KatalogSuzukiSwift

Suzuki Swift AZG (2010-2017)

Suzuki Swift s interním označením AZG (někdy též NZ) je třetí generace malého modelu, vyráběná mezi lety 2010 a 2017. Automobil byl nabízen ve formě třídveřového a pětidveřového hatchbacku, třeba pro Indii vznikl odvozený sedan Dzire. V roce 2017 vůz nahradila čtvrtá generace Swiftu (A2L), nabízená už jen jako pětidveřový model.

Design automobilu byl evolucí předchůdce, základní tvary byly zcela totožné. Přední světla se však roztáhla více do boků a zaoblila, maska byla nižší, příď pak celkově více zaoblená. Vzadu se pak registrační značka přesunula výše, stále však byla zakomponována do zadního nárazníku.

Samotná konstrukce se však v lecčems změnila. Karoserie se mezigeneračně natáhla o 90 mm, rozvor pak o 50 mm. Swift však nadále patřil mezi menší zástupce kategorie malých automobilů. Na konstrukci pak byla ve větší míře použita vysokopevnostní ocel, což snížilo hmotnost auta a zároveň zvýšilo tuhost jeho skeletu.

Architektura pak umožnila zástavbu pohonu všech kol, který nabídku rozšířil v roce 2011.

Suzuki Swift AZG debutovalo se dvěma motory; zážehovým čtyřválcem 1.2 Dual VVT (69 kW) vlastní konstrukce a turbodieselem 1.3 DDiS (55 kW), vzniklým ve spolupráci s Fiatem. V roce 2011 se pak představil hot hatch Swift Sport s 1.6 VVT (100 kW).

Pro rok 2013 prošlo Suzuki Swift AZG modernizací, která však z tvarového hlediska byla jen decentní. V upraveném předním nárazníku se vedle mlhovek objevily diody denního svícení ve tvaru písmena L, boční směrová světla se pak přesunula do krytů zrcátek. Nabídka motorů však zůstala zachována.

Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3850 x 1695 x 1510 x 2430 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 211 litrů
  • Výroba: 2010-2017 (Ostřihom, Maďarsko)

2 komentáře: „Suzuki Swift AZG (2010-2017)

  • + Nestárnoucí design, do města praktické kompaktní rozměry, jednoduchá technika bez zbytečností, slušný vnitřní prostor, úsporný atmosférický motor 1.2 VVT (69 kW), povedený podvozek – komfortní i na 16″ kolech, přesné řízení, obratné chování
    – Malý zavazadelník s vysokou nakládací hranou, přece jen průměrná dynamika 1.2 VVT (69 kW), zastaralé ovládání palubního počítače

    Reagovat
  • Suzuki je léta považováno za specialisty na vozy orientované na jízdu v terénu, což platí i pro jeho hatchback Swift generace AZG, který byl nabízen také s pohonem všech kol, jako jedno z mála takhle malých aut na trhu. Pravdou je, že taková verze je pro úzkou skupinu zákazníků hledající co nejdostupnější auto s pohonem všech kol, většině stačí dvoukolka, případně volí SUV, u kterého dnes většině zákazníků též stačí pohon jedné nápravy. Možná i proto takových Swiftů není tolik, a tak si dobře drží cenu. Ani po letech se však není čeho bát, z hlediska spolehlivosti je Swift AZG skvělé auto, a to s pohonem 4×4. Systém řešený viskózní spojkou je jednoduchý a díky tomu spolehlivý. Přehřeje se jen při opravdu necitlivém zacházení. Swift ale i kvůli nijak vysokému podvozku (zkrátka to není teréňák) není auto do terénu, a tak ho málokdo trápí – čtyřkolka tu zpravidla slouží k vyššímu pocitu bezpečí při jízdě v zimě. Myslete každopádně na pravidelnou výměnu náplní čtyřkolky, klidně už po 45.000 km nebo třech letech, byť výrobce předepisuje je vyměnit až po 150.000 km nebo 10 letech. Obecně pak ceny náhradních dílů nejsou závratné. Stejně tak benzinové dvanáctistovce není co vytknout. Problémy nemá, je živý a navíc nadmíru úsporný. Naftovou třináctistovku naopak může trápit vstřikování nebo rozvody, navíc není už o tolik úspornější, a tak je benzin jednoduše vhodnější volbou. Po letech jsou pak vlastně výhodou ty tvrdé plasty, díky své bytelnosti vydrží léta a interiér Swiftu i po letech může vypadat (skoro) jako nový. Když k tomu přičteme skvělé jízdní vlastnosti, je Swift skvělou volbou, a tak se není divit, že jich na prodej moc není a když už se nějaký ukáže, rychle si najde zájemce.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *