KatalogSuzukiSwift

Suzuki Swift A2L (2017-)

Suzuki Swift je malý model japonské automobilky, vyráběný od roku 2017 ve své čtvrté generaci s interním označením A2L. Ta na trh dorazila výhradně v pětidveřové karoserii, zatímco předchůdce (Swift AZG) nabízel i třídveřovou. Opět ale nechybí v segmentu unikátní možnost pohonu všech kol nebo nabídnutí hot hatche Suzuki Swift Sport.

Design automobilu v lecčems navázal na dvě předchozí generace, přišel však s agresivněji pojatou přídí, která je dále zdůrazněna u Swiftu Sport. Sportovní styl zdůraznily i ukryté kliky zadních dveří v C-sloupcích karoserie.

Lehčí konstrukce

V útrobách se toho ale změnilo hodně, díky nové konstrukci je Suzuki Swift A2L až o 120 kilogramů lehčí než předcházející generace. Platforma Heartect má kompletně přepracovanou podlahovou plošinu a změněné uspořádání nosníků. Základem je pohon předních kol, k dispozici je však i systém pohonu všech kol Allgrip Auto, který k rozdělování hnacích sil mezi nápravy využívá viskózní spojku. Hřídele vedoucí k předním a zadním kolům jsou spojeny dvěma sadami ocelových lamel v silikonové lázni.

Rozměry zůstaly na úrovni předchozího Swifta. Auto se sice mezigeneračně zkrátilo o 10 mm a snížilo o 5 mm, zároveň je však o významných 40 mm širší, rozvor se pak natáhl o 20 mm. Výsledkem toho všeho je především větší vnitřní prostor.

Podvozek prošel testováním na okreskách v Británii, na německých dálnicích se zase prověřovala stabilita ve vysokých rychlostech, zatímco na tamějších klikatých silnicích se ladila odezva řízení.

Sázka na mild-hybridní pohon

Suzuki Swift A2L byl uveden na evropský trh s mildhybridním systémem, který se od konce roku 2019 v Evropě postupně stal standardem pro všechny varianty. Zpočátku tu vedle 1.2 DualJet SHVS (66 kW) byla i jeho neelektrifikovaná verze 1.2 DualJet se stejným výkonem a přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet s 82 kW. Jen o pár měsíců později debutoval i vrcholný Swift Sport s přeplňovaným čtyřválcem 1.4 BoosterJet s 103 kW.

V roce 2020 Swift prošel omlazením. Příď oživila nová maska s chromovanou vodorovnou lištou nebo diodové světlomety. Nový byl i upravený mild-hybrid 1.2 DualJet (61 kW) s nižší spotřebou a větší lithium-iontovou baterií s kapacitou 10 Ah. Elektromotor je připojený přes plochý drážkový řemen. Mild-hybridem se ten rok stal i Swift Sport. Nový motor 1.4 BoosterJet dostal 48V palubní síť s elektromotorem fungujícím jako startér-generátor a kompaktním lithium-iontovým akumulátorem, stejně jako nový blok a turbodmychadlo IHI místo Mitsubishi. Výkon i v reakci na flotilové emise klesl na 95 kW.

Evropská specifikace vzniká v Japonsku, Swift se ale vyrábí též v Indii nebo Thajsku.

Suzuki Swift: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3840 x 1735 x 1495 x 2450 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 265 litrů
  • Výroba: 2017- (Sagara, Japonsko)

4 komentáře: „Suzuki Swift A2L (2017-)

  • Současného Swifta jsem zkoušel ve verzi Sport. K přeplňovanému motoru jsem byl poněkud skeptický, už první metry mě však vyvedly z omylu. Swift Sport není ten nejrychlejší hot hatch na trhu, ba naopak, při jízdě na čas je vcelku pomalý, jenže je s ním neskutečná zábava. už v nízkých rychlostech vás bude bavit a u toho jde u hot hatche především. Navíc není za špatnou cenu.

    Reagovat
  • Suzuki se netají rozhodnutím udělat nový Swift Sport přístupnější širšímu spektru řidičů, o čemž svědčí i jediná varianta, jíž je pětidveřový hatchback. Nové auto je oproti minulé generaci civilizovanější a jednodušší na ovládání, což jistě ocení mnoho zákazníků. I přesto však Suzuki Swift Sport neztrácí nic z přitažlivosti minulých generací.

    Swift Sport zabalený v praktičtějším kabátě dokáže nabídnout zábavné sportovní svezení, které je charakteristické snadnou ovladatelností. Nejvíce se mi na něm líbí skutečnost, že i přes velké množství komfortní a bezpečnostní výbavy, v níž nechybí například pokročilý systém sledování provozu před vozem nebo systém sledování únavy řidiče, působí jednoduchým dojmem. Neskrývají se v něm složité technické záludnosti, čímž mi připomíná mé oblíbené zábavné hatchbacky z konce minulého tisíciletí.

    Více na: https://templeofspeed.cz/test-suzuki-swift-sport/

    Reagovat
  • Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Hybrid 2021
    Plusy
    decentne športový dizajn
    veľmi dobré predné sedadlá
    ergonómia ovládania funkcií v interiéri
    výborné naladenie podvozka
    dobre naladené riadenie
    perfektná kulisa prevodovky
    špičkové fungovanie Start-Stop systému vďaka štartér-generátoru
    bohatá výbava

    Mínusy
    lakťová opierka nemusí vyhovovať každému
    nie práve najelegantnejší kľúč k autu
    zobrazovanie informácií o zosnímaných značkách pri aktívnom tempomate prekrýva iné údaje

    Více na: https://dominiccars.sk/test-suzuki-swift-sport-1-4-boosterjet-hybrid/

    Reagovat
  • Suzuki Swift Elegance 1.2 DualJet Hybrid 4×4 AllGrip
    Pokud nepotřebujete lítat jako blázen po dálnicích, ale chcete městské auto do náročnějších podmínek, Swift 4×4 AllGrip je tou ideální volbou. Všude s ním zaparkujete, parádně se řídí, je prostorný a jezdí skoro zadarmo. A že je to Japonec, který bude po první zimě reznout? Suzuki dává 12 let záruku proti korozi. Pokud jezdíte sami a nenavštěvujete opravdový terén, nevidím důvod, proč si kupovat třeba Duster nebo jiná, dražší SUV.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-suzuki-swift-elegance-1-2-dualjet-hybrid-4×4-allgrip-nejmensi-a-nejlevnejsi-ctyrkolka/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *