádně nízkého povědomí o sobě vědoma, a tak plánuje nejprve otevírat zážitková centra, v nichž by se Evropě představila a budovala image.

Na evropských trzích pak může poněkud vadit sázka na sedany (nabízí hned tři, středně velký G70, velký G80 a vlajkovou loď G90), které jsou na starém kontinentu přece jenom poněkud přehlíženy. Alespoň, že mezeru v nabídce SUV letos značka vyplnila modelem GV80.

Genesis tak v případě evropské expanze nečeká zrovna lehká cesta, která navíc nebude zrovna krátká. Budovat image luxusního výrobce je totiž běh na dlouhou trať, což u takového DS (prémiová divize Skupiny PSA) už zjistili. Evropské úspěchy Hyundaie a Kie v posledních letech ale dokazují, že tenhle koncern zkrátka umí, a tak proč by nemohl po mainstreamové kategorii zaujmout i coby luxusní výrobce?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít