Ford Tourneo Custom (2012-)

Ford Tourneo Custom je středně velká osobní dodávka vyráběná americkou automobilkou od roku 2012. Jedná se o největší model rodiny Tourneo, čítající ještě kompaktní Tourneo Connect a malé Tourneo Courier. Postaven je na stejných technických základech jako užitkový Transit Custom. V nabídce nahradil osobní verze třetí generace Transitu, a to v rámci tehdejšího rozdělení nabídky dodávek Fordu na osobní řadu Tourneo a užitkovou řadu Transit.

Automobil debutoval na ženevském autosalonu v roce 2012, a to ve formě konceptu blízkého sériové verzi. Ta následovala na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu téhož roku.

Design byl sdílen se soudobě představeným Transitem Custom. Vycházel z tehdejšího „kinetického“ stylu značky s úzkou maskou mezi hlavními světlomety. Jednoduchou účelnou záď pak ozdobila úzká, vertikálně orientovaná koncová světla. Jak už to pak v této kategorii bývá, k dispozici jsou různé délky karoserie. Základní využívá rozvor 2.933 mm, ta prodloužená rovných 3.000 mm. Kabina přitom díky této délce poskytuje prostor až pro devět osob, ve třech řadách sedadel.

Základem je globální platforma s motorem umístěným vpředu napříč, pohánějícím přední kola. Navržena byla tak, aby zajistila jízdní vlastnosti co nejbližší osobním automobilům. Tehdy nová architektura poskytla o 37 % vyšší torzní tuhost než u předchozího Transitu, což pomáhá také ochraně cestujících. Na konstrukci byla kvůli tuhosti využita ocel s příměsí boru, stejně jako různé druhy vysokopevnostní oceli.

Do prodeje vůz vstoupil s turbodieselem 2.2 TDCi ve třech výkonových verzích se 74 kW, 92 kW a 112 kW. Od roku 2016 byl však nahrazen novým 2.0 TDCi. Navzdory snížení objemu výkon jednotlivých variant mírně vzrostl, konkrétně na 76 kW, 96 kW a 125 kW.

Facelift a elektrifikace

Pro rok 2018 bylo Tourneo Custom modernizováno. Největší člen rodiny Tourneo se tehdy dočkal zcela nové masky chladiče s šestiúhelníkovým tvarem po vzoru osobních Fordů a nových světlometů, za příplatek xenonových. Vnitřek oživil nový přístrojový štít převzatý ze soudobé Fiesty Mark VII, nový byl i volně stojící displej infotainmentu (SYNC 3 v době premiéry), s úhlopříčkou 8″. Přepracované sedačky měly poskytnout více pohodlí, stejně jako účinnější klimatizace nebo nové USB porty.

V nabídce asistenčních systémů se pak objevil inteligentní omezovač rychlosti, který umí omezit rychlost podle aktuálního nejvyššího povoleného limitu. Nabídka motorů pak čítala výhradně inovovaný turbodiesel 2.0 EcoBlue ve verzích se 76 kW, 96 kW a 125 kW. Později k nim přibyl i vrcholný derivát se 136 kW.

Také Tourneo Custom pak prošlo v průběhu životního cyklu elektrifikací. Motor 2.0 BlueEco se totiž ve verzích s 96 kW a 136 kW představil ve formě mildhybridu.

V roce 2019 nabídku rovněž obohatil hybridní model. Tourneo Custom Plug-in Hybrid je přitom vlastně sériový hybrid. Elektrický motor zde pohání přední kola, zatímco zážehový tříválec 1.0 Ecoboost (93 kW) zde funguje jako generátor elektrické energie, když při jízdě dobíjí lithium-iontové baterie s kapacitou 13,6 kWh. Zároveň však akumulátor lze nabít také z externího zdroje.

Rok 2020 pak byl ve znamení příchodu varianty Tourneo Custom Active, stylové verze s oplastovanou karoserií po vzoru ostatních takto pojmenovaných Fordů. Navíc má i střešní ližiny nebo elektrický diferenciál mLSD. Uvnitř je místo nejvýše pro osm osob.

Ford Tourneo Custom se pro evropské trhy vyrábí po boku Transitu Custom v tureckém závodě Ford Otosan.

Ford Tourneo Custom: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4973 x 1986 x 1927 x 2933 mm (L1), 5340 x 1986 x 1922 x 3000 mm (L2)
  • Objem zavazadlového prostoru: 1200 litrů (L1), 1900 litrů (L2)
  • Výroba: 2012- (Kocaeli, Turecko)

Ohodnoťte Ford Tourneo Custom i vy, v komentářích pod článkem:

Ford Tourneo Custom

3.8

Design

3.0/5

Technika

5.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

2.5/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Ford Tourneo Custom (2012-)

  • 22 srpna, 2021 (17:53)
    Trvalý odkaz

    Design

    3

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    2.5

    Celkový dojem

    4

    Faceliftovaný Custom se 185k motorem je pohodlná rodinná dodávka, se kterou se jezdí velice dobře. Auto je i na svou velikost živé a je z něj dobře vidět. Adaptivní tempomat na můj vkus dodržuje až moc dlouhé rozestupy. Sedadla jde sklopit či otočit do konferenčního uspořádání, což nabízí několik možností využití.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.