Novinky

Nový Peugeot 5008 pro rok 2024 odhalen. Co o sobě prozrazuje?

Automobilka Peugeot odhaluje třetí generaci modelu 5008, která se začne prodávat ještě v roce 2024. Oficiálně se představuje již v březnu, do prodeje vstoupí na konci roku 2024. Co o sobě nový Peugeot 5008 s interním označením P74 při premiéře prozradil?

Jeho technickým základem se stala platforma STLA Medium, která je v rámci koncernu Stellantis určená pro středně velké automobily. Určena je pro vozy kolem délky 4.650 mm a šířky 1.850 mm, přičemž zvládne pojmout baterie až s kapacitou 104 kWh pro čistě elektrický pohon. V případě nového Peugeotu 5008 se mluvilo hlavně o plug-in hybridním provedení, Peugeot ale již před premiérou oficiálně oznámil, že dorazí i čistě elektrická verze Peugeot e-5008. Ta využije techniku již odhaleného e-3008, konkrétně budou k dispozici postupně tři varianty. S výkonem 154 kW, 169 kW a 235 kW, která má dva motory pro pohon všech kol.

K dispozici budou i dva hybridy. Plug-in hybrid s 1.6 PureTech se stane náhradou za vznětové motorizace, s nimiž Peugeot v Evropě u svých osobních aut do budoucna již nepočítá. Základem pak bude full-hybrid, který využívá novou generaci tříválce 1.2 PureTech, doplněnou o elektromotor o výkonu 21 kW.

Nové logo i i-Cockpit

Design nového Peugeotu 5008 navazuje na dříve odhalenou 3008. Přední partie jsou totožné, liší se hlavně zadní část, což je podobné řešení jako předchůdců těchto řad. Její tvary navrhoval tým Matthiase Hossanna, který se vedení designu Peugeotu ujal v roce 2020, místo Gillese Vidala, jež odešel ke konkurenčnímu Renaultu. Design navazující na nový Peugeot 3008 třetí generace znamená inspiraci konceptem Peugeot Inception, což se projevuje hlavně na světelném podpisu v přední části. Zadní část je prakticky tvarovaná pro více vnitřního prostoru oproti „fastback SUV“. Auto je mimochodem 4.790 mm dlouhé s velkroysým rozvorem 2.890 mm.

Již dopředu bylo jistotou použití nového loga Peugeotu, stejně jako řešení i-Cockpit uvnitř. To po vzoru 3008 sází na zakřivený displej přístrojového štítu a infotainmentu. Právě interiér by nově vedle sedmimístné varianty mohl nabídnout i komfortní pětimístnou verzi. Není však vyloučeno, že bude určena třeba jen pro čínský trh.  Třetí řadu každopádně tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy. Dosavadní Peugeot 5008 je standardně sedmimístným automobilem. Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů.

Nový Peugeot 5008 s interním označením P74 se bude vyrábět ve francouzské továrně Sochaux, jak potvrdilo tamější vedení. 5008 se tam tak nadále bude vyrábět po boku 3008, jejíž nová generace v Sochaux rovněž vzniká. I ta se představila jako elektromobil. Dnes se 5008 vedle Sochaux pro Evropu vyrábí pro uspokojení poptávky též v Rennes, zachování této výroby však zatím nebylo potvrzeno.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *