Peugeot 5008 II (2017-)

Peugeot 5008 je v současné generaci až sedmimístný crossover, představený v roce 2016. Tehdy se stal nástupcem stejnojmenného MPV (s interním označením T8) vyráběného mezi lety 2009 a 2016. Ke změně ke koncepce došlo v důsledku změny preference zákazníků, kteří se začali odklánět od typických velkoprostorových aut právě k SUV a crossoverům. Do českého prodeje vůz vstoupil na jaře 2017.

Automobil dorazil v rámci expanze Peugeotu v oblasti SUV, která znamenala příchod pěti novinek – 5008 druhé generace byla poslední z nich. Oproti předchůdci se vůz s interním označením T87 zásadně změnil, a to jak z hlediska designu, který vůz přiblížil SUV, tak z hlediska použité platformy. Tou je modulární architektura EMP2, sdílená například s druhou generací Peugeotu 3008. S ním auto spojuje také shodně řešená příď. 5008 také vyrostla, mezigeneračně se natáhla o významných 112 mm.

Peugeot 5008 II kombinuje vzhled SUV s praktičností MPV, z toho důvodu nabízí až sedmimístný interiér. Druhou řadu sedadel tvoří tři samostatná sedadla, přístup na ně usnadňují široké zadní dveře. Dvě sedačky v třetí řadě navíc lze snadno vyjmout, díky jednoduché konstrukci a váze pouze 11 kilogramů. Potěší i vnitřní odkládací prostory o celkovém objemu 40 litrů. Palubní deska pak sází na řešení i-Cockpit s vyvýšeným přístrojovým štítem a maličkým volantem.

Nabídka motorů v době premiéry čítala benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW), benzinový čtyřválec 1.6 THP (121 kW) a turbodiesely 1.6 BlueHDi (88 kW) a 2.0 BlueHDi (110 kW a 133 kW). Zážehovou šestnáctistovku ale v průběhu doby nahradil 1.6 PureTech (133 kW), zatímco dosavadní vznětové agregáty nahradily 1.5 BlueHDi (96 kW) a 2.0 BlueHDi (130 kW).

Pro rok 2020 automobil prošel faceliftem po vzoru menší 3008 druhé generace. To znamenalo přepracovanou příď s novými světlomety a tzv. bezrámovou maskou. Uvnitř se pak objevil nový dotykový displej multimediálního systému s úhlopříčkou 10″.

Peugeot 5008: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4641 x 1844 x 1646 x 2840 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 702 litrů
  • Výroba: 2017- (Rennes, Sochaux, Francie)

Ohodnoťte Peugeot 5008 i vy, v komentářích pod článkem:

Peugeot 5008

4

Design

3.5/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Peugeot 5008 II (2017-)

  • 30 dubna, 2020 (16:38)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Čtyři měsíce s Peugeotem 5008 byly příjemně stráveným obdobím. Já osobně s ním mimo jiné vyrazil za zimními hrátkami do rakouských Alp a kvůli pracovním povinnostem do švýcarské Ženevy, přičemž i na těchto dlouhých cestách to byl většinou příjemný společník. Líbil se mi hlavně motor a jeho parádní spárování se šestistupňovým automatem. Tahle kombinace francouzskému crossoveru padla jako ušitá.

    Dále chválím vzhled, a to jak zvenku, tak zevnitř, byť řešení i-Cockpit pořád považuju za vítězství stylu nad rozumem. Ani po několika jízdách jsem se se svými 182 centimetry za volantem nesrovnal a buď jsem měl volant nepříjemně mezi koleny (to je nepohodlné hlavně na dlouhých cestách), nebo jsem neviděl na část přístrojového štítu. Samotné tvary s „leteckými“ tlačítky jsou ale krásné, těší mě i vysoká kvalita použitých materiálů a úroveň jejich zpracování.

    Nepochopitelné jsou pro mě detaily ovládání – jedním z nemnoha tlačítek na volantu je přepínání grafiky přístrojového štítu, které majitel využije podle mého názoru jednou jedinkrát, při zvolení svého nejoblíbenějšího režimu, zatímco stop-start své samostatné tlačítko nemá. A tak pro jeho vypnutí musíte do multimediálního systému, což je záležitost několika kroků. Jestliže jste svědomití jako já a tenhle otravný systém vypínáte před každou jízdou, aby při případném poskakování v koloně pořád nezhasínal motor, bude vás to znovu a znovu štvát. A aby toho nebylo málo, tlačítko výstražných světel není nijak zvýrazněno, navíc je daleko od řidiče, což v kritické situaci, kdy blikače potřebujete najít co nejrychleji, může nepříjemně vystresovat i ty, co 5008 už dobře znají.

    Více na: https://www.auto.cz/zaver-dlouhodobeho-testu-peugeot-5008-2-0-bluehdi-133-kw-eat6-gt-122658

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.