Suzuki Swift A2L (2017-)

Suzuki Swift je malý model japonské automobilky, vyráběný od roku 2017 ve své čtvrté generaci s interním označením A2L. Ta na trh dorazila výhradně v pětidveřové karoserii, zatímco předchůdce (Swift AZG) nabízel i třídveřovou. Opět ale nechybí v segmentu unikátní možnost pohonu všech kol nebo nabídnutí hot hatche Suzuki Swift Sport.

Design automobilu v lecčems navázal na dvě předchozí generace, přišel však s agresivněji pojatou přídí, která je dále zdůrazněna u Swiftu Sport. V útrobách se toho ale změnilo hodně, díky nové konstrukci je Suzuki Swift A2L až o 120 kilogramů lehčí než předcházející generace. Platforma Heartect má kompletně přepracovanou podlahovou plošinu a změněné uspořádání nosníků. Základem je pohon předních kol, k dispozici je však i systém pohonu všech kol Allgrip Auto, který k rozdělování hnacích sil mezi nápravy využívá viskózní spojku. Hřídele vedoucí k předním a zadním kolům jsou spojeny dvěma sadami ocelových lamel v silikonové lázni.

Rozměry zůstaly na úrovni předchozího Swifta. Auto se sice mezigeneračně zkrátilo o 10 mm a snížilo o 5 mm, zároveň je však o významných 40 mm širší, rozvor se pak natáhl o 20 mm. Výsledkem toho všeho je především větší vnitřní prostor.

Podvozek prošel testováním na okreskách v Británii, na německých dálnicích se zase prověřovala stabilita ve vysokých rychlostech, zatímco na tamějších klikatých silnicích se ladila odezva řízení.

Suzuki Swift A2L byl uveden na evropský trh s mildhybridním systémem, který se od konce roku 2019 v Evropě postupně stal standardem pro všechny varianty. Evropská specifikace vzniká v Japonsku, Swift se ale vyrábí též v Indii nebo Thajsku.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3840 x 1735 x 1495 x 2450 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 265 litrů
  • Výroba: 2017- (Sagara, Japonsko)

Suzuki Swift

4.4

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

5.0/5

Cena

4.5/5

Celkový dojem

4.5/5

1 komentář: „Suzuki Swift A2L (2017-)

  • 4 února, 2020 (17:40)
    Permalink

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Současného Swifta jsem zkoušel ve verzi Sport. K přeplňovanému motoru jsem byl poněkud skeptický, už první metry mě však vyvedly z omylu. Swift Sport není ten nejrychlejší hot hatch na trhu, ba naopak, při jízdě na čas je vcelku pomalý, jenže je s ním neskutečná zábava. už v nízkých rychlostech vás bude bavit a u toho jde u hot hatche především. Navíc není za špatnou cenu.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít