Nabídka segmentu B navzdory postupnému konci malých MPV a malých kombi zůstává různorodá. Zákazníci mají na výběr pestrou paletu malých hatchbacků či městských SUV, nechybí ani zástupci luxusních značek. Pokud však hledáte malé auto s pohonem 4×4, výběr je značně omezený. Suzuki Swift však takovou možnost nabízí, pohon všech kol v nabídce však rozhodně není jeho jedinou výhodou.
Takové japonské Mini
Začněme už designem. Ten sice přímo navazuje na předchůdce, zůstává však originální, ať už v rámci kategorie nebo modelové řady Suzuki. Má zajímavý šmrnc, zvlášť třeba v červeném laku. Uvnitř navíc díky pozici za volantem a tvaru čelního okna evokuje Mini, a to rozhodně není špatná vlastnost.
Právě pozice za volantem zaslouží pochvalu. U malých aut bývá někdy kompromisní, ve Swiftu se však snadno srovnáte i díky velkorysému rozsahu nastavení volantu.
Navíc se uvnitř ukazuje, jak účinně Suzuki obestavělo vnitřní prostor. Na poměry segmentu je hodně místa i na zadních sedadlech. Čahouni pak ocení i výšku kabiny, která je v rámci segmentu až úctyhodná. Slušný zůstává také kufr s udávaným objemem 265 litrů. Má sice vyšší nakládací hranu a bojuje hlavně svou výškou, pro běžné použití však plně postačuje, přestože číslem vyjádřená hodnota jeho velikosti není kdovíjaká.
Samotná kabina pak odpovídá charakteru Suzuki. Použité plasty jsou tvrdé a možná trochu působí lacině, jsou však bytelné a uvnitř nic nevrže. Multimediální systém pak odpovídá stáří auta nabízeného už od roku 2017. Je pomalejší a grafika není žádný zázrak (stejně tak parkovací kamera má mizerné rozlišení), funkčnost ale stačí, navíc je tu možnost zrcadlení chytrého telefonu. Navíc navzdory cílení auta na nízkou cenu umí být jeho výbava bohatá. Vedle navigace nebo vyhřívaných sedadel dostanete třeba i adaptivní tempomat. Co víc v malém autě potřebujete… Navíc starší homologace znamená, že třeba hlídání v pruzích snadno vypnete tlačítkem jednou pro vždy. Ovládání je mimochodem přehledné a snadno se v něm zorientujete.
Slabý, ale jinak povedený motor
Suzuki Swift dnes pořídíte výhradně jako mild-hybrid, a to v rámci postupné elektrifikace nabídky značky. Atmosférický čtyřválec 1.2 DualJet Hybrid je přitom i díky pomoci elektromotoru mimořádně úsporný. Dlouhodobá spotřeba se vejde pod šest litrů, ve městě jezdíte za šest, za volného provozu však spotřebu klidně srazíte pod pět litrů. I na dálnici pak jezdíte za sedm. Právě při dálničním provozu se však už projevuje starší konstrukce, stejně jako limity motoru s výkonem 61 kW.
U některých malých hatchbacků jsme si už dnes zvykli, že jsou univerzály schopnými různého druhu provozu. Swift je ale zkrátka malé auto ze staré školy. Je primárně automobilem do města a na okresky. Na dálnici už jeho motor začne ztrácet dech, mild-hybrid tu zkrátka není kvůli vyšší, ale kvůli nižší spotřebě. Projevuje se to hlavně při jízdě z kopce, kdy vůz skoro udrží rychlost – rekuperace brzdné energie je silná. Navíc musíte častěji korigovat směr, auto je trochu náchylné na boční vítr. Pětistupňová převodovka pak znamená, že dvanáctistovka při 130 km/h točí 3500 otáček, motor už je tak slyšet.
V městském provozu se ale ukazuje, jak je Swift pro tyto účely geniálně vymyšlen. Díky kompaktním rozměrům (délka jen 3.845 mm) se s autem snadno manévruje a parkuje. Motor je při pohybu ve městě dostatečně agilní a s převodovkou se skvěle pracuje. Má přesné a krátké dráhy, s příjemně tuhým chodem.
Zábavné auto
Ono obecně je se Swiftem zábava jezdit. Na okreskách se projeví zábavný charakter. Auto skvěle drží stopu a agilně mění směr. Lehká konstrukce s hmotností pod tunu je zkrátka výhoda. Motor se nechá vytáčet a nad 4000 otáčkami pěkně graduje. Podvozek je pak komfortní a příkladně tlumí nerovnosti, jen na velkých nerovnostech se logicky projeví jednoduchá zadní náprava a krátký rozvor – fyziku ale zkrátka neoklamete. Pohon všech kol je tu pak jako pomocník pro ztížené podmínky. Systém All Grip Auto je jednoduché řešení, které pomocí viskózní spojky připojuje zadní nápravu v případě prokluzu předních kol. Je to dostatečné řešení pro kluzké podmínky.
Hodnocení Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4×4 Elegance
Další recenze Suzuki Swift
Lukáš Volšický, Temple of Speed: Suzuki se netají rozhodnutím udělat nový Swift Sport přístupnější širšímu spektru řidičů, o čemž svědčí i jediná varianta, jíž je pětidveřový hatchback. Nové auto je oproti minulé generaci civilizovanější a jednodušší na ovládání, což jistě ocení mnoho zákazníků. I přesto však Suzuki Swift Sport neztrácí nic z přitažlivosti minulých generací. Swift Sport zabalený v praktičtějším kabátě dokáže nabídnout zábavné sportovní svezení, které je charakteristické snadnou ovladatelností. Nejvíce se mi na něm líbí skutečnost, že i přes velké množství komfortní a bezpečnostní výbavy, v níž nechybí například pokročilý systém sledování provozu před vozem nebo systém sledování únavy řidiče, působí jednoduchým dojmem. Neskrývají se v něm složité technické záludnosti, čímž mi připomíná mé oblíbené zábavné hatchbacky z konce minulého tisíciletí.
jekyll: Současného Swifta jsem zkoušel ve verzi Sport. K přeplňovanému motoru jsem byl poněkud skeptický, už první metry mě však vyvedly z omylu. Swift Sport není ten nejrychlejší hot hatch na trhu, ba naopak, při jízdě na čas je vcelku pomalý, jenže je s ním neskutečná zábava. už v nízkých rychlostech vás bude bavit a u toho jde u hot hatche především. Navíc není za špatnou cenu.
Dominik Parajka: Plusy decentne športový dizajn, veľmi dobré predné sedadlá, ergonómia ovládania funkcií v interiéri, výborné naladenie podvozka, dobre naladené riadenie, perfektná kulisa prevodovky, špičkové fungovanie Start-Stop systému vďaka štartér-generátoru ,bohatá výbava Mínusy lakťová opierka nemusí vyhovovať každému, nie práve najelegantnejší kľúč k autu, zobrazovanie informácií o zosnímaných značkách pri aktívnom tempomate prekrýva iné údaje
Adam Václavek, Wikicars.cz Pokud nepotřebujete lítat jako blázen po dálnicích, ale chcete městské auto do náročnějších podmínek, Swift 4×4 AllGrip je tou ideální volbou. Všude s ním zaparkujete, parádně se řídí, je prostorný a jezdí skoro zadarmo. A že je to Japonec, který bude po první zimě reznout? Suzuki dává 12 let záruku proti korozi. Pokud jezdíte sami a nenavštěvujete opravdový terén, nevidím důvod, proč si kupovat třeba Duster nebo jiná, dražší SUV.