Suzuki Swift A2L (2017-)
Suzuki Swift je malý model japonské automobilky, vyráběný od roku 2017 ve své čtvrté generaci s interním označením A2L. Ta na trh dorazila výhradně v pětidveřové karoserii, zatímco předchůdce (Swift AZG) nabízel i třídveřovou. Opět ale nechybí v segmentu unikátní možnost pohonu všech kol nebo nabídnutí hot hatche Suzuki Swift Sport.
Design automobilu v lecčems navázal na dvě předchozí generace, přišel však s agresivněji pojatou přídí, která je dále zdůrazněna u Swiftu Sport. V útrobách se toho ale změnilo hodně, díky nové konstrukci je Suzuki Swift A2L až o 120 kilogramů lehčí než předcházející generace. Platforma Heartect má kompletně přepracovanou podlahovou plošinu a změněné uspořádání nosníků. Základem je pohon předních kol, k dispozici je však i systém pohonu všech kol Allgrip Auto, který k rozdělování hnacích sil mezi nápravy využívá viskózní spojku. Hřídele vedoucí k předním a zadním kolům jsou spojeny dvěma sadami ocelových lamel v silikonové lázni.
Rozměry zůstaly na úrovni předchozího Swifta. Auto se sice mezigeneračně zkrátilo o 10 mm a snížilo o 5 mm, zároveň je však o významných 40 mm širší, rozvor se pak natáhl o 20 mm. Výsledkem toho všeho je především větší vnitřní prostor.
Podvozek prošel testováním na okreskách v Británii, na německých dálnicích se zase prověřovala stabilita ve vysokých rychlostech, zatímco na tamějších klikatých silnicích se ladila odezva řízení.
Suzuki Swift A2L byl uveden na evropský trh s mildhybridním systémem, který se od konce roku 2019 v Evropě postupně stal standardem pro všechny varianty.
V roce 2020 Swift prošel omlazením. Příď oživila nová maska s chromovanou vodorovnou lištou nebo diodové světlomety. Nový byl i upravený mildhybrid 1.2 DualJet (61 kW) s nižší spotřebou a větší lithium-iontovou baterií.
Evropská specifikace vzniká v Japonsku, Swift se ale vyrábí též v Indii nebo Thajsku.
Suzuki Swift: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 3840 x 1735 x 1495 x 2450 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 265 litrů
- Výroba: 2017- (Sagara, Japonsko)
Design
4
Technika
4
Jízdní vlastnosti
5
Cena
4.5
Celkový dojem
4.5
Současného Swifta jsem zkoušel ve verzi Sport. K přeplňovanému motoru jsem byl poněkud skeptický, už první metry mě však vyvedly z omylu. Swift Sport není ten nejrychlejší hot hatch na trhu, ba naopak, při jízdě na čas je vcelku pomalý, jenže je s ním neskutečná zábava. už v nízkých rychlostech vás bude bavit a u toho jde u hot hatche především. Navíc není za špatnou cenu.
Design
4
Technika
4
Jízdní vlastnosti
5
Cena
4.5
Celkový dojem
4
Suzuki se netají rozhodnutím udělat nový Swift Sport přístupnější širšímu spektru řidičů, o čemž svědčí i jediná varianta, jíž je pětidveřový hatchback. Nové auto je oproti minulé generaci civilizovanější a jednodušší na ovládání, což jistě ocení mnoho zákazníků. I přesto však Suzuki Swift Sport neztrácí nic z přitažlivosti minulých generací.
Swift Sport zabalený v praktičtějším kabátě dokáže nabídnout zábavné sportovní svezení, které je charakteristické snadnou ovladatelností. Nejvíce se mi na něm líbí skutečnost, že i přes velké množství komfortní a bezpečnostní výbavy, v níž nechybí například pokročilý systém sledování provozu před vozem nebo systém sledování únavy řidiče, působí jednoduchým dojmem. Neskrývají se v něm složité technické záludnosti, čímž mi připomíná mé oblíbené zábavné hatchbacky z konce minulého tisíciletí.
Více na: https://templeofspeed.cz/test-suzuki-swift-sport/