Český trh

Piaggio začíná v Česku prodávat své užitkové vozy. Kolik stojí Porter NP6?

Skupina Piaggio je dobře známá pro své motocykly, pod její křídla vedle mateřské značky patří Aprilia, Vespa nebo Moto Guzzi. Právě Piaggio ale působí také v oblasti užitkových vozidel. A právě ty nyní Piaggio začne nabízet i v České republice. Na český trh totiž nyní nově míří městský užitkový vůz Piaggio Porter NP6, kompaktní náklaďáček dostupný v různých variantách.

„Spolupráce se společností Piaggio je důležitým milníkem v životě naší společnosti a jsme rádi, že můžeme do našeho portfolia přidat tak jedinečnou a konkurenceschopnou značku,“ říká Viktor Molnár, generální ředitel společnosti Grand Automotive Central Europe Kft, která bude na českém trhu zajišťovat distribuci užitkových vozidel Piaggio. Distribuce motocyklů a skútrů nicméně zůstává pod dohledem stávajícího dovozce.

Valník, sklápěč i možnost nástavby

Značka věří, že má na českém trhu velkou šanci zaujmout. Piaggio Porter NP6 je totiž svým způsobem unikát na trhu, užitkových vozidel primárně do města u nás nabízeno moc není. Městskému provozu je přitom vůz přizpůsoben opravdu kompaktními rozměry, které usnadňují jízdu v městských ulicích. Nejmenší verze je dlouhá jen 4.215 mm, široká pouhých 1.640 mm s rozvorem 2.650 kg, přesto její nosnost jako valník činí slušných 930 kg. Navíc jsou k dispozici i varianty, na jejichž plošinu pohodlně naskládáte čtyři europalety a jejich nosnost činí až 1,6 tuny.

Plusem má být i cenová výhodnost. Nejde jen přitom o nízkou cenu, ale také o nízké provozní náklady. Pohon zajišťuje zážehová patnáctistovka, schopná spalovat vedle benzinu také LPG, případně CNG. Na benzin výkon činí 78 kW. Takové palivo bývá levnější než nafta, navíc jednoduchá konstrukce motoru znamená výraznější levnější servis než u vznětových motorů, které dnes užitkové vozy pořád primárně používají.

Výhodou vozu Piaggio Porter NP6 je i to, že je k dispozici v několika karosářských derivátech. Valník a sklápěč doplňuje podvozek s kabinou, který je tak variabilní, že umožňuje různé nástavby. Vozidlo jde tak použít pro nakládání s komunálním odpadem nebo třeba jako pojízdnou pizzerii.

Ceny pod půl milionu

Ceník startuje na částce 462.810 Kč bez DPH za podvozek s kabinou, pro možnost další nástavby. Základní verze s jednomontáží poskytuje nosnost 1.075 kg, jeho rozvor činí 2.650 mm.

Valník pořídíte za ceny od 508.264 Kč bez DPH, zatímco sklápěč za ceny od 537.190 Kč bez DPH. Vybraní zákazníci však mají nárok na slevu. Konkrétně jde o klientelu z řad zemědělců, lesníků, správců zeleně, stavebníků, obchodníků, zaměstnanců pohřebnictví, obcí či státních institucí.

Základní výbava Pro zahrnuje airbag řidiče, rezervní kolo, rádio s bluetooth, dešťový senzor nebo elektrické ovládání oken. Druhý stupeň Top přidává i manuální klimatizaci či vyhřívaná, sklopná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka.

Piaggio Porter NP6: České ceny vybraných verzí

VerzeJednomontážJednomontážDvoumontážDvoumontáž
Motor1.51.51.5
Výkon benzin/LPG (kW)78/7578/7578/7578/75
Rozvor (mm)2650307030003250
Cena Valník Pro/Top (Kč bez DPH)508.264/541.322523.967/557.025586.777/619.835603.306/636.364
Cena Sklápěč Pro/Top (Kč bez DPH)537.190/570.248555.372/588.430615.702/648.760632.231/665.289
Cena Podvozek s kabinou Pro/Top (Kč bez DPH)462.810/495.868475.207/508.264537.190/570.248549.587/582.645
Ceny platné k 24.2.2023

Léta zkušeností s mini náklaďáky

Piaggio bude na českém trhu zastupovat společnost Grand Automotive Central Europe Kft. Ta v Česku zaštiťuje regionální prodejní centrum značky Nissan a připravuje zahájení prodeje čínské značky Geely.

Společnost Piaggio se svou 135letou historií se dlouhodobě vedle motocyklů zabývá také malými užitkovými vozidly. Poslední léta je spjata se společností Futon Motors, největším čínským výrobcem malých užitkových vozidel, s níž v roce 2021 podepsala strategické partnerství. Právě to vedlo k zahájení prodeje modelu Piaggio Porter NP6, pro něž Futon Motors dodává robustní a flexibilní podvozek.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *